Jump to content

Langsom hastighed på shop (anden server eller opdatering)?


LasseSJ

Recommended Posts

hej.

 

Jeg kører med 1.5.4.0 og er oprettet hos ONE.COM

Det ville være dejligt, hvis min shop blev hurtigere.
Nogen gange tager det 8 sek. at komme ind på siden.

Shoppen hedder: smartkajak . dk (tjek selv hastighed)
Er det ONE.COM som er årsagen eller er det pga. selve hjemmesiden?

Vil det gøre shoppen hurtigere, hvis jeg opdaterer?

Jeg har ændret i ret mange af filerne, så ønsker helst ikke at skulle i gang med det, da jeg er rimelig nybegynder.
Kan man evt. nøjes med at opdatere nogen af filerne som har betydning for hastigheden?

Ang. opstilling:
Under ydelse: Smarty caching er slået til.
Nederst under ydelse er der ikke slået nogen caching til (memcached, APC osv.), da det ikke kan slås til fordi ONE.com ikke understøtter det.
One.com har jeg talt med, og de siger at de kører med smart caching på deres servere.

Jeg er spændt på at høre jer erfarne om hvad der kan hjælpe!!

Mange Tak.
Mvh Lasse

 

Link to comment
Share on other sites

Skift til Meebox. Pro hotel, hvis du driver en seriøs webside.

 

(Det kan godt være, at der er nogle herinde, som mener, at det er lige gyldig om man er på et billigt eller dyrt webhotel hos Meebox. Det vil jeg hermed mane til jorden. Er man seriøs, så er det PRO. Jeg kan mærke markant forskel, efter jeg skiftede til PRO. Meebox skriver selv bl.a. at de "overbooker" de billige webhoteller)

Link to comment
Share on other sites

Det er slet ikke ligegyldigt om det er Pro eller ikke Pro. Der er mange flere domæner og webhoteller hostet på en ikke pro løsning end der er på prohotellerne og resten siger jo så sig selv :)

 

Rabatkoden "prestatips" giver 20% rabat på webhoteller hos meebox :)

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er, at one.com lever nogle udmærkede løsninger, når man skal lave en hjemmeside til familien eller bare modtage e-mails på sit domæne. Til en webshop er det i underkanten.

 

Meebox fungerer godt med deres Pro hoteller. Jeg har oplevet visse problemer (f.eks. at jeg ikke kunne oprette filer, fordi deres disk var løbet fuld). Heldigvis er de ret hurtige med supporten.

 

Jeg bruger også DomainDirect, og det fungerer ret godt. Og så har jeg gode erfaringer med UnoEuro.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger også selv Meebox Prof-hotel - for det meste uden problemer, men ikke altid. De har dog den bedste support, sådan på 24/7 basis - de svarer som oftest indenfor få timer også om aftenen, hvis man har brug for det (det har jeg en del, da jeg kontakter dem på vegne af mine kunder også).

 

UnoEuro kan jeg også anbefale, men ikke hvis du gerne vil gøre brug af Filemanager (som for dig hos one.com vil være et ukendt fænomen), men hvis man laver mange rettelser osv. er det ret smart til hurtigt at flytte filer. Dertil kommer, at du skal betale ekstra for ekstra databaser hos UnoEuro - så skal du have en testshop, så skal du købe en ekstra database (stadig yderst overkommeligt i pris, vist 10 Euro).

 

Sidst men ikke mindst vil jeg nævne solutio.dk som jeg er stødt på i mit arbejde for to kunder. De er også yderst kompetente, webhoteller kører godt osv. Men eneste minus er, at de har åbent 8-16 og ellers er det en vagt man skal have fat i (og det kunne jeg så også få den ene gang jeg havde behov for det udenfor åbningstid).

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres fine svar!

Hvordan kan jeg "måle" hastigheden på nuværende ONE.COM webhotel med min side og en anden pro løsning?
Det vil være rart at få noget bekræftet et sted, inden jeg bare skifter.

Hvor hurtig/langsom synes i min side er (link findes i 1. tråd)? 

 

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ret længe siden jeg flyttede en shop med ca. 500 varer fra One.com til Meebox. Shoppen havde konstant fejl på betalinger, søgning virkede ikke (indeks kunne ikke genopbygges) og masser af andre "sjove" server error fejl, som efterfølgende har vist sig at være løst alene pga. nyt webhotel. Så jeg ville altså ikke tøve ret længe, hvis jeg var dig.

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Det vil sige - som jeg ser det - at jeg også bør flytte min shop over på Meebox Pro istedet for der hvor den køre nu - Gratisdns.dk - så vil shoppen blive hurtigere - fordi den er gooooddddddtttttt nok langsooooom pt. ! 

Shoppen hedder www.macronshop.dk så kan folk selv mærke hvor laaannngsssoooommmm den er ! 
Den har dog ikke altid været langsom - men jo flere varer der kommer ind jo værer blver det !

Siden er under opbygning og der mangler stadigvæk 2-300 varer så den vil blive mega langsom ? er det ikke det i skriver ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...