Jump to content

Langsom hastighed på shop (anden server eller opdatering)?


LasseSJ

Recommended Posts

hej.

 

Jeg kører med 1.5.4.0 og er oprettet hos ONE.COM

Det ville være dejligt, hvis min shop blev hurtigere.
Nogen gange tager det 8 sek. at komme ind på siden.

Shoppen hedder: smartkajak . dk (tjek selv hastighed)
Er det ONE.COM som er årsagen eller er det pga. selve hjemmesiden?

Vil det gøre shoppen hurtigere, hvis jeg opdaterer?

Jeg har ændret i ret mange af filerne, så ønsker helst ikke at skulle i gang med det, da jeg er rimelig nybegynder.
Kan man evt. nøjes med at opdatere nogen af filerne som har betydning for hastigheden?

Ang. opstilling:
Under ydelse: Smarty caching er slået til.
Nederst under ydelse er der ikke slået nogen caching til (memcached, APC osv.), da det ikke kan slås til fordi ONE.com ikke understøtter det.
One.com har jeg talt med, og de siger at de kører med smart caching på deres servere.

Jeg er spændt på at høre jer erfarne om hvad der kan hjælpe!!

Mange Tak.
Mvh Lasse

 

Link to comment
Share on other sites

Skift til Meebox. Pro hotel, hvis du driver en seriøs webside.

 

(Det kan godt være, at der er nogle herinde, som mener, at det er lige gyldig om man er på et billigt eller dyrt webhotel hos Meebox. Det vil jeg hermed mane til jorden. Er man seriøs, så er det PRO. Jeg kan mærke markant forskel, efter jeg skiftede til PRO. Meebox skriver selv bl.a. at de "overbooker" de billige webhoteller)

Link to comment
Share on other sites

Det er slet ikke ligegyldigt om det er Pro eller ikke Pro. Der er mange flere domæner og webhoteller hostet på en ikke pro løsning end der er på prohotellerne og resten siger jo så sig selv :)

 

Rabatkoden "prestatips" giver 20% rabat på webhoteller hos meebox :)

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er, at one.com lever nogle udmærkede løsninger, når man skal lave en hjemmeside til familien eller bare modtage e-mails på sit domæne. Til en webshop er det i underkanten.