Jump to content

Vare forsvinder i kurv, efter jeg trykker næste.


Classies.dk

Recommended Posts

Hej Presta eksperter!

 

Jeg har bøvlet med et lille træls problem, og kan ikke finde ud af at få det til at virke! Hver gang jeg tilføjer en vare, og vælger forsendelsefirma, derefter klikker næste, forsvinder varen og kurv bliver automatisk tom.. http://classies.dk/ Man kan evt. selv prøve at tilføje en vare. vælg forsendelsesfirma, postnr også klik videre..

 

Jeg vil med glæde betale for at få det løst, dette er grundlæggende noget af et eneste jeg mangler før jeg kan åbne min shop. Så i meget gerne svare asap!

 

Ha' en god aften!

 

Mvh

Alex.W.W.

Link to comment
Share on other sites

Virker betaling med Paypal og standard theme? Virker det med nuværende theme og f.eks. bankoverførsel?

 

Måske skyldes problemet PayPal, som jeg har oplevet problemer med i 1.5.x shops (ikke at jeg ved, hvilken version du bruger). Det kan også blot være forkert opsætning.

 

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig at finde et brugbart alternativ til PayPal - det er ikke seriøst at åbne en webshop, som kun modtager betalinger gennem dem.

 

Drop også standard checkout og invester i One Page Checkout fra Canin (du kan finde utallige tråde om dette på forum), og ligeledes drop modulet til at anslå forsendelsesomkostninger, når du kun bruger Post Danmark.

 

En anden ting er din navigation, som er yderst ubrugervenlig. Jeg skal gå gennem alle dine mærker for at se forskellige ure og al navigation findes kun i toppen - ikke logisk. I en shop som din, ville det give god mening at tilbyde varesammenligning og gøre det nemt for brugeren at skifte mellem forskellige mærker - og dette bør ikke ske i en dropdown menu - så jeg mener faktisk, at du har valgt det forkerte theme til din shop da navigationen faktisk ikke gør noget godt for varepræsentationen - snarere tværtimod.

 

Dine tekster trænger til korrektur, der er mange stavefejl, og der mangler oversættelse af engelske ord - f.eks. i kurven.

 

Jeg kunne blive ved, der er mange ting ud over betalingsfunktion, der ikke "fungerer" på din side, før du er klar til at gå i luften efter min mening. Håber ikke, du tager min kritik ilde op, den er skrevet i bedste mening.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Tak fordi du gider bruge tid på feedback!

 

Jeg er også træt af PayPal, og vil skifte til Ewire. Jeg overvejede nets, men mange i mit netværk siger de ventede op til 3 måneder på dem, og jeg har sgu for meget krudt i røven til at gå og vente på dem.. 

 

Jeg skrev til prestatips.dk men fik aldrig svar på one page checkout! Kender du et bestemt, du kan anbefale? 

 

Menuen er jeg selvfølgelig også opmærksom på, og ved godt den ikke brugervenlig på nogen måde. Jeg har bøvlet vildt meget med at importere XML filer, det har taget meget af den tid som jeg havde til shoppen. Heldigvis fik Kjeld styr på dette for mig, det skete også kun i mandags. Så siden hen er gået med det praktiske, og af den grund har forsendelsesfirma været et stort irritationsmoment!

 

Jeg har nu deaktiveret modulet (Anslået forsendelses..) og varen forsvinder stadig når jeg klikker næste.. 

 

Hvad har du ellers af tilføjelser? 

 

Endnu gang tak for svar! 

 

Mvh 

Alex.W.W.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøv at benytte en anden browser. Jeg har oplevet præcis det samme flere gange med Chrome. Kun hvis jeg går ind og sletter ALT cache og historik, kan det virke igen. Altså browser-cache og -historik.

Så må der også stadig være noget galt med shoppen? Kunder der lægger i kurv og evt. først kommer tilbage senere, skal jo også have mulighed for at få vist kurven igen.

 

Classies - Hvad med default theme, fik du testet med det?

Link to comment
Share on other sites

Okay, måske forklarede jeg det ikke godt nok: Jeg oplevede på et tidspunkt, at varerne forsvandt fra kurven, men det var KUN mig der oplevede det. Kunderne gjorde ikke. Efter jeg havde været i panik i flere dage og kæmpet med at rulle tilbage og alt muligt, fandt jeg ud af, at det var lokaliseret kun på min Chrome. En total sletning af al cache m.m. fjernede problemet.

 

Det var derfor jeg spurgte, om Alex brugte Chrome...

Link to comment
Share on other sites

Okay, måske forklarede jeg det ikke godt nok: Jeg oplevede på et tidspunkt, at varerne forsvandt fra kurven, men det var KUN mig der oplevede det. Kunderne gjorde ikke. Efter jeg havde været i panik i flere dage og kæmpet med at rulle tilbage og alt muligt, fandt jeg ud af, at det var lokaliseret kun på min Chrome. En total sletning af al cache m.m. fjernede problemet.

 

Det var derfor jeg spurgte, om Alex brugte Chrome...

Problemet er også løst nu!

Men havde en kunde idag, som forsøgte at bestille, men Prestashops one page checkout, f*ckede op.. så mistede salget. På grund af en fejl i adresse feltet, fandeme irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Så kunden opgav at handle hos dig, fordi der var en mindre fejl?

Så var det måske også fint - hvis kunden smuttede så let, var risikoen for f.eks. benyttelse af returret også større ;-)

Både og.. kan godt forstå ham, havde i sidste også fundet et andet sted. Han siger han forsøgte flere gange. Bare ærgerligt for mig hehe ;-). 

Link to comment
Share on other sites

Så kunden opgav at handle hos dig, fordi der var en mindre fejl?

Så var det måske også fint - hvis kunden smuttede så let, var risikoen for f.eks. benyttelse af returret også større ;-)

Det gør de fleste kunder - og de færreste fortæller noget om det. Hver eneste "forhindring" eller fejl, man støder på som kunde gør, at man er langt mere tilbøjelig til at finde en anden shop.

 

Det er bare faktum og af samme årsag, er det virkelig vigtigt at ens købsflow bare fungerer (og det gør standard PrestaShop ikke - det holder bare ikke at man skal gemme for at se betalingsmuligheder). Hvis der er noget, der kan skræmme folk væk, så er det alt der lugter af registrering. Uagtet at OPC-løsningen også opretter en kunde, så føler folk det ikke på samme måde, da de ikke skal angive kodeord, så de oplever det mere som standardoplysninger for at shoppen ved, hvor varen skal sendes hen.

Det er ren psykologi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...