Jump to content

Klanten zien elkaars adres


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb 2 problemen. Het eerste probleem is dat Ideal geinstalleerd is maar dat hij niet wordt weergegeven in de shop. We hebben ook overschrijven als module geinstalleerd en soms krijgt een klant geen enkele betaal module te zien. Als Payment Provider zitten we bij Mollie.

 

Het tweede probleem is dat we 2 shop naast elkaar hebben draaien. De shop1 heeft veel meer klanten dan de shop2. En sinds een week ofzo is het nu dat als we in shop2 een nieuw account aanmaken hij het adres laat zien uit shop1 van de klant met het zelfde ID nummer. Ook bestaande klanten krijgen ineens een verkeerd adres te zien.

 

Ik heb al gekeken bij de instellingen maar ik zie nergens een link van shop2 naar de database van shop1. We zijn de laatste tijd alleen bezig geweest om alle producten aan te passen en opnieuw te ordenen. De database tabel _ps products heb ik gekopieerd van shop1 naar shop2 maar ongeveer een dag of 2 daarvoor begon het gezeur met de adressen.

Beide shops zijn versie 1.4.4.1.

 

Heeft iemand een idee?

 

Groeten MArk

Edited by MarkeY (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb 2 problemen. Het eerste probleem is dat Ideal geinstalleerd is maar dat hij niet wordt weergegeven in de shop. We hebben ook overschrijven als module geinstalleerd en soms krijgt een klant geen enkele betaal module te zien. Als Payment Provider zitten we bij Mollie.

 

Het tweede probleem is dat we 2 shop naast elkaar hebben draaien. De shop1 heeft veel meer klanten dan de shop2. En sinds een week ofzo is het nu dat als we in shop2 een nieuw account aanmaken hij het adres laat zien uit shop1 van de klant met het zelfde ID nummer. Ook bestaande klanten krijgen ineens een verkeerd adres te zien.

 

Ik heb al gekeken bij de instellingen maar ik zie nergens een link van shop2 naar de database van shop1. We zijn de laatste tijd alleen bezig geweest om alle producten aan te passen en opnieuw te ordenen. De database tabel _ps products heb ik gekopieerd van shop1 naar shop2 maar ongeveer een dag of 2 daarvoor begon het gezeur met de adressen.

Beide shops zijn versie 1.4.4.1.

 

Heeft iemand een idee?

 

Groeten MArk

Heb je shop2 in een andere database geïnstalleerd dan shop1 of een andere prefix (ipv ps_) gegeven of draai je multishop of...hoe heb je shop2 geïnstalleerd?

Ten tweede, welke ideal module heb je gebruikt voor de weergave van mollie ideal?

Link to comment
Share on other sites

Eerst hadden we shop1 draaien. En later hebben we voor een betere concurrentie positie shop2 opgezet. Beide shops draaien onafhankelijk van elkaar. Ze staan allebei op een andere server en hebben allebei een andere database. de beide databases hebben wel dezelde prefix allebei ps_.

 

De Module voor Ideal heb ik van php-solution.nl via de site ideal-checkout.nl. We werken nu al meer dan een jaar met ideal en het heeft altijd goed gewerkt. Tot de laatste maand toen hebben mensen alleen via overschrijven betaald. Waarschijnlijk omdat Ideal niet meer zichtbaar is. En laatst kregen we een mailtje van een klant dat hij niet kon afrekenen omdat er helemaal geen betaalmodule was. Ik heb het gecheckt en alleen overschrijven is nog zichtbaar.

 

alvast bedankt voor het meedenken

Link to comment
Share on other sites

Eerst hadden we shop1 draaien. En later hebben we voor een betere concurrentie positie shop2 opgezet. Beide shops draaien onafhankelijk van elkaar. Ze staan allebei op een andere server en hebben allebei een andere database. de beide databases hebben wel dezelde prefix allebei ps_.

 

De Module voor Ideal heb ik van php-solution.nl via de site ideal-checkout.nl. We werken nu al meer dan een jaar met ideal en het heeft altijd goed gewerkt. Tot de laatste maand toen hebben mensen alleen via overschrijven betaald. Waarschijnlijk omdat Ideal niet meer zichtbaar is. En laatst kregen we een mailtje van een klant dat hij niet kon afrekenen omdat er helemaal geen betaalmodule was. Ik heb het gecheckt en alleen overschrijven is nog zichtbaar.

 

alvast bedankt voor het meedenken

En je hebt de tabellen van shop1 naar shop2 gekopieerd? alle tabellen of slechts een beperkt gedeelte?

Link to comment
Share on other sites

De tabellen voor de categorieen en producten hebben we gekopieerd. De rest van de database zijn verschillend. Maar het vreemde vind ik dat hij t altijd goed gedaan heeft tot ongeveer een maand geleden.begin deze week heb ik wel de tabel ps_products nog een keer overgezet maar toen hadden we de klachten al.

Link to comment
Share on other sites

De tabellen voor de categorieen en producten hebben we gekopieerd. De rest van de database zijn verschillend. Maar het vreemde vind ik dat hij t altijd goed gedaan heeft tot ongeveer een maand geleden.begin deze week heb ik wel de tabel ps_products nog een keer overgezet maar toen hadden we de klachten al.

2 fysiek van elkaar gescheiden webwinkels die toch ogenschijnlijk data met elkaar lijken uit te wisselen...op z'n zachtst te zeggen vreemd...

Link to comment
Share on other sites

vind ik ook en daarom kwam ik even op het forum het aan de experts vragen. We gaan nu shop2 helemaal overnieuw installeren en hopen dat het dan over is. Het lijkt er alleen op dat shop2 van shop1 kopieert en niet andersom. Anders zouden we het ook niet weten waar het aan kan liggen. En hoe het kan met de betalingsmodule is ook nog steeds een raadsel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het klinkt alsof er restanten van shop1 in shop2 zitten. 

 

Je zou eens een tekst search in de bestanden en de database van shop2 kunnen doen naar dingen die naar shop1 verwijzen, zoals de shopnaam, de naam van de database of het password van de database. Je kunt ook proberen alle caches op te schonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sorry voor de late reactie. Ik had je bericht wel gezien maar nog niet gereageerd.

 

Ik heb eens de zoekfunctie gebruikt en er zitten verschillende overeenkomsten in de database. De meeste zitten er bij Ideal omdat deze module gewoon gekopieerd is en verder alleen de links zijn aangepast en de algemene voorwaarden. Verder heb ik geen overeenkomsten kunnen ontdekken. Ik ben nog bezig verder te zoeken en ga binnenkort even testdraaien. Dan hoop ik dat het over is.

Bedankt voor het meedenken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...