Jump to content

Viabill


rtracing

Recommended Posts

Hvis du går at leger med tanken om at implementere viabill i din shop, men syntes at 3000.- +moms er lige i overkanten. Så vil jeg lige dele denne mail jeg har fået fra viabill i dag.

 

 

Du må meget gerne videresende mine kontaktoplysninger til dem i dit netværk som kan være interesseret i at få ViaBill. Inden alt for længe skal kunderne kun betale 1 krone for de 14 dages kredit og vi giver dem mulighed for at afbetale i henholdsvis 3, 6, 12 og 24 måneder. 

 

Inden vi lancerer det, kører vi en kampagne til alle nye webshops med oprettelse til kun 1 krone ekskl. moms resten af november. (herefter er prisen 3.000 kroner, ekskl. moms)

 

--

Med venlig hilsen / Best regards
   

Søren Schødt Thomsen

Sales Executive
Mobile (+45) 28 261 934
[email protected]

ViaBill A/S - Søndergade 2, 2
8000 Aarhus C - Denmark
Main (+45) 88 826 826
viabill.com

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jo jo.. Men deres gebyr på knap 2% påhviler vel stadig webshoppen...

 

Nu er det bare en mulighed for dem der har haft tanken om en ny betalings metode i deres shop. Jeg har intet med Viabill at gøre så jeg gider ikke gå i detaljer om deres produkt.

Dog vil jeg sige at de knap 2% er vel ikke meget anderledes end andre indløsere??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige sige, at jeg er blevet ringet op af viabill for hver webshop, som jeg har.

 

De er er blevet afvist hver gang. De er åbenbart i gang med at ringe til samtlige potetielle webshops.  

 

JEG har ikke brug for betaling med faktura for "enhver kunde".

Jeg har enkelte kunder, som jeg er underleverandør til, og det kan jeg godt finde ud af uden viabill. 

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selv haft Viabill og det giver bestemt ikke mange flere konverteringer..

 

Med hensyn til deres gebyr på 2% synes jeg det er meget højt iforhold til hvad jeg giver ved mine kort indløsere... Kunne man nu også pålægge transaktionsgebyret til kunden ville jeg nok prøve ViaBill igen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til konverteringer er jeg også skufftet, men tror det kræver man har dyre varer til 2000-3000kr før det rigtig rykker..

ved mig er det ca 1% der burger Viabill men den 1% er også værd at tage med.

1,9% i gebyr er der ikke noget at sige til, kik lige på paypal hvor dyrt det er. og der har jeg desværre stadig en del der bruger, selv om de kan betale med Dankort og mastercard direkte.. via NETS.

 

Men af den grund udelukker jeg ikke dem som har en paypal konto, og føler sig mere "Sikker" med det istenden for at oplyse kort nr hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke fordi jeg ønsker at blande mig i denne debat, men vil dog tillade mig at give et par bemærkninger.

Viabill er ejet af danske banker og staten. De tilbyder deres produkt ganske enkelt fordi de gerne vil ha en del af markedet (som alle vi andre gør det).

Betaling via faktura er udbredt i mange lande rundt om os, og nu er turen kommet her til vores lille land.

Prisen? Tja, kan kun sige at der er tilsyneladende kæmpe forskel fordi jeg betaler intet – absolut intet. Jeg har valgt dem fordi så er der et tilbud til kunden – tag det eller vælg en anden løsning (jeg har haft Viabill fra de startede). Om det har givet et øget salg? Ja mange, rigtig mange kunder er interesseret i denne betalingsform men trods dette er svaret – nej.

Årsagen er at kunden kontrolleres efter alt for strenge regler og dermed ”slipper” kun få igennem. Vil Viabill noget seriøst, må de ”slække” på deres kontrol over for kunden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...