Jump to content

Vise kreditkort type i stedet for modulnavn på faktura


fanafmac

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har brug for at vise hvilket type kreditkort der er brugt på fakturaer og ordrebekræftelser - ikke modulnavnet som f.eks Quickpay.

 

Jeg har kigget rundt omkring i koden men har ikke kunnet finde ud af hvor jeg skal rette.

 

Jeg kan se i databasen, at på hver enkelt ordre (orders) er der angivet en betalingsmåde i feltet payment. Det er dette felt jeg gerne vil have vist på diverse dokumenter, men hvor skal jeg rette ?

 

Håber der en haj, der kan vise mig i rigtig retning :)

 

Mvh

Karsten

Link to comment
Share on other sites

I saw this post, but it does not solve my problem. I need to get the specific payment method for every order and not a fixed payment method.

 

I need to display f.ex MasterCard for one order and VISA for another, so I need to be able to display the content of the payment field in the order table in the database - I guess.

 

I have looked into classes/PaymentModule.php to find out if I can change the content of the variable "payment" which seems to be used in the email orderconf.html, but I do not know what to change.

 

I hope someone can help.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jeg har brug for at vise hvilket type kreditkort der er brugt på fakturaer og ordrebekræftelser - ikke modulnavnet som f.eks Quickpay.

 

Jeg har kigget rundt omkring i koden men har ikke kunnet finde ud af hvor jeg skal rette.

 

Jeg kan se i databasen, at på hver enkelt ordre (orders) er der angivet en betalingsmåde i feltet payment. Det er dette felt jeg gerne vil have vist på diverse dokumenter, men hvor skal jeg rette ?

 

Håber der en haj, der kan vise mig i rigtig retning :)

 

Mvh

Karsten

 

Hvis du bruger det nyeste Quickpay modul, skriver den hvad type kort der er brugt, hvis det ellers er quickpay du bruger?

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

I de tidlige versioner af PrestaShop (1.2 og 1.3), var det muligt at bruge korttype som paymentMethod, når betalingen gik igennem. Dette ændrede sig desværre i 1.4, så det var modulets navn, der skulle angives.

 

I 1.5 er det dog blevet muligt, at tilknytte ordren korttypen og transaktions-ID'et, da der nu er blevet indført tabellen order_payment.

 

/Kjeld

Edited by presta-dyr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger PS 1.5.5.0 og nyeste version af QuickPay.

 

Og det er korrekt, at hvis jeg går ind på en ordre i backoffice, så står korttypen under informationerne fra QuickPay.

 

Jeg kan også finde korttypen i databasen i tabellen ps_orders felt payment.

 

Min udfordring består i at få indholdet af dette felt ud på ordrebekræftelses emails og faktura til kunden.

 

Jeg kan se, at den variabel "payment", som sendes til f.eks ordrebekræftelses emailen i clases/PaymentModule.php får sit indhold fra ps_order_payment / payment_method (denne formodning er baseret på min manglende programmeringserfaring).

 

Jeg kan desværre ikke finde ud af at ændre koden, så "payment" får sin værdi fra ps_orders/payment. (Har prøvet!)

 

 

P.S. Tabellen ps_orders_payment viser kun modulet der er brugt ikke korttypen, men sammenholder man denne tabel med tabellen ps_quickpay_transactions kan man finde korttypen. Men det er samme information der står i ps_orders/payment

 

 

Håber I kan hjælpe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vi vælger formentlig at fjerne "betaling" helt fra ordrebekræftelsesmailen.

 

Så vidt jeg er orienteret er der intet krav herom fra Nets / Teller, det skal blot fremgå af faktura, som vi overlader til økonomisystemet at generere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...