Jump to content

Nyheder i shoppen


LayWay

Recommended Posts

Hej

 

Bruger Prestashop 1.5.4

 

Er det muligt at lave en automatisk kategori som eks. hedder "nyheder" hvor alle ens nye varer bliver vist?

 

Er klar over man kan oprette manuelle kategorier og tilføje produkterne, men det ville være fedt hvis der var en funktion som samlede alle nye produkter ét sted!

Ligesom der i toppen af min side står "tilbud" hvor man kan se alle varer på tilbud.

 

Håber der er en løsning.

 

Thomas

 

 

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget galt med den, den opfører sig bare mærkeligt.

 

På billde 1 og 2 er der hvor den placere sig og på billede 3 er der hvor jeg gerne vil have den skal være.

 

Når man trykker på oversigt i toppen så kan jeg se nyhederne. Og så kommer de frem i right collum, og det skal de ikke.

 

Nogle ideer til hvordan jeg får flyttet rundt?

 

Thomas

post-534512-0-83649100-1383211564_thumb.png

post-534512-0-62947500-1383211565_thumb.png

post-534512-0-66473900-1383211566_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Fik fjernet den fra right collum blocks.. tak

 

Den med top horizontal menu er jeg helt med på, MEN der hvor jeg gerne vil have den placeret er HELT i toppen af siden.

 

Se vedhæftede billede som med pilen illustrere placeringen.

 

Evt kig på www.smartleg.dk

 

 

post-534512-0-46246500-1383292118_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Firmaconnect: Jo det er et theme jeg har på shoppen fra EggThemes. Mener dog ikke det er specifikt modul til det theme, men er ikke sikker...

 

Prestafan1234: Det ville være fedt hvis du gad, og ja den skal "bare" placeres i toppen til venstre for "tilbud" knappen.

 

Thomas

Link to comment
Share on other sites

LayWay, undskyld jeg lige hopper ind i tråden, men jeg blev lokket af tråden til at kigge på din shop.

 

Her er et par input:

 

1. Teksten ved rabat på en vare lyder f.eks. "Prisen er nedsat med -30 dkk"

Det er noget vrøvl, for så har du rent faktisk hævet prisen med 30 kroner...

 

2. Jeg ville overveje at flytte søgefeltet eller kurven ind på midten af headerpladsen, så du får noget mere indhold højere op. Lige nu spilder du noget af den aller vigtigste plads med hvidt tomrum.

 

3. Kjeld kære "Tilføj til kurv" kunne du ændre til f.eks. "Læg i kurv". Det andet er sprogligt lidt ude af balance.

 

4. Retteligen bør "dkk" være "DKK", men det står dig frit for. Blot du husker, at bryder man sproglige regler eller konsensus, så forstyrrer man billedet og risikerer at skræmme en kunde væk.

 

5. Du benytter "//" i hovedmenuen som genvej til forsiden. Det forstod jeg ikke og det tror jeg altså mange andre heller ikke gør.

 

6. "Ring til os xxxxxxxx" kunne du rette til "Ring til os på tlf. xx xx xx xx"... Husk, folk er nede på 30 hjernesvingninger når de shopper :-) Og med den rettede tekst er der både en call-to-action og et nummer, der er skrevet, så det er meget nemmere at læse.

 

7. Det er fint nok med muligheden for kundegenereret content, men når der så ikke er noget, så falder det ligesom lidt til jorden... Hyr f.eks. en håndfuld studenter til at skrive anmeldelser... Eller drop det helt.

 

Det var bare nogle forslag. Og ellers er det en fin, overskuelig shop!

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Hej NickKK

 

Fedt du skriver, har brug for alt den sparring jeg kan få, jeg har kommenteret herunder:

 

1. Jeg kan godt følge hvad du tænker. Tror det er Prestashop der automatisk sætter det minus ind foran tallet. Har du eller andre et råd til hvordan man fjerne det minus? For hvis det er væk giver det vel mening ikke?

 

2. Det er noget jeg selv har overvejet meget, men ikke fået gjort endnu. Jeg kan ikke selv kode det, så det ville kræve noget support betaling. Men god pointe.

 

3. Den er hermed ændret...

 

4. Den skrifttype der er valgt til prisen, dens store bogstaver er helt i skoven, så rent grafisk ville jeg holde mig til de små. Jeg er ikke så sikker på at det skræmmer kunden væk, det ville da være utroligt, bare fordi man bruger små bogstaver til en pris.

 

5. De to // i menuen er kun sat ind for at lave afstand fra kategorierne til de andre links. Kunne det være et - eller er det bedre helt uden noget?

 

6. Det giver mening, men jeg kan ikke lige finde den tekst i BO, nogen forslag?

 

7. Det reviews er lagt på siden for 2 dage siden, så det er klart de er tomme. Men du har ret i der skal være noget kød at læse. Den tænker jeg lige videre over...:-)

 

Tak for dine input..

 

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...