Jump to content

[Modul]Administration og udsendelse af trustpilot mails


Timpet

Recommended Posts

Haha, nej ikke derfor.

 

Kan bare ikke lide deres forretnings-metoder.

Der er allerede kørt en del sager mod dem.
Hvis du betaler kan du fjerne dårlig feedback, hvis ikke.... ærgerligt for dig.

Derfor giver det ikke et tydeligt billed af firmaet.

 

Nå, også bare min mening.
Dit modul virker til at være kanon, så er resten egentlig lige meget :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejdede ved en webshop i næsten 4 år, hvor jeg også tog mig af anmeldelserne på Trustpilot. Vi betalte ikke til dem, og jeg kunne sagtens få fjernet bedømmelser hvor kunden enten ikke kunne eller gad bevise sit køb hos os. Kan kunden bevise, at der er handlet med virksomheden, så gør Trustpilot ikke noget udover at anbefale virksomheden at besvare bedømmelsen.

 

Nå, nu må jeg hellere få kigget på dit modul, Timpet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den ligner de standard mails der bliver udsendt fra prestashop, og teksten er duper simpel som standard, men det er tænkt som at man selv indsætte den tekst man synes er passende.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme ind og konfigurere så meget ved det, udover trustpilot url og hvornår mails skal sendes. Er det mig der er dum, eller er der bare ikke mere man kan gøre via. modul konfigurationen? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Tim,

 

Jeg synes at modulet er en udmærket ide hvis man gerne vil have en feedback på Trustpilot, hvorfor jeg har købt det.

 

Dog er den manglende manual/dokumentation et problem, en simpel manual med en beskrivelse af hvor

man skal rette i teksten og i hvilken fil.

 

Et skema ligesom den i Prestashop modulet "Ordrestatus", så man kan se sine valg ville nok hjælpe også

 

Der er 3 indstillinger i modulet. Så skulle det jo være enkelt nok ???

 

1. antal dage = "x"

2. send mail ved ordre status ="x"

3. bloker mail ved ordre status="x"

 

Men nummer 3. Bloker mail hvilken indflydelse har den på Send mail?

 

Et normalt forløb ved køb er følgende:

 

1 = betaling godkendt

2 = under behandling

3 = sendt

 

Hvis jeg kun vil have at modulet sender en mail til kunden 7 dage efter at status på ordren er "3=sendt." 

 

Hvad skal jeg så sætte bloker mail til?

 

Den kan jo kun sættes 1 gang.

 

Og bloker denne så for alle status efter denne?

 

F.eks. sæt bloker mail ved ordre forløb "6 = Ordre slettet"

 

Det der undrer mig er at man skal sætte en status på ordren for at modulet skal blokeres for at sende en mail ud.

Hvorfor denne funktion hvis man også skal vælge hvornår den skal gøre det?

 

Og hvad hvis man har 1-3 forskellige status på afslutningen af en ordre til kunden - f.eks: "afhentet" / "leveret" / "sendt"!!?

 

Skal man så oprette en ny ordrestatus f.eks som "ordre afsluttet" - "færdig behandlet" og sætte modulet til at sende ved denne kategori? 

 

Og hvor skal bloker mail så stå?

 

Ligeledes ville det også være ønskeligt at få en kort beskrivelse af hvordan en korrekt opsætning af modulet vil vise sig i den mail man modtager dvs om den har sendt og til hvor mange.

 

mvh

 

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan.

 

Jeg har respekt for at du gerne vil have løst din udfordring, men jeg synes måske også at det er lidt unødvendigt at poste her når vi allerede er i gang med at løse det via email? Det fremme jo ikke ligefrem processen også skal svare på de samme spørgsmål her som jeg allerede svare på i mailen?

 

Tim

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim

 

Jeg er ked af at du misforstår mit indlæg, som du selv skriver har andre problemer med opsætningen og forståelsen af dette modul.

Jeg er forundret over at du trods dette ikke har prøvet at lave en lille vejledning som var med modulet - jeg er ikke programmør og forventer at et modul er til at forstå eller at man kan søge hjælp på internettet.

Du må ikke forvente at andre end dig selv kender modulets funktioner og hvilke reaktioner man skal kunne forvente at få uden en manual eller som du skriver en video.

 

Tænk på at det er ikke alle som forstår at programmere i html eller php og at derfor ting meget hurtigt kan opfattes som besværlige eller ligefrem uduelige. 

 

mvh

 

Jan

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skriver til dig i den seneste mail så er en vejledning på todolisten. Tilmed en videoguide. Selvfølgelig skal det være til at finde ud af, og som jeg også skriver i mailen har jeg meget support på, og det er jo ikke meningen og er synonym med at det ikke er godt nok. Jeg forstår dog stadigvæk ikke dit behov for at flytte supporten fra mailen til en offentlig forum. Jeg synes du skal prøve og kigge den sidste mail jeg har sendt til dig igennem, en vejledning mener jeg ikke kan forklare det anderledes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som jeg skriver til dig i den seneste mail så er en vejledning på todolisten. Tilmed en videoguide. Selvfølgelig skal det være til at finde ud af, og som jeg også skriver i mailen har jeg meget support på, og det er jo ikke meningen og er synonym med at det ikke er godt nok. Jeg forstår dog stadigvæk ikke dit behov for at flytte supporten fra mailen til en offentlig forum. Jeg synes du skal prøve og kigge den sidste mail jeg har sendt til dig igennem, en vejledning mener jeg ikke kan forklare det anderledes.

 

Jeg har så også forsøgt at maile dig ang opsætning, men min mail bouncede, hvilket betyder at jeg aldrig fik modulet til at fungere...

 

// Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Kenneth, det forstår jeg ikke. Har du skrevet til [email protected], måske det har været lige omkring hvor jeg skiftede webhotel. Jeg vil gerne ringe dig op og hjælpe dig ligesom jeg har tilbudt jan. Smid dit nummer i en mail [email protected] så sku den ikke bounce, så giver jeg dig et kald i morgen ved middagstid, hvis du altså ikke holder fri.

 

Tim

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det har ikke nået at få testet endnu, men du får en udgave gratis hvis du giver en melding om det.

Send mig en mail på [email protected] hvis det har interesse.

 

hmmm...Netop dette modul ville være interesant at teste på version 1.6. Derfor rettede jeg da også en høflig henvendelse til prestatips.dk, netop fordi der var en oplagt chance jf. ovenstående.

 

Her kommer svaret:

 

Det kan desværre ikke lade sig gøre med en test version :) Jeg er klarover at ting har sin pris, men når butikken når en vis størrelse og du opdager du bruger meget tid på udsendelse af mailsene med trustpilot så bliver du glad for mit modul. Der indser du også at prisen er lille og at det frigiver tiden til fx. markedsføring.

 

Mvh

Prestatips.dk

 

Ergo så holder det prestatips.dk skrev den 5. april 2014 ikke en meter.

Betal ved kasse 1 og glem den post prestatips.dk lavede!

 

Ærlig talt så syntes jeg squ at det er til grin at skrive sådan en post - og så ikke leve op til det efterfølgende!

Edited by panodil (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Sikke dog et kniv i ryggen indlæg.

 

Først og fremmest så det er vidst forbudt at offentligegøre private mails uden samtykke. Dernæst så er det blevet testet og virker fint i 1.6.

 

Og for at pointere det så henviste du ikke til det her post i din mail, men bad om en gratis version til din hobby butik så jeg har vidst ikke hft en chance for at vide hvad du var på jagt efter.

 

Jeg har tilbudt ude-leg at teste det, og det er så vidt jeg ved ikke dig. Det er jo ikke en forbrugs fest hvor alle kan få en gratis udgave?

Link to comment
Share on other sites

Sikke dog et kniv i ryggen indlæg.

 

Først og fremmest så det er vidst forbudt at offentligegøre private mails uden samtykke. Dernæst så er det blevet testet og virker fint i 1.6.

 

Og for at pointere det så henviste du ikke til det her post i din mail, men bad om en gratis version til din hobby butik så jeg har vidst ikke hft en chance for at vide hvad du var på jagt efter.

 

Jeg har tilbudt ude-leg at teste det, og det er så vidt jeg ved ikke dig. Det er jo ikke en forbrugs fest hvor alle kan få en gratis udgave?

 

Det bliver bedre og bedre :o

 

Lad os lige slå et par ting fast:

 

Persondataloven gælder for data som du registerer systematisk om personer.

 

Den omhandler ikke egentlig korrespondance mellem 2 parter

 

Breve der er stilet til dig er din ejendom, og det kan du selvfølgelig offentliggøre, som du nu lyster.

 

Det der er offentliggjort her, indeholder i øvrigt heller ikke personfølsomme data.

 

Hvis dette tilbud udelukkende henvendte sig til ude-leg, hvorfor så ikke bare sende ham en PM?

 

Der er heller ikke tale om offentliggørelse af kompromitterende data!

 

Jeg bemærker at du nu selv også offentligør data fra den oprindelige mail, som jeg sendte til dig.

Du oplyser her at min virksomhed er en hobby virksomhed:

 

 

 

Og for at pointere det så henviste du ikke til det her post i din mail, men bad om en gratis version til din hobby butik så jeg har vidst ikke hft en chance for at vide hvad du var på jagt efter.

 

Ergo har du selv offentliggjort dele af indholdet fra vores korrespondance via e-post :D

 

Når prestatips.dk vælger at annoncere og dermed addressere på denne måde i et offentligt forum, så formoder jeg at det henvender sig til alle trådlæsere!!!

 

Men bevares - det er som jeg tidligere beskrev: Betal ved kasse 1 - Det er jo ikke en forbrugs fest hvor alle kan få en gratis udgave

Edited by panodil (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg fastholder at det "tilbud" som prestatips.dk skrev den 5. april 2014, burde henvende sig til alle trådlæsere.

 

Er der nogen der kan oplyse mig om hvordan nedenstående kun er skrevet specifikt til ude-leg?

 

 

 

Det har ikke nået at få testet endnu, men du får en udgave gratis hvis du giver en melding om det.
Send mig en mail på [email protected] hvis det har interesse. 

 

Jeg kan ikke se at prestatips.dk skriver direkte till ude-leg, men derimod blot har skrevet et indlæg efter ude-leg!

Dermed må dette så henvende sig til alle dem der læser tråden.

 

Men skidt pyt - det blev en lang historie :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det i grunden bittert at bliver overhældt offentligt på den måde. Jeg synes grunden selv at jeg giver rigtig meget på bloggen på prestatips.dk.

Støtte til Tim herfra.

Link to comment
Share on other sites

Prøv dog lige at slappe af panodil, det er jo helt til grin det du har gang i her.

Tim gør meget for community og hjælper hvor han kan du kan da se at han skriver som svar til udeleg.

Det er peanuts det modul koster så tag da og smid de penge det koster, og kom videre istedet for at pensle alt ud, eller lad være med at ævle.

Jeg har købt tims modul og det er rigtigt fint du vil ikke fortryde det, ellers har du jo muligheden for at skrive alle trustpilot mails manuelt og sende ud til dine kunder, il dog anbefale dig at skrive pænere til dem end du gør her i tråden :)

Go aften

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Timpet hvis man vil vise ens anmeldelser fra trustpilot på sin hjemmeside (efter de har givet en anmeldelse med dit e-mail modul). Så formoder jeg, det er dette modul man skal installere

http://addons.prestashop.com/en/advertising-marketing-newsletter-modules/9205-trustpilot.html

 

Og i så fald, ved jeg ikke om det vil virke, hvis man "kun" bruger en gratis konto fra trustpilot?

 

Mvh Kim

Link to comment
Share on other sites

Ja okay. Så ved at købe dit modul, får man ikke noget ud af det. Uden ens kunder selv lige tjekker trustpilot inden de køber. Til forskel fra flere ville måske tjekke og købe hvis de kunne se anmeldelsen direkte på siden (og ja ved jeg kan få det ved at betale trustpilot. Men synes nu det er alt for dyrt) 

 

Mvh Kim

Link to comment
Share on other sites

Man giver kunden muligheden for at anmelde en, det synes jeg nu er ret vigtigt. Sådan i en generel diskussion så kigger jeg altid selv på trustpilot inden jeg køber. Er der få anmeldelser ser jeg butikken som lille med få ordre, eller ny. Og det er ikke et sundhedstegn i min verden :) jeg vil gerne handle men nogen der ved hvad de laver :)

Link to comment
Share on other sites

Man giver kunden muligheden for at anmelde en, det synes jeg nu er ret vigtigt. Sådan i en generel diskussion så kigger jeg altid selv på trustpilot inden jeg køber. Er der få anmeldelser ser jeg butikken som lille med få ordre, eller ny. Og det er ikke et sundhedstegn i min verden :) jeg vil gerne handle men nogen der ved hvad de laver :)

Den udlægning er jeg så ikke enig i. Jeg har kun ganske få indlæg på trustpilot. Måske fordi jeg er ivrig tilhænger af iFeedback. Jeg kiķker aldrig selv på Trustpilot når jeg køber på nettet. Vurderer selv seriøsiteten af shoppen.

Link to comment
Share on other sites

Ahhh man er vel ikke nødvendigvis lille, fordi man vælger, ikke at betale 1000kr pr. måned eller mere til trustpilot? For i så fald så er www.amino lille?

 

Synes nu også det handler en del om hvad man sælger osv. Om det i så fald kan betale sig, at betale så mange penge hver måned til trustpilot. Og på shops hvor fortjeneste på hver vare er meget lille, kan 1000kr være mange penge, som måske ikke kommer igen "bare" fordi man har trustpilot anmeldelser.

 

Nu handler jeg stort set alt på nettet selv. Lige fra private ting til mig selv, samt til diverse jule og fødselsdagsgaver. Og må sige, jeg tjekker aldrig folk/ firmaer over trustpilot. Da jeg alligevel ikke stoler på mange af de anmeldelser firmaer alligevel får.

 

Men okay dit modul lyder da meget smart. Men ja, kan jo i stedet bare smide et direkte trustpilot link i min ordrebekræftelse, hvor folk derfra kan lave en anmeldelse.

 

Kim

Link to comment
Share on other sites

Det kan man også gøre kim. Og man er da helt sikkert forskellig. Jeg havde en oplevelse hvor jeg blev snydt af en netbutik, hvis jeg havde haft læst på trustpilot inden var det ikke sket, så derfor gør jeg det altid nu.

 

Jeg skriver det ikke for at sælge mit modul. Man kan sagtens søge anmeldelserne på andre måder, fx som kim skriver eller oprette en speciel status man skifter til der så udsender linket, så er det bare manuelt. Mit modul forenkler processen.

 

Ifeedback kender jeg desværre ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

hej

 

nu har jeg tjekket ifeedback ud og kan efter min mening ikke hamle op med trustpilot, så et spørgsmål til udvikler af modulet til trustpilot.

 

1. det udsender mail til kunder efter valg af hvornår (ordre status), samt efter antal dage, den mail der bliver udsendt er det en kopi af trustpilot template her mener jeg et link til at udfylde antal stjerne (vurdering i karakter) samt hvis man vil kommenterer sin vurdering og herefter kommer vurderingen på trustpilot uden man selv skal indsætte kundernes vurdering.

 

kan modulet kører på prestashop version 1.6.1.10

 

jeg håbe mine spørgsmål giver mening

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bruger du ikke bare trustpilot eget system. Nu efter man må sende ud til gratis 100 kunder hver måned?

 

Nu har jeg selv brugt det modul du omtaler. Men efter trustpilot har gjort deres email udsendelse gratis 100 stk pr måned. Så er jeg gået over til dem. Og selve modulet så vidt jeg husker sender en e-mail til folk med et link til trustpilots side. Men så skal de selv logge ind ved at oprette ny konto eller bruge deres facebook. Og tror man mister nogen på den konto.

Og hvor man ved brug af trustpilot eget system ikke skal logge ind. Da man via email ryger direkte til side hvor man kan lave anmeldelse der så bliver tilknytte ordre nummer eller lign. Og man kan vist også få sendt mail hvor de i emailen kan lave stjerner osv. Har ikke kigget så meget på det på  det sidste. Men der er vist lige kommet nogle opdateringer hvor man kan gøre det endnu bedre ved udsendelse af e-mail til kunder

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

det er også korrekt, men de har opdateret deres system til AFS 2.0 hvor på jeg ikke kan få det automatiske udsendelse af mail til at virke, og de har igen dansk guide til dette system endnu men modtaget dette fra dem på en engelsk guide

 

gå til

 

modules

mailalerts

mails

da

new_order.html

 

<script type="application/json+trustpilot">
  {
 "recipientEmail": "{email}",
 "recipientName": "{firstname}",
  "referenceId": "{order_name}"
}
  </script>

 

ved ikke om den skal sættes i toppen eller i bunden af scripet

men kan dog ikke få det til at virke, da der ikke kommer nogen mail om kunden i invitationshistorik.

 

endvidre har jeg til føjet mailen som står i automatisk feedback service i mailalers (modul i prestashop) under Merchant notifications

 

men lader ikke til at det virker nogle ideer

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...