nobynator Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Hej Någon där ute som har svensk översättning på alla mail till Presta 1.5 ? Vore super schysst ifall någon kunde dela med sig. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
herba Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Hej Vi har justerat översättningen på allt Just nu är det det ngt fel på vår sida Vilken mapp vill du ha? vet inte var mailmappen finns Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted October 21, 2013 Author Share Posted October 21, 2013 Hej Vi har justerat översättningen på allt Just nu är det det ngt fel på vår sida Vilken mapp vill du ha? vet inte var mailmappen finns /themes/ditt tema/mails/sv Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalearn Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Fick du tag i några mailöversättningar nobynator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Fick du tag i några mailöversättningar nobynator? Nope har ej fått tag på någon översättning än, någon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted November 5, 2013 Share Posted November 5, 2013 Är det någon som har översättningen till 1.5 mails samt pdf ??? Är beredd att betala för hjälpen har inte orken nu att översätta dessa filer då jag har stött på lite motgångar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stampecarlsson Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Är det någon som har översättningen till 1.5 mails samt pdf ??? Är beredd att betala för hjälpen har inte orken nu att översätta dessa filer då jag har stött på lite motgångar.... PDF översätter du ju lättast i adminsystemet. Samma med mailen. Super enkelt ju . Link to comment Share on other sites More sharing options...
djclabbe Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Vet inte om jag gör något fel men jag hittar inte ens det ni pratar om i min prestashop? =( kör nu 1.5.6.1 , men under tema har jag bara default, sen min företagslogga för header logo, mail logo etc? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stampecarlsson Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Hej. Om du har svenska språket på backoffice så har du översättningar under språkmenyn typ bredvid modulmenyn. Sen i rullkistan väljer du mail sen defualt temat och svenska och börjar översätta. Notering. Översättningar av mail har buggat för mig så när jag sparade allt försvann den engelska översättningen så då var jag tvungen att kopiera en filerna från root mapparna till default temat som jag använder. Annars felmeddelanden i översättningar. Blev lite rörigt nu men. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djclabbe Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hej. Om du har svenska språket på backoffice så har du översättningar under språkmenyn typ bredvid modulmenyn. Sen i rullkistan väljer du mail sen defualt temat och svenska och börjar översätta. Notering. Översättningar av mail har buggat för mig så när jag sparade allt försvann den engelska översättningen så då var jag tvungen att kopiera en filerna från root mapparna till default temat som jag använder. Annars felmeddelanden i översättningar. Blev lite rörigt nu men. Tack! Jag hittade på det och sitter o översätter en del, bara hoppas det kommer fungera felfritt Men en fråga, flera översättningar som är fel innehåller %, som: There are %d errors - Det finns %d fel. Vad har % tecknet för funktion i sådana frågor? Ska de ens vara där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
prestalearn Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 % betyder ett värde. There are 5 errors till exempel. Dvs %-tecknet hämtar ett aktuellt värde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djclabbe Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 % betyder ett värde. There are 5 errors till exempel. Dvs %-tecknet hämtar ett aktuellt värde. tack för svar! Men om man då ska sitta och översätta allt till svenska själv. Ska man skriva %s, precis som det står fast resten svenska? Eller "antar" presta bara att jag borde veta vilket värde som ska stå istället för %? Vet inte hur ofta alla dessa fraser kan tänkas komma upp? översatte 400 fraser idag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Ja, du ska översätta övrig text, men låta %s stå kvar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Någon idag som har svensk översättning på mailen till Presta 1.5 ? Villig att betala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhpMadman Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Jag borde ha... Men finns risk att dom är väldigt customizade. Hinner inte kolla nu, slutar jobbet snart, och ska hämta ugarna på dagis. Men ska försöka återkomma senare ikväll. Vi kör 1.5.3.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhpMadman Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Har bifogat sv mappen jag har i /mails Blandat med svenska och engelska... sv.tar.gz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts