Jump to content

Importeren vervoerders binnen artikel


Recommended Posts

PS 1.5.6.0

 

Is er een mogelijkheid om via een import voor artikelen de vervoerders aan te geven?

 

Situatie is deze :

 

Vervoerders

  • PostNL pakketdienst
  • PostNL brievenbus
  • Afhalen magazijn
  • Bezorgen binnen een regio
  • DHL

 

Voor verzending van een bol wol kan je geen gebruik maken van PostNL brievenbus. dus die optie vervalt.  Via verzending kan je dus aangeven welke vervoerders er voor dat artikel gelden, echter het zou makkelijker en minder arbeidsintensief zijn als je via een import-module  in database-field  ps_product_carrier de id_product kan koppelen aan id_carrier_reference 

 

 

Simpel zou de csv-sheet err zo uit moeten zien :

id_product;id_carrier_reference;id_shop

502;1;1

502;5;1

502;6;1

 

post-346276-0-29681900-1381703102_thumb.gif

 

Wellicht is hier een php-script voor te maken maar zo ver gaat mijn kennis niet.

Mogelijkheid is zelfs dat je dit buiten PS om doet in phpmyadmin via import-opdracht

 

Misschien weet iemand "het begin" om dit aan te pakken ??

 

Arie

 

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het werkt   :D  :D  :D  :D

Hulde !!!!!

 

 

Is zoiets ook aan te passen om bij het importeren alle aanwezige afwijkende prijzen of de aanwezige kortingen te vervangen?

Nu namelijk wordt de korting  in het bestand extra aangemaakt waardoor er dus meerdere kortingen komen te staan

Link to comment
Share on other sites

Het werkt   :D  :D  :D  :D

Hulde !!!!!

 

 

Is zoiets ook aan te passen om bij het importeren alle aanwezige afwijkende prijzen of de aanwezige kortingen te vervangen?

Nu namelijk wordt de korting  in het bestand extra aangemaakt waardoor er dus meerdere kortingen komen te staan

Zal eens kijken, dat moet volgens mij wel te doen zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ik heb geprobeerd vervoerders te importeren maar het lukt niet. Ik krijg in de backend wel de tabel te zien Carrier, en ik probeer met het id van de carrier in prestashop deze te importeren maar als ik dan bij het product kijk is er nog steeds geen vervoerder geselecteerd.

Ik probeerde voor de grap als waarde 1 en toen had ik opeens wel een vervoerder bij het product geselecteerd staan maar niet de goede. Terwijl niet een vervoerder id 1 heeft...

Mijn prestaversie 1.6.0.8

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...