Jump to content

Fout installatie op localhost: Recursieve schrijfrechten op bestanden en mappen


Recommended Posts

Graag wil ik jullie hierbij vragen of jullie met het onderstaande probleem kunnen helpen.

 

Probeer dmv xampp, prestashop op mijn localhost te installeren. Echter op het moment van installeren krijg ik steeds de onderstaande foutmeldingen. De mappen die hieronder staan hebben wel gewoon lees en schrijfrechten. Ik werk overigens op een mac.

 

Bvd.

 

  

Wij controleren momenteel de compabiliteit van PrestaShop met uw systeemomgeving

Als u vragen hebt, bezoek dan onze documentatie en community forum.

Oeps! Corrigeer de onderstaande item(s) en klik dan "Vernieuw informatie" om de compatibiliteit van uw nieuwe systeem te testen.
  • Recursieve schrijfrechten op bestanden en mappen:
  • ~/config/
  • ~/cache/
  • ~/log/
  • ~/img/
  • ~/mails/
  • ~/modules/
  • ~/themes/default/lang/
  • ~/themes/default/cache/
  • ~/translations/
  • ~/upload/
  • ~/download/
  •  
Link to comment
Share on other sites

 

Graag wil ik jullie hierbij vragen of jullie met het onderstaande probleem kunnen helpen.

 

Probeer dmv xampp, prestashop op mijn localhost te installeren. Echter op het moment van installeren krijg ik steeds de onderstaande foutmeldingen. De mappen die hieronder staan hebben wel gewoon lees en schrijfrechten. Ik werk overigens op een mac.

 

Bvd.

 

  

Wij controleren momenteel de compabiliteit van PrestaShop met uw systeemomgeving

Als u vragen hebt, bezoek dan onze documentatie en community forum.

Oeps! Corrigeer de onderstaande item(s) en klik dan "Vernieuw informatie" om de compatibiliteit van uw nieuwe systeem te testen.
  • Recursieve schrijfrechten op bestanden en mappen:
  • ~/config/
  • ~/cache/
  • ~/log/
  • ~/img/
  • ~/mails/
  • ~/modules/
  • ~/themes/default/lang/
  • ~/themes/default/cache/
  • ~/translations/
  • ~/upload/
  • ~/download/
  •  

 

hebben de submappen van deze mappen ook lees- en schrijfrechten?

Link to comment
Share on other sites

Naast lees- en schrijfrechten bestaat er ook zoiets als eigendom. Als de "administrator" of een proces die directories heeft aangemaakt kan het zijn dat jij als "user" geen "owner" bent en daarom minder rechten hebt. Ik ben pas nog tegen zoiets aangelopen toen ik een webshop bij een provider wilde opwaarderen. De oplossing kan een "take ownership" zijn maar ik weet niet hoe dat op de mac werkt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...