Jump to content

Voorraad bij leverancier, levertijd


Recommended Posts

Ik wil graag voor producten die ik zelf niet op voorraad heb liggen, de levertijd vermelden. Hoe doe ik dit?

 

Zo heb ik een leverancier die in principe elke dag levert, dus als het daar aanwezig is, wil ik graag vermelden: levertijd 2 werkdagen. Je kan via de instellingen bij hoeveelheden tekst wanneer toegestaan om te bestellen iets invullen, en dat is een stap in de richting, maar ik wil dit graag geautomatiseerd (per leverancier o.i.d), of een aantal standaardkeuzes.

 

Voorheen had ik met een oude prestashop 1.3 installatie de templates aangepast, dat als de voorraad op 3 was opgegeven, hij de tekst 3-5 werkdagen weergaf, bij 4; 2-3 werkdagen, bij 5; 1-2 werkdagen. Nu willen we de voorraad aan een kassasysteem koppelen, dus deze optie is niet wenselijk meer.

Edited by MaartenPol (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat had ik zelf ook gevonden, zou zoiets alleen iets willen automatiseren door het afhankelijk te maken van de leverancier.

Dat zou je, mijns inziens, kunnen doen met een override op de core classes, controllers en templates van de supplier en products.

De teksten zou je dan moeten verplaatsen van de product naar de supplier object.

Link to comment
Share on other sites

Heb er voor gekozen om een aantal voorkeuzes te geven. Niet helemaal automatisch dus. Per leverancier kan het ook nog wel eens verschillen.
 
Ik heb een dropdown box toegevoegd met een aantal waarden die we willen gebruiken. Na het aanklikken zet ik die waarde in het standaard invoerveld. Vrij simpel dus, maar zo kan ik mocht dat nodig zijn, zelf ook nog wat invullen.
 
De volgende code heb ik daarvoor gebruikt: toegevoegd in regel 226 van \admin\themes\default\template\controllers\products\quantities.tpl (een override kreeg ik niet voor elkaar)

<td style="padding-bottom:5px;" class="col-right">
<select name="available_later_text" id="available_later_text" onchange="document.product.available_later_1.value = this.value; document.product.available_later_2.value = this.value;" width="200" style="width: 200px">
        <option value="" selected="selected">Selecteer tekst</option>
	<option value="Onbekend">Onbekend</option>
	<option value="5-7 werkdagen">5-7 werkdagen</option>
	<option value="3-5 werkdagen">3-5 werkdagen</option>                    
	<option value="2-4 werkdagen">2-4 werkdagen</option>
	<option value="1-2 werkdagen">1-2 werkdagen</option>                   
</select>
{include file="controllers/products/input_text_lang.tpl"
    languages=$languages
    input_value=$product->available_later
    input_name='available_later'}

post-74668-0-38118700-1382189470_thumb.jpg

post-74668-0-55431200-1382189477_thumb.jpg

Edited by MaartenPol (see edit history)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...