Jump to content

Problemer med sprogskifte Meebox/cPanel


htnielsen

Recommended Posts

Hej alle

Håber I kan hjælpe mig med at løse et sprogproblem: Jeg ønsker at skifte fra engelsk (US) til dansk sprog på frontend (og gerne i backend).

 

Jeg har idag købt domæne hos Meebox og installeret Prestashop via cPanel/1-Click-Installer, men hver gang jeg slavisk følger anvisningerne til at skifte sprog (Localization  > Translations > Add / Update a language) eller (.... Import a language pack manually) så får jeg nedenstående fejl.

 

Når jeg skriver til Meebox Support får jeg dette svar, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med:

 

"Det er fordi PHP version 5.4 ikke mere understøtter SetEnv derfor giver den fejlen :)"

 

 

 

Fejlbeskeden er:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at [email protected] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

 

 

 

Håber nogen kan hjælpe mig her - mange tak på forhånd.

 

Hilsen
Henrik

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige hentet og installeret version 1.5.6.0 direkte fra Prestashop og installeret den på min Meebox-server. Jeg får præcis samme fejl, når jeg får Prestashop til at danne .htaccess-filen til venlige URLs. 

 

Fordi Meebox bruger CGI/FastCGI til PHP er der derfor ikke adgang til standardfunktionerne i PHP/Apache. SetEnv er en Apache-kommando under modulet mod_env, og dette er ikke tilgængeligt i et CGI-miljø. 

 

Jeg har udkommenteret linjen i .htaccess-filen, og nu kører shoppen som den skal. Man skal "bare" lade være med selv af Prestashop til at danne en ny .htaccess...

 

Jeg har en anden Prestashop-installering med version 1.4.8 på samme server, som kører helt fint. Den bruger nu heller ikke SetEnv-kommandoen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg stødte på præcis samme problem i går. SetEnv-kommandoen oprettes i .htaccess filen, når man brugere Meebox' 1-Click installer. Du kan fint slette linien, og du kan også sagtens lade PrestaShop generere en ny .htaccess fil efterfølgende (f.eks. fordi du ønsker at aktivere SEO-venlige URLs). Den skriver ikke SetEnv-kommandoen i filen igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stødte på præcis samme problem i går. SetEnv-kommandoen oprettes i .htaccess filen, når man brugere Meebox' 1-Click installer. Du kan fint slette linien, og du kan også sagtens lade PrestaShop generere en ny .htaccess fil efterfølgende (f.eks. fordi du ønsker at aktivere SEO-venlige URLs). Den skriver ikke SetEnv-kommandoen i filen igen.

 

Hvilken udgave af Prestashop bruger du? Min 1.5.6.0 dannede selv .htaccess med SetEnv-linien.

Link to comment
Share on other sites

Joh, men du selv skriver tidligere, så kan man bare slette den.

 

Men, det er da skide irriterende at PS begynder på det.

 

Jeg ved ikke hvad den option gør, men kunne godt forestille mig, at det er noget sikkerhedsmæssig ting.

 

Sikkerhed har hør prioritet, men hvis ens webhotel ikke understøtter det, så er der sgu da et problem.

Link to comment
Share on other sites

Har nogen overvejet at spørge Meebox?

Jeg er ikke kommet til deen version endnu.

Men det kunne jo være at Meebox ikke ved det. Og så gør de garanteret noget ved problemet.

Link to comment
Share on other sites

Har nogen overvejet at spørge Meebox?

Jeg er ikke kommet til deen version endnu.

Men det kunne jo være at Meebox ikke ved det. Og så gør de garanteret noget ved problemet.

 

Svaret fra Meebox er er at slette linien :-) De kan velsagtens ikke gøre noget ved, at PrestaShop tilføjer en kommando til .htaccess filen som ikke er understøttet. Men den sætter altså heller ikke linien ind igen ved generering af ny .htacess fil. Det må være noget der kommer fra One Click Install programmet.

 

EDIT: Jeg må tage ovenstående i mig igen efter lige at have hjulpet en med problemet i går. Når man i version 1.5.6.0 regenererer .htaccess filen, skrives der igen SetEnv ned i filen, hvilket resulterer i Server error indtil man igen sletter linien (jeg fik ikke fejlen i den shop jeg laver, da jeg jo benytter 1.5.5.0).

 

Så med mindre Meebox får problemet løst, kan det ikke anbefales at installere version 1.5.6.0 på et webhotel hos dem. Jeg ved ikke, om andre hosts har samme problem, men det kan nogen vel supplere med når de har prøvet en ny installation på f.eks. UnoEuro

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...