Jump to content

Vores emails ender i folks spamfilter


Christian Buch

Recommended Posts

Hej Alle

 

Beklager til en start at dette emne ikke er Prestashop relateret, men folk er meget kompetente herinde og derfor satser jeg på Jeres viden.

 

Vores emails havner i folks spamfilter og det er primært ved @hotmail, @outlook og @msn konti. 

 

Vi sender intet irrelevant info eller reklame lignende ud. Det er vores ordrebekræftelse og svar på generelle spørgsmål folk har stilet til os per mail der havner i spam filter.

 

Nogen der har erfaringer med hvad man kan gøre for at komme fri af hotmails spam filter?

 

Mvh. Christian

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvor er din shop hostet?

Bruger du php mail eller smtp?

 

Prestashop kundemails havner normalt ikke i spamfiltre som udgangpunkt, men kan måske være din host som er problemet.

Vil anbefale dig at bruge smtp for at sende mails ud.

Vi havde store problemer med at vores delte ip ved meebox igen og igen blev blokket ved spamhaus.

endte med vi købte mail konto ved smtp.dk og alt har fungeret siden. (dog en lidt dyr løsning)

En anden god mulighed er samtidig at sende sms ud til kunderne (de bliver altid læst)

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme problem med, hvor jeg ligger på Meebox.

 

Meebox var bekendt med problemet og bad Hotmail m.v. om at slette det spamfilter.

 

Hvor er du hostet?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar begge.

 

Jeg er hostet ved Unoeuro og bruger smtp mail.

 

Aupino - god idé med SMS. Vi bruger det allerede således, at man får en SMS når ens pakke er på vej. Dog er det ikke så hensigtsmæssigt hvis kunden kontakter os per email

 

Det har ikke altid været et problem, men vi de sidste 2-3 uger haft en mistanke om det og fået lidt henvendelser på at kunden enten mangler ordrebekræftelse, T&T eller et svar på en email. Super ærgerligt at få den slags klager, når det er teknikken der driller.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...