Jump to content

1.5.4 - tijdelijk 'dooie' site na product edit


peter4661

Recommended Posts

Wij hebben al 'n hele tijd (voor mij) onverklaarbaar verschijnsel.  Ik hoop dat onder de lezers iemand raad weet :).  

Onze site is behoorlijk snel  bij zoeken. ajax zoeker uit, direct zoeker aan. Resultaat voor je 4 karakters hebt getypt. woord + enter, resultaat binnen oogwenk.   Maar niet meer na product edit... 'dood',   minuten lang.

 

Maar er is herstel....   ca. 4 minuten na product edit alles weer speedy. Dit blijft zo tot volgende product edit. Dan herhaalt het verschijnsel zich. Alleen bij producten. Wij zijn de hele dag bezig met voorraad mutaties, product aanpassingen, enz. De hele dag 'dooie server', de manier om klanten weg te jagen.

 

In admin panel vonden we waarschuwing: Er zijn teveel JOINS zonder indexen. Dit betekent dat joins volledige tabelscans uitvoeren. Het toevoegen van indexen voor de kolommen die worden gebruikt in de join-voorwaarden zullen tabeljoins erg versnellen.  

Zou 't te maken kunnen hebben met PS index.  Nog observatie: geindexeerde producten index altijd lager is dan  producten in systeem:  Geïndexeerde producten: 5738 / 5742. Dit laatste verschijnsel kom ik tegen op fora, niet kunnen oplossen . (DirectAdmin myphp, repair tabel of optimize kan niet ??).

 

Tips of direct hulp  welkom.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...