Jump to content

Webwinkel niet meer terug te zetten na mislukte upgrade


Recommended Posts

Ik heb het zelfde probleem als in dit topic:

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/194228-solved-probleem-na-upgrade/

 

Na een mislukte upgrade wilde ik mijn site herstellen via de back-up met Filezilla. Dit lukte niet en ik krijg de foutmelding: Foute subdomein SQL query.

 

Anders dan de dame in de andere topic heb ik geen back-up van mijn database gemaakt. Wel van de site via Filezilla.

 

Is er nog kans dat ik mijn website kan herstellen of is het een verloren zaak?

Link to comment
Share on other sites

De rollback van PS is berucht omdat hij zo vaak niet werkt. Daarom wordt aangeraden altijd backup te maken.

 

In zo'n geval kun je beste eerst de database met MysqlAdmin bekijken en vergelijken met een kale installatie. Hebben de tabellen het formaat van je oude of van je nieuwe PS versie? Als ze niet allemaal dezelfde versie hebben wordt het verhaal iets ingewikkelder maar dat laat ik hier buiten beschouwing.

 

Vervolgens moet je van die versie een nieuwe installatie maken. Dan exporteer je je data van de mislukte installatie en importeer je die in deze installatie. Maar let op: importeer alleen de business data die je wilt houden. Importeer dus niet de configuration, hook, module en tab tabellen. 

 

Dan heb je als het goed is weer een werkende versie waar je vervolgens weer al je eigen aanpassingen op kunt implementeren.

 

Mocht je nog ergens een oude backup van je database hebben liggen en je data in de oude versie staan dan kun je eventueel daaruit juist die configuratie tabellen (configuration, hook, module en tab) importeren want daar zit meestal het probleem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...