Jump to content

Ett konto på email


Recommended Posts

Hej,

 

Märkte idag att vissa utav mina kunder hade registrerat sig flera gånger med samma epost adress, jag trodde att det som standard var att man endast kunde registrera sig en gång per email.

 

Finns det någon inställning eller modul som man kan installera som ändrar detta så att man endast kan ha ett konto per mail?

Upptäckte problemet tack vare att en kund hade försökt beställa med Klarna, men detta hade misslyckats. Så jag kontaktade Klarna och fick till svar att anledningen var att kunden hade mer än en adress registrerad. När jag kollade upp detta i kundregistret så såg jag att kundens epost adress var registrerad på två konto.

 

Jag kör med Prestashop 1.4.7

 

Är det någon som vet hur jag kan lösa detta på smidigast sätt?

Link to comment
Share on other sites

Kör du med möjligheten till gästkonto, så får du den effekten. Kunden kan först handla med ett gästkonto, sen registrera ett vanligt konto med samma mailadress.

Aha, så "felet" beror på att jag har gästkonto på sidan.

Tycker det är smidigt att ha detta aktiverat, så att folk som inte orkar registrera sig även kan beställa.

 

Finns det inget sätt att lösa så att man kan ha gästkonto aktiverat, men ändå bara acceptera en epost adress en gång i databasen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej! Jag har ett liknande problem som jag hoppas går att lösa.

Det har hänt ibland att kunder råkat skriva fel i e-postadressen.
Ibland kommer de ihåg sina inloggningsuppgifter och kan själv ändra när jag ber dem.
Nu har en återkommande kund skapat gästkonto nr2 och med en felaktig e-postadress denna gång. (ett a har blivit h i adressen) Med ett fiffigt litet tillägg från forumet så kan jag numera gå in och korrigera i kundens konto, men när kunden nu redan har ett konto med den korrekta postadressen så går inte det.

Finns det något sätt att slå ihop de båda kontona? Jag vill inte radera ett eftersom det är köp gjorda med båda två.

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...