Jump to content

[Løst] Prestashop og Varnish caching


Aupino

Recommended Posts

Meebox har idag installeret Varnish på deres Pro servere, og jeg var meget spændt på om det kunne bruges på min prestashop installation. 1.4.4.1

 

Umidelbart havde jeg ingen fejl på siden, (syntes dog heller ikke det havde nogen effekt på hastigheden)

Opdagde så lidt tilfældigt at alle besøgende havde samme IP i BO og det var så en fejl som skyldes Varnish Cache.. og der er nok også flere som jeg ikke har opdaget endnu.

Har nu efterfølgende slået det fra i Cpanel, da jeg har læst at andre også har underlige fejl med det slået til.

 

Nogen der har erfaringer med det? skidt eller godt?

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ok Keld du har samme problem, jeg slog det fra igår aftes, og har stadig rod i IP adresser, meboox siger at der kun går ca 30min før det er slået igennem..

Tænkte på om det måske kan være fordi jeg har købt en dedicated ip adresse til mine egne sider.. Det er den ip adresse som vises alle steder hvor ip adresse vises.. Men er først fra igår eftermiddags jeg har haft problemet.. så må være Varnish der er skurken..

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Ok så er det ikke pga min dedikeret IP, tror faktisk meebox har rod i deres Varnish. tror slet ikke det bliver slået fra selv om man gør det i Cpanel.

Har nu slået det fra på alle sider jeg har liggende.. på hotellet.. så hvis det ikke ændre sig nu er det meebox der har fejl.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Jeg har store problemer med PS 1.5.5.0 - er i tvivl om det kan skyldes Varnish.

 

Sådan noget med at kundens kurv er tom, så snart at de prøver at gennemføre en ordre :(

 

Har lige deaktiveret det, og er spændt på om det hjælper. Ellers bliver jeg nødt til at skifte host ASAP.

 

Har rapporteret det som en bug her: forge.prestashop.com/browse/PSCFV-10449

Link to comment
Share on other sites

mortenbennedsen

 

er det en fejl der er opstået siden Torsdag og du bruger meebox? hvis tilfældet er det nok helt sikkert derfor.

 

Min fejl med IP adresser er der stadig selv om jeg har slået det helt fra i Cpanel for 2 dage siden nu.. og har slettet alt cache,

 

aupino

Link to comment
Share on other sites

Det her svar er baseret lidt på min hukommelse....

 

For måneder tilbage lå jeg på en af de billige servere hos Meebox. Der aktiverede de Vanish, og så oplevede jeg de samme problemer med kurven, som mortenbennedsen tilsyneladende har. Så jeg gik ind og deaktiverede det dengang.

 

Jag har så senere opgraderet til PRO hotel. Der var det fortsat deaktiveret, viser det sig, og det er jeg da glad for. For så undgår jeg disse her problemer.

 

Med andre ord, så kan jeg ikke genkalde de problemer, som dette emne handler om.

 

Men jrg har forsøgt at finde den tråd om emnet, og anbefalingen om at deaktivere det. Den kunne jeg desværre ikke finde.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...