Jump to content

(løst) Min netshop er total smadret - hvad gør jeg nu?


mfj31dk

Recommended Posts

1.5.4.1 - 1.5.5.

 

Jeg ville opgradere til 1.5.5.0 og startede 1-click og på et tidspunkt stoppede den pga. af en fajl som jeg ikke har noget navn på, og jeg klikkede så på at jeg kunne gå tilbage til den gamle version og se så hvad det kom ud af det....!!!

www.netshop4all.dk

Min netshop er total smadret - hvad gør jeg nu?

/mfj31dk

Edited by mfj31dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøgt et utal gange at restore en backup, men uden på noget tidspunkt at have held med at få det til at fungere pga. at der oprettes en ny præfix istedet for at bruge den som er oprettet og jeg kan ikke rette denne.

Link to comment
Share on other sites

Det hjælper bare ikke noget da jeg ikke kan importere til samme præfix som netshoppen er installeret med.

Jeg har hidtil kørt med PR_2 og nu er de importerede data importeret ind på PS_5 uden at jeg har haft indflydelse på dette.

Hvordan kan jeg ændre det så de bruger samme præfix?

Link to comment
Share on other sites

Det er den eneste måde at gøre det på.

 

Enten er din fil usandsynlig (mange GB) stor eller også er det et dårligt webhotel du har. Så må du bede din host om at gøre det for dig.

 

Og dit sidste indlæg om kvalificeret hjælp efterlyses vælger jeg at ignorere...

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nu fremgår det ikke nogen steder i denne tråd, hvor du her hostet.

 

En svarer at det hjælper at opgradere til et pro hotel. Det forudsætter vel, at man ved, hvor du er hostet med det svar...

 

NOGET KUNNE TYDE PÅ, at vedkommende ved, at du ligger på et billigt hotel på Meebox. Er det korrekt.

 

På de billige hoteller på Meebox er der UGENTLIG backup, hver fredag nat. Den backup kan du altid via kontrolpanelet lægge tilbage. Både filer og database. Og ja, så mister du 6 dages data. Men det er da et forsøg værd.

 

Og på de billige hoteller er der visse begrænsninger på, hvad man kan. Bla størrelse på filen til database import.

 

På PRO hotellerne er der ikke de begrænsninger, og der er daglig backup. Hver uge tital backup og hver dag backup af ændringer.

 

PRO kan helt klart anbefales.

 

Og ja, hvis du ikke ligger på Meebox, så er det her indlæg helt hen i vejret, og du bør se bort fra det.

 

(Bortset fra det, så bør du altid tage manuel backup (ned på din PC) af data, og manuel export af DB (ned på din PC). Selvom upgrade proceduren siger den gør det, så hjælper det ikke noget, hvis den går i stå. Så kan den nemlig ikke rulle tilbage. Det handler om at gå med livrem og seler.

 

Og der står jo også på den 1 klik update:

 

Please always perform a full manual backup of your files and database before starting any upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Og nu ved jeg ikke, hvilken version at one click upgrade, du har? I den PS 1.5.4.1 er versionen 1.0.26 og er i beta.

 

Jeg har fået meddelelse i min shop om, at der er en nyere version. Den er ikke beta.

 

Jeg ved godt, at det ikke hjælper dig her. Men nogen gange skal man altså holde sig opdateret om, hvad der sker omkring ens webshop system.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger Serevage.net samt 3 konti hos surftown.dk og har gjort det i flere år da jeg har en del websider og har ikke noget at klage over der.

1Click blev opgraderet i forbindelse med opdateringen og der blev lavet DB-backup både fra prestashoppen og direkte fra MySqladmin

Jeg er udmærket klar over hvad der rører sig omkring min netshop hvilket jo også bevirkede, at jeg gik i gang med opdateringen af netshoppen.

Ja, der er tale om en ret stor fil som skal installeres.

Så skulle det vist være på plads.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo til, at du selv har styr på det hele og ved bedre selv - så finder du nok også selv ud af resten.

 

I øvrigt forstår jeg ikke motivationen for at opgradere til en ny version samme dag som den frigives, da version 1.5.4.1 var nærmest fejlfri. Der er jo absolut ingen erfaringer eller tests af den nye version endnu.

 

Men det er så bare min ligegyldige holdning...

Link to comment
Share on other sites

Det var dog en særdeles arrogant attitude at have - tror du at jeg ville bede om assistance her hvis jeg "havde styr på det hele" eller "vidste bedre selv"??

 

Vil du vide mere? - så har jeg været internetudbyder i 5 år (startede ca. 1 måned før Klaus Riiskær startede Cybercity), ejer af flere hundrede nationale og internationale domæner, har ca. 45 websider på internettet....men det er vel ikke ensbetydende med at jeg ikke - på lige fod med alle andre kan få brug for hjælp når man går igang med noget ny som f.eks. Prestashop!

 

Jeg bliver på det nærmeste kritiseret for ikke at være opmærksom på nye opdateringer og samtidig skal jeg åbenbart også kritiseres for at jeg vil være på forkant med dette og opdatere samme dag som opdateringen udkommer - hvis du ikke har kendskab til det nye, syntes jeg at du skulle holde dig væk med dine irrelevante og nedladende kommentarer (som alligevel ikke er til nogen hjælp) på noget som du åbenbart ikke har forstand på.

 

Ja, jeg skal nok selv finde ud af at løse problemer - der findes trods alt også professionelle folk her som ved hvad de har med at gøre (,modsat visse andre...!!) og da jeg gerne betaler for denne hjælp finder jeg dem nok også.

 

Så mit råd til dig er, find en anden hobby og lad være med at genere andre med ligegyldige kommentarer...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...