Jump to content

Tilbyde en bestemt fragt til én bestemt vare?


MSkovmose

Recommended Posts

Er det muligt at tilbyde én bestemt type fragt til én bestemt vare således, at det kun kan vælges, hvis der er den vare i indkøbskurven? Dvs hvis man prøver at købe en anden vare, så er den fragt ikke en mulighed?

 

Sådan helt konkret så tilbyder jeg normalt ikke forsendelse med brevpost. Kun som pakker. Men der er en bestemt vare, som er forholdsvis billig og ganske populær, hvor jeg kan se på forladte indkøbskurve, at jeg går glip af en del ordrer så snart, de når til fragtdelen.

 

Så jeg tænker, at jeg kan få flere ordrer i hus ved at tilbyde almindelig brevforsendelse på dette produkt, men jeg ønsker ikke at benytte det til mine øvrige varer, da de koster en sjat mere og jeg derfor gerne vil have sikkerheden i at mine pakker er forsikret og med Track & Trace.

Link to comment
Share on other sites

En simpel måde er at lade varen veje betydeligt mere end de andre varer, f.eks. 1000 kg.

Så opretter du brevpost som fragtfører i en vægtgruppe på mindst 1000 kg.

 

Dette er selvfølgelig forudsat, at de andre varer samlet set aldrig kommer op over 1000 kg. :-)

Og at fragtføreren vælges ift. samlet ordre-vægt.

Link to comment
Share on other sites

Det troede jeg egentlig også ville være muligt med min ide, eftersom du under hver vare kan vælge forsendelsesfirma og derved kan fravælge forsendelsesfirmaet brevpost

 

Altså hvis forsendelsesfirma pakkepost og brevpost er tilgængelig for de billige varer, og du fravælger brevpost for de varer der koster mere. Så burde den vel også overrule hvis der kommer begge dele i kurven og kun tillade pakkepost som mulighed.

Edited by Nikolaj - CheapGear.dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du vil kunne løse det med en løsning hvor fragten er defineret ud fra vægten.

Og så sætte vægten på brev-produktet til eks. 0,1 kg og så sige at alt over eks. 5 kg. ikke kan sendes med brev.

Herefter skal du så ind og give alle de andre produkter en vægt på mindst 5 kg.

 

Derved vil brev fragten kun dukke op hvis det ene produkt findes i kurven.

 

Alternativt kan man skrive lidt kode som kan gøre det, det er måske en lettere løsning hvis du har mange produkter i shoppen.

Link to comment
Share on other sites

Ja begge de muligheder er en løsning. Men måske hvis jeg keder mig en dag, at jeg går ind og retter mine ca. 100 varer's vægt eller forsendelsesmuligheder. :)

Dog vil jeg så skulle huske at rette det på samtlige varer, jeg opretter fremover også. Virker lidt bøvlet, men det er trods alt en mulighed. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er den løsning jeg beskrev, bare med omvendt prioritering af vægten.

 

Du kan da løse det ret hurtigt, blot ved at benytte det modul der findes, hvor du får alle varedata op i en matrix, og så er det super nemt at rette tallene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...