Jump to content

Opdatering fra 1.3.x.x til 1.5.x.x


Madsognico

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg står og skal til at opdatere en webshop fra version 1.3.1 til 1.5.4 eller hvad der nu er nemmest. Det skal dog være minimum 1.5 da dette template skal implementeres efter opdateringen:

http://themeforest.net/item/classicshop-responsive-prestashop-theme/4720957

 

Hvad har i af erfaringer med dette? Nogle gode råd?

 

Er der ikke meget gode chancer for at jeg kan komme igennem en opdatering hvis jeg følger denne guide nøje step for step: http://doc.prestashop.com/pages/viewpage.action?pageId=5374295

 

Kom meget gerne med tilføjelser :-)

 

Mvh. Nico

Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste er manuelt opdatering (opdatering af database) det er hurtig.

 

MEN!!!! Din shop skal være i original tilstandt!!!

 

Har du ændret sprog?? Hvor mange har du?? Det kan gi masser problemer!! min shop kør med 18 sprog

 

Er cms sider i original tilstandt?? Mener ID?? har flere og ændret på id´er

 

Alle moduler undtaget original prestashop skal deinstalleres og fjernes af database (det har jeg ikke gjort første gang der var masser af problemer)

 

Har selv opdateret fra 1.3 til 1.5.4.1 template er bagefter ingen problem

Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste er manuelt opdatering (opdatering af database) det er hurtig.

 

MEN!!!! Din shop skal være i original tilstandt!!!

 

Har du ændret sprog?? Hvor mange har du?? Det kan gi masser problemer!! min shop kør med 18 sprog

 

Er cms sider i original tilstandt?? Mener ID?? har flere og ændret på id´er

 

Alle moduler undtaget original prestashop skal deinstalleres og fjernes af database (det har jeg ikke gjort første gang der var masser af problemer)

 

Har selv opdateret fra 1.3 til 1.5.4.1 template er bagefter ingen problem

 

Hej Newcommer,

 

Shoppen skulle gerne være nogenlunde standard, det kan godt være der er nogle enkelte moduler der er kommer til efterfølgende, men dem kan jeg selvfølgelig bare afinstallere. Tak for tippet!

 

Var der ellers ingen store problemer med opdateringen?

Link to comment
Share on other sites

Nu skal I så heller ikke få det til at lyde som en "walk in the park". For det er det bestemt ikke for alle.

 

Det kan gå helt forrygende godt med en opgradering, men det kan så sandelig også gå grueligt galt, hvor man står med en totalt smadret shop, hvor indlæsning af backup er nødvendig, både mht. shop og database - og det har de færreste nye PrestaShop brugere 100% styr på.

 

Godt det er gået fint for jer, men jeg har i hvert fald et par kunder, der har oplevet noget helt andet. Så jeg vil blot lige gøre opmærksom på dette, så alle ikke trykker "Auto upgrade" ved først givne lejlighed uden at have taget behørig backup.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...