Jump to content

[Løst]Ingen SEO & URLs virker


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Min shop kører fint. Og har ellers ikke oplevet nogle synderlige problemer (småting).

 

Jeg bruger "Startside Tekseditor" som min startside. Og ville så ændre Meta Description og Meta Keywords. Og vil så mene dette skal ændres under index i SEO & URL (kan heller ikke finde modulet under modules. Og ej heller under theme, modules. Ellers kender jeg bare ikke det engelske ord for dette modul (har kigget efter noget med home osv)).

 

Men da jeg trykkede på index under SEO & URLs.

Så fik jeg bare fejlen. Serverfejl. Og prøvede derefter alle de andre urls men de giver alle fejl.

Der står bare serverfejl når jeg trykker på de forskellige sider.

 

Bruger PrestaShop™ 1.5.4.0

 

Har prøvet at diasable Brugervenlig URL, for derefter at opdatere urls. Men det har ikke virket.

 

På et tidspunkt har jeg ændret min shop fra minshop.dk til www.minshop.dk og ved ikke om det kan have noget med dette at gøre?

 

Nogen der ved hvad fejlen kan skyldes og hvad jeg kan gøre for at få det til at virke igen. Eller bare fortælle hvor jeg kan ændre Meta Description og Meta Keywords under Startside Tekseditor?

 

Mvh Kim

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ide om hvad fejlen skyldes. For jeg har sat en del shops op i 1.5.4.x hvor der ikke er dette problem - så det er ikke en generel fejl i PrestaShop. Det er også meget svært at fejlfinde/rette, når man ikke ved, hvad du har lavet af ændringer. Det at du har skiftet domæne på shoppen, har jeg meget svært ved at se skulle have nogen indflydelse.

Link to comment
Share on other sites

Index.php og startside editor er to helt forskellige ting. I index.php angiver du din sidetitel - det har intet at gøre med, hvad du har i startside editor. Sidstnævnte er indhold i midten af siden på din forside - index.php vises øverst i browseren på alle sider - derfor er det sidetitel.

Link to comment
Share on other sites

Har en .htaccess fil i roden. Denne er dog ikke Tom. Men har da prøvet at slette denne og opdateret Urls og der er så blevet generet en ny. Men det har ikke hjulpet.

Men vil du mene det kunne hjælpe ved at ligge en der bare er Tom?

Kim

Link to comment
Share on other sites

Har en .htaccess fil i roden. Denne er dog ikke Tom. Men har da prøvet at slette denne og opdateret Urls og der er så blevet generet en ny. Men det har ikke hjulpet.

Men vil du mene det kunne hjælpe ved at ligge en der bare er Tom?

Kim

 

Nej det vil ikke hjælpe at lægge en ny .htaccess fil ind, da den du har tilsyneladende fungerer og kan skrives af Prestashop.

Der må være noget andet galt.

 

Nu kan "Serverfejl" (formodentlig 500), jo dække over rigtig mange ting. Prøv - blot for forsøgets skyld - at bruge en anden browser. Firefox og Chrome plejer at give lidt mere info om hvad fejl 500 er. Prøv evt. at se i kilden til HTML. Måske kan du tyde noget ud af det der kommer fra serveren.

 

Måske kan fejlen have at gøre med dit skift til www. men i så fald skulle det vel korrigeres ved at gå tilbage til domænenavnet uden www.

Edited by TorbenRune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...