Jump to content

Eerste keer op site? Dan Engels ipv Nederlands. Hoe dit te veranderen?


Recommended Posts

Ik heb een multilingual store, Nederlands en Engels. Ik zou graag willen dat wanneer Nederlanders voor de eerste keer op mijn site komen, de site dan meteen ook in het Nederlands te zien is. Nu is het zo dat wanneer iemand voor de eerste keer op de site komt en hij/zij woont in Nederland, dat dan eerst de site in het Engels wordt weergegeven. Als ze dan eenmaal de taal veranderen naar Nederlands, blijft deze instelling wel keurig zo staan wanneer ze weer eens terug komen naar de site en hun cookies niet hebben verwijderd, maar kan ik het ergens zo instellen dat "het systeem" van prestashop meteen controleert of de computer Nederlands is of niet, en wanneer de computer Nederlands is, dat de taal dan automatisch meteen op Nederlands wordt ingesteld ipv op Engels? Of misschien dat de "standaard taal" (die nu dus kennelijk Engels is) op Nederlands zetten?

 

Ik had wel op het forum gezocht hierover maar kon alleen de oplossing "Engels als taal verwijderen" vinden maar dit kan ik niet doen omdat ik ook buitenlandse klanten heb.

 

Ik heb 1.5.4.1 :)

Edited by Kat84 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hallo Kat84,

 

In BO moet je naar localisatie gaan en daar kun je aangeven wat de standaard winkel taal moet wezen, staat nu waarschijnlijk op engels. Even alles controleren of alles goed staat ingesteld, als je de webshop het meest richt op de nl markt dan zet je de winkel op standaard taal nederlands, als een buitenlandse bezoeker je site bezoekt zal deze toch kijken of zij de site in hun eigen taal kunnen zetten.

 

Gr. ysco..

Edited by ysco (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb me rot lopen zoeken hiervoor, hahaha! Bedankt voor het antwoord, ik heb het gevonden en hij stond inderdaad op Engels. Heb hem nu op Nederlands gezet en ga het zo even testen, het zal vast goed zijn nu! Bedankt :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...