Jump to content

[Løst]Forbedre load tid på hjemmesiden


KimTheMan

Recommended Posts

Har tjekket min side på:

https://developers.g...espeed/insights

 

Og det ser sgu ikke helt godt ud.

 

Får en PageSpeed Score of 62.

 

Har så læst man kan Kombiner billeder til CSS-sprites.

 

Og dette skulle man vist kunne ved at indgive nogle subdomæner som Medieserver #1, Medieserver #2 og Medieserver #3

 

Og under hvert subdomæne skal man så lave en .htaccess fil, hvori der skal stå:

Redirect Permanent / http://mitdomæne.dk Og under Medieserver #1, 2 osv. Der skriver man navnene på subdomænerne.

 

Er det korrekt forstået? (og ved ikke om det gør den store forskel?)

 

Men kan ikke få det til at virke.

Nogen der har en trin for trin guide?

Bruger PrestaShop™ 1.5.4.0

 

Har læst lidt om det her:

 

http://doc.prestasho...nced+Parameters

 

http://www.amino.dk/...spx?PageIndex=3

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Kan også se jeg har noget "Serve resources from a consistent URL"

 

Og har læst rundt omkring, men er vist ikke lige klog nok til at fatte løsningen.

 

Det er vist 4 billeder der går igen hver især på 2 URLs

 

Men det undre mig da jeg da også har andre billeder der faktisk er ens. Men disse fremkommer ikke som "Serve resources from a consistent URL".

Så hvad det er der lige får prestashop til at gøre det med nogle billeder. Og ikke andre ved jeg ikke. Men synes ikke jeg kan finde stien til billederne nogle steder i prestashop. For så kunne man vel bare have ændret stien der?

Link to comment
Share on other sites

Ved one.com og nej vil ikke skifte også selv om jeg har læst disse råd i flere tråde. Men har været der i mange år og er engentlig tilfreds med den service med mere der har fulgt mit abonnement igennem årene.

 

Og i forhold til "Serve resources from a consistent URL" så fandt jeg ud af at det var modul "Featured products on the homepage" der var skyld i dette. Så efter jeg har disable dette er denne "fejl" væk.

 

Har så aktiveret noget gzip osv. Og er nu nået til jeg vil finde ud af at forbedre "Combine images using CSS sprites" igennem Medieservere . Ved at oprette subdomæner. Men kan ikke rigtig få det til at lykkes (nok fordi jeg ikke helt fatter hvordan jeg gør)

 

http://gtmetrix.com/ er min Page load time: 2.89s

Link to comment
Share on other sites

At du er hostet ved one.com kan godt være en del af forklaringen! Jeg ville bruge unoeuro hvis jeg var dig, de koster vidst nok det samme, men der er en 200-300% forbedring i loadtid, og så er der ikke sat alle mulige underlige begrænsninger på det hele.

 

Og så kan du få 25% ekstra med denne her rabatkode: http://www.prestatips.dk/webhotel-info/unoeuro-rabatkode-fa-25-ekstra-hosting-med-denne-rabatkode/

Link to comment
Share on other sites

Ja må indrømme lige nu gider jeg ikke arbejde i at skulle til at flytte det hele. Så der vil jeg bare for det til at køre så godt som muligt på nuværende hotel.

 

Så derfor har jeg også interresse i, hvordan jeg lige får det til at spille ved at tage Medieserver #1,Medieserver #2, og Medieserver #3 i brug, i forhold til Javascript files and CSS files.

Som der f.eks. står lidt om her i punkt 5:

http://www.prestashop.com/blog/en/10-best-tips-to-speed-up-your-prestashop-store-3/

 

Og der bliver også skrevet en del om det her:

http://www.amino.dk/forums/t/174728.aspx?PageIndex=1

Link to comment
Share on other sites

Nu du siger de er så kendt for at være så

dårlige vedr. Prestashop.

Hvad er det så præcist der gør de yder dårligere?

Er det deres hastigheder eller hvad er det det gør det?

 

Bl.a. det du selv oplever: Dårlig performance og dårlig oppetid - i post 4 skriver du jo også selv, at du har læst det flere steder.

De reklamerer også med, at de tager daglig backup - prøv at kontakte deres support og hør, om det er muligt at få et enkelt site restored. Mig bekendt, kan de kun lave restore på hele servere og altså ikke dit specifikke webhotel, hvis noget går galt. Dét alene er begrundelse nok for mig.

 

Så sendt som i onsdags flyttede jeg en kundes shop fra one.com til UnoEuro (kunden her var heller ikke tilfreds).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da ellers ikke der er nogle af jeres hjemmesider/ shops der kører på unoeuro servers?

 

Hvis man nu kigger på dette nedenstående billeder, hvor 4 sider er sat op mod hinanden. Hvad for en af siderne vil i så mene klare sig bedst?

 

image-F8F8_51CF5436.jpg

 

I forhold til unoeuro. Så bryder jeg mig ikke om, man ikke kan komme i telefonisk kontakt med dem. Eller for den sags skyld, at de ikke har en live chat side. For må indrømme, hvis jeg oplever problemer, så vil jeg kunne få fat i dem med det samme. Da min tålmodihed på det område, ikke er ret stor.

 

Og deres priser er da okay. Men får også "kun" 1000mb, hvor jeg nu har 5000mb (og bruger også one´s cloud tjeneste, så bruger de ca. 5gb)

Så det ville gøre, jeg skulle finde anden løsning i forhold til cloud.

 

Men kan da godt lide, man kan have flere domæner på samme hotel. Så vil da ikke afvise, at med tiden jeg kunne finde på at flytte.

 

Men vil nu se om jeg kan optimere min nuværende side lidt mere, mens jeg stadig er under one.com.

 

Så har stadig interresse i at vide enkelt fortalt, hvordan man kan Kombiner billeder til CSS-sprites igennem subdomænes, under mediaserver i back office i PrestaShop™ 1.5.4.0

Link to comment
Share on other sites

Jf. mine andre svar om ny installation og fejl i din shop, kan du jo passende flytte host samtidigt. Jeg tror ikke, du får nogen til frivilligt at bruge tid på at hjælpe med optimering af en shop, der er hostet hos one.com.

 

At UnoEuro ikke har en live chat side, betyder ikke, at de ikke svarer. Man kan vende det om og sige, hvad kan du bruge en live chat hos one.com til, når deres svar standard er, at det ikke kan lade sig gøre, og det kan de ikke ændre på? Eller at de under et 3 dages nedbrud blot meddeler, at de ikke ved, hvornår tingene er løst?

 

Hvis du stadig ikke er overbevist, så brug da de ca. 130 kr. på at købe et års hostning hos UnoEuro og test dem.

 

Hvis du vil have livechat, så køb et pro-hotel hos Meebox, som performer og hvor kundeservice er i top (bemærk, du kan ikke regne med god performance på deres billige webhoteller, når du bruger PrestaShop, men servicen er lige god).

 

Det er for useriøst, at du fastholder, at du vil bruge one.com når intet peger på, at det er en god løsning. Vi bruger tid på at fortælle dig hvorfor, og så bumper du tråden for igen at retfærdiggøre, hvorfor du bruger one.com og regner med, at vi har lyst til at hjælpe med diverse optimeringstips.

 

Jeg stopper med at følge denne tråd, men håber, at du finder nogen, der gider hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Synes nu ikke der er nogle af jer to der bruger unoeuro eller Meebox på jeres links til jeres shops. Og det undre mig måske bare nu da i taler så varmt for det.

 

Og i forhold til billedet prøvede jeg nu bare for sjovt at sætte jeres shop op mod min og synes bare det lignede min loader hurtigere. Men da jeg ikke har så meget tjek på dette stillede jeg så bare spørgsmålet. Og du må da undskyld jeg ikke bare klapper hælene i og gør som du siger...

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg valgte nu også at forsøge/ prøve lykken. Så har oprettet et test domæne hvorfra jeg kan teste/ udvikle/ forny min shop.

 

Om det er fordi oprettelsen er så ny og alt ikke er oppe og køre endnu ved jeg ikke. Men allerede ved installationen støder jeg på de første problemer:

 

1. Your PHP sessions path is not writable - check with your hosting provider: /var/www/tmp

2. PHP magic quotes option is enabled

 

Så nu skal jeg lige finde ud af hvad det omhandler, inden jeg kan komme videre.

 

Min mening er så. At jeg installere den samme version som jeg kører shop med nu. Og så laver jeg en db backup af min shop. Og denne importere jeg så på det nye test domæne. Og går ud fra jeg også skal finde mappen fra min shop domæne og føre disse billeder med over på test domænet. Og der er sikkert også en masse andet jeg skal når jeg kommer så langt før det omsider virker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det endte med jeg "klappede hælene i og gjorde som du sagde". Og MANGE TAK. Det kører super nu.

 

Jeg oprettede/ købte først et test domæne ved unoeuro. Og jeg fik sat en kopi op af min webshop og fik den testet igennem fra forskellige computere. Hvor jeg så have min original shop på one.com server. Og min kopi af min shop på unoeuro server. Og når jeg prøvede disse to samtidig på forskellige computere var jeg slet ikke i tvivl om at der var en forskel.

 

Men sjovt nok satte jeg disse to op mod hinanden. Og ud fra det at dømme. Lignede det faktisk at det kørte bedre på one.com serveren. Men tro mig det gjorde det ikke.

 

Jeg har taget nogle billeder af forløbet.

Hvor side 1 er den samme side på original domænet, og på kopi domænet. Og det samme med side 2:

 

image-5506_51E0712E.jpg

 

Derefter kan man se når det er sat op i graf:

image-25DD_51E0712E.jpg

 

Og ud fra dette at dømme, skulle man jo mene, det kørte bedst på one. Men det gør det ikke.

På one hang det en del, og nu flyder det hele bare ved sideskift.

 

Jeg havde også nogle problemer, hvis jeg ville gemme data af flere gange, når jeg skulle tjekke ud (f.eks. hvis jeg først skrev mit navn, for derefter at trykke gem. Og så derefter skrev mit efternavn og ville trykke gem igen. Så skrev den en fejl og den hang "brændte fast lidt"

 

Denne fejl forsvandt også på unoeuro server.

 

Efter diverse test og prøvelser på andre computere. Var jeg ikke i tvivl om, at jeg måtte skifte udbyder. Så jeg gik i gang fra en anden af. Så nu er domænet flyttet. Og shoppen er oppe og køre på ny server. Og det spiller bare.

 

Så jeg siger mange tak for hjælpen. Selv om jeg synes den var noget "negativt betonet" Og der manglede nogle henvisninger eller andet, til den knyttede kommentar "Jeg synes ikke, det er værd at optimere på et webhotel, der er notorisk kendt for dårlig performance med PrestaShop. Det er ikke svært at flytte shoppen til en bedre udbyder, hvor du slet ikke vil have disse udfordringer. Så jeg vil melde pas her."

 

Så hvis man lige knytter nogle henvisninger til sin kommentar eller lignende. Så er jeg sikker på, dette også har en bedre virkning, for den der ønsker hjælpen.

 

Men endnu engang tak for hjælpen. Men et Meget tilfreds resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er her ligesom alle andre på frivillig basis, og jeg har simpelthen ikke tid (eller lyst til) at dokumentere noget, jeg gang på gang har oplevet som et faktum i de efterhånden mange shops, jeg har hjulpet folk med at opsætte. Dokumentationen kan findes ved en simpel søgning på nettet - og der findes temmelig mange indlæg om one.com både her i det danske forum og i det engelske forum samt Amino.

 

Når du på intet tidspunkt har oplyst et link til din side, eller holdt den åben for kommentarer eller tests - både vedrørende dette og dine mange andre spørgsmål - så bliver engagementet og svarene derefter.

Link to comment
Share on other sites

Det er så fint du har den mening. Men nu hjælper jeg også selv en del rundt omkring. Og kan bare selv bedst lide, at underbygge dette med site/ sider, hvortil jeg før har besvaret dette emne eller lign. Og tager ikke bare alt for givet fordi "nogen" siger det.

 

Og ja fandt en del sidder hvor "nogen" siger det ikke kører på one´s server. Men fandt ikke rigtig nogle sider, hvor nogen havde sat dette op, så man kunne se det virkelig var sådan tingene hang sammen.

 

Og "Når du på intet tidspunkt har oplyst et link til din side, eller holdt den åben for kommentarer eller tests" Så er det fordi jeg ikke har haft lyst/ eller behov for dette. Da jeg alt for tit har læst kommentar til andre, hvor vidt de burde gøre sådan eller sådan på deres side. Og hvor det så mere går op i, hvad nogen mener spørgeren burde gøre ved sin side. Frem for at hjælpe med det spørgeren har spurgt om. (Og nej har ingen link til nogle af disse sider. Da jeg aldrig har gemt nogle af disse sider i mine fortrukne)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...