Jump to content

Doubles (IDs replaced by "XX")


Generaal

Recommended Posts

Beste PSers,

 

Ik stel me 'n vraag bij het volgende dat ik kan zien, als error log op staat,

 

Doubles (IDs replaced by "XX") (total = 35)

 

3 SELECT `id_parent` FROM `ps_tab` WHERE LOWER(class_name) = 'adminperformance' LIMIT XX

2 SELECT * FROM `ps_tab` t LEFT JOIN `ps_tab_lang` tl ON (t.`id_tab` = tl.`id_tab` AND tl.`id_lang` = XX) WHERE t.`id_tab` = XX LIMIT XX

2 SELECT `id_employee` FROM `ps_employee` WHERE `id_employee` = XX AND `passwd` = 'XXaefXXecafXXfacXXeXXcXXcfaXXdeXX' AND active = XX LIMIT XX

1 SELECT `id_hook` FROM `ps_hook` WHERE `name` = 'displayBackOfficeHeader' OR `name` = 'backofficeheader' LIMIT XX

1 SELECT m.`id_module`, m.`name`, (SELECT COUNT(*) FROM `ps_module_shop` ms WHERE m.`id_module` = ms.`id_module` AND ms.`id_shop` = XX) as total FROM `ps_module` m

1 SELECT * FROM `ps_currency` a LEFT JOIN `ps_currency_shop` `c` ON a.id_currency = c.id_currency AND c.id_shop = XX WHERE (a.id_currency = XX) LIMIT XXer

 

Veronderstel dat er zo'n 35 dubbele primaire sleutelgegevens in m'n DB voorkomen, of is dit 'n normaal verschijnsel en best zo laten of toch ingrijpen en het misschien in de DB opzoeken en zien aan te passen?

 

Ik vind het toch vreemd, dat je zulke dingen zou kunnen invoeren in PS, mits je toch telkens 'n waarschuwing krijgt, als je het juiste of 'n veld niet invult.

 

Iemand 'n suggestie?

 

Groeten,

Generaal

Link to comment
Share on other sites

Beste scoprionsworld,

als ik je antwoord goed interpreteer, hoef ik me hier verder niet mee te moeien?

 

Heb jij misschien 'n idee ivm het zoek probleem in FO, ik dien elk product opnieuw te openen in BO, productpage en te klikken op het vlagje, en daarna pas wordt het product opgenomen in het zoek resultaat. Ik heb in de DB gekeken bij ps_product en ps_product_lang, daar staat overal het juiste ID (4), aangegeven, ik heb verder enkel de nl taal, en in het begin van de PS installatie de rest gewist, en daarna pas met de import van cvs begonnen. Ik heb verder al in de module search.php gekeken, maar daar vind ik geen specifieke verwijzing, enkel dat er 'n lang dient geselecteerd te worden die overeenkomt met de product lang.

Vind het 'n rare kwestie.

Ik had ergens gelezen dat je het ID naar 1 zou moeten zetten, maar dit kan niet veranderd worden in BO. Of je dit in de DB zou doen, met misschien wel rampzalige gevolgen, durf ik niet zomaar aan te beginnen.

 

Ik run v1.5.4.1, vind enkele forum oplossingen maar die zijn voor de v 1.4 en die search.php komt geheel niet overeen met die van v1.5.4.1

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Link to comment
Share on other sites

Beste scoprionsworld,

als ik je antwoord goed interpreteer, hoef ik me hier verder niet mee te moeien?

 

Heb jij misschien 'n idee ivm het zoek probleem in FO, ik dien elk product opnieuw te openen in BO, productpage en te klikken op het vlagje, en daarna pas wordt het product opgenomen in het zoek resultaat. Ik heb in de DB gekeken bij ps_product en ps_product_lang, daar staat overal het juiste ID (4), aangegeven, ik heb verder enkel de nl taal, en in het begin van de PS installatie de rest gewist, en daarna pas met de import van cvs begonnen. Ik heb verder al in de module search.php gekeken, maar daar vind ik geen specifieke verwijzing, enkel dat er 'n lang dient geselecteerd te worden die overeenkomt met de product lang.

Vind het 'n rare kwestie.

Ik had ergens gelezen dat je het ID naar 1 zou moeten zetten, maar dit kan niet veranderd worden in BO. Of je dit in de DB zou doen, met misschien wel rampzalige gevolgen, durf ik niet zomaar aan te beginnen.

 

Ik run v1.5.4.1, vind enkele forum oplossingen maar die zijn voor de v 1.4 en die search.php komt geheel niet overeen met die van v1.5.4.1

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Dus pas na het openen van een product in de BO in bewerkingsmodus en te klikken op het taalvlaggetje (in jouw geval enkel NL) word het betreffende product in de zoekindexering opgenomen, dat begrijp ik goed?

Dan zal ik eens gaan snuffelen in de objecten waarom PS dit gedrag vertoont.

Link to comment
Share on other sites

Beste scorpionsworld,

Inderdaad, correct.

Ik heb al in de database gezocht maar daar staat bij product en product_lang overal het ID 4 bij taal, dus dit zou goed moeten zitten.

Index is ook in orde, alle 2554 producten zijn geïndexeerd.

Ook vreemd vind ik, na 'n F5 in BO dat er ook nog 'n zoek term blijft staan, nu daar valt mee te leven.

 

MVG,

Generaal

v1.5.4.1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...