Jump to content

[løst] fejl 404 på css filer selvom de er på serveren


kandersen

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg oplever at firebug giver følgende fejl på ca. 20 css filer på mit site - alle er css filer fra et af modulerne:

 

"NetworkError: 404 Not Found - localhost/test1/themes/theme681/css/modules/blockviewed/blockviewed.css"

 

Jeg har to udgaver af sitet kørende med samme tema og det er kun den ene der kommer med fejlen. Efter lidt søgning på google har jeg fundet følgende som har samme problem:

 

http://www.prestasho...r-with-firebug/

 

Og løsningen han kommer med fungerer også. Altså, hvis jeg redigerer filerne (som er tomme?) og blot tilføjer et mellemrum i dem for derefter at gemme dem igen. Så loader sitet uden nogen fejl.

 

Skal nævnes jeg har forsøgt at slette css mappen under temaet fra det site der ikke fungerer og så kopiere css mappen fra sitet der fungerer. Jeg fik dog stadig fejlen, så indtil videre har jeg kun kunne løse det ved at tilføje et mellemrum i selve css filen.

 

Jeg kunne dog godt tænke mig at forstå lidt bedre hvad fejlen skyldes, så er der er andre der har oplevet det og evt. har en anden løsning på problemet?

 

pft.

Kasper

Edited by kandersen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøv at lukke blockviewed.php op, og så søg efter blockviewed.css, så kommer der en linje frem som ligner noget med tools:addcss(.. (så vidt jeg husker). Det linje klikker du så bare ud af koden, evt. kommentere det væk ved at sætte // foran, så skulle du gerne undgå at loade tomme filer.

Link to comment
Share on other sites

Timpet - tak for dit svar. Jeg har ikke haft mulighed for at teste din løsning, da jeg havde løst det som beskrevet i mit indlæg. Jeg kan ikke huske hvilke filer det er jeg har lavet rettelsen i. Ellers så ville jeg havde ændret det tilbage for at se om dit forslag også virker.

 

Jeg tilføjer dog [løst] til subject, så andre der oplever det samme nu har to mulige løsninger på problemet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...