Jump to content

Recommended Posts

this look like default theme with diffrent colors and some icons... easy work ;)

i think more work in that theme made official presta dev then yours...

Edited by Epredator (see edit history)

You can make Epredator some theme for Free too :) I have many websites, i will need yout free theme :) Please chose more green colours. :)

• Like 1

Hi all, I got the same error...:bad configuration file

Any ideas ? thanks !

i want this theme bad it say Bad configuration file ..why???

Ok I got it.

Go to Theme and clic create.

Then enter greenstore as name of the template and greenstore as well for the folder name.

Save and copy manually the greenstore folder downloaded from here to your ftp/theme

You're done

Hope it helps

Hi all, I got the same error...:bad configuration file

Any ideas ? thanks !

how i install as ftp??send the link??i create greenstore as a file..but i cant import it ..i dont have this file..send link or as  zip file..or as ftp ..u said d that( Save and copy manually the greenstore folder downloaded from here to your ftp/theme

You're done) how????

Hello jgerza,

i just installed your template and it's perfect.

but i have a little problem when I pass the cursor over the categories as shown in the picture below:

6gcq.jpg

Could you help me solve this problem?

Thank you very much.

Edited by airakaz900 (see edit history)

Hello, I find this theme very nice and I would like to use it in a new shop.

I've installed it on PS 1.5.5 (italian) and it works fine, except for the horizontal menu bar, that appears not aligned to left border correctly (see image).

I've checked modules positions and replaced modules as your suggestion, but nothing changed

Can you help me to correct it?

Thank you in advance for your attention

post-452152-0-58443500-1382687097_thumb.jpg

Hello, I find this theme very nice and I would like to use it in a new shop.

I've installed it on PS 1.5.5 (italian) and it works fine, except for the horizontal menu bar, that appears not aligned to left border correctly (see image).

I've checked modules positions and replaced modules as your suggestion, but nothing changed

Can you help me to correct it?

Thank you in advance for your attention

Hello sabrina,i had the same problem, to solve it you need to download the rar file and upload it to your module folder.

I love this theme. And I don't care if it's "just" a slight modification of the default one, it looks great and it saved me a lot of time which I'd spend modifying the default theme myself.

Just two minor issues:

1) I have the same problem as JerryWang - search block is overlapping the cart box

2) Contact us block in the footer is not aligned properly, it is displayed at the bottom instead of on the right-hand side, next to the Follow us block

I have uploaded the modules from the rar-archive (so got the top nav bar alignment sorted) but it didn't help with these two issues.

Thanks in advance, and thanks jgerza for sharing this one!

Edited by newt96 (see edit history)

Newt,

I had the same issue when uploading to one of my sites. Make sure you uploaded the modules that came with it in the /modules folder as well as themes/greenstore/modules

Hi everyone,

I'm new to prestaShop, and site building in general... is there anywhere that I can find instructions on installing this template.  I did a store a few years ago, but don't remember much about the set-up process. 

Thanks!

A ceux qui n'ont pas encore trouvé la solution, comme je cherche des solutions sur le forum, je partage aussi.

quand vous installez ce thème à ps 1.5.6, il y a un problème de position de top menu.

1. ouvrir grid_prestashop.css  (themes\greenstore\css) , modifier la ligne 48 .container_9 .grid_6 {width:646px;}  => .container_9 .grid_6 {width:980px;}  donc vous trouverez la bonne présentation, mais il y a un problème de logo qui survient, c'est pas grave.

2. ouvrir global.css (themes\greenstore\css)

remplacer le bloc ligne 541

#header_logo {
    float:left;
    display:block;
    margin-top:30px;
}

par

#header_logo {
    position: absolute;
    left: 0px;
    top: 30px;
    z-index: 1;
}

c'est bon

Edited by zhudashao (see edit history)
  • Like 3

Merci du tuyau Zhudashao,n par contre je trouve un peu dommage qu'il y est des boutons en anglais comme par exemple "add to cart"  "view" et que dans le panier de commande il y est de l'anglais ça peut refroidir certains clients à ce point crucial.
C'est vrai qu'à la page d'accueil, c'est bien en français  : Plus d'infos, ajouter au panier. mais dès qu'on visite un produit on retombe en anglais (bouton)

Si vous avez des solutions pour rectifier en français ça serait fort sympa, 

Voilà je viens de rencontrer un problème la deuxième ligne de produits se chevauche sur la première en page d'accueil :
Voir la photo, merci de vos conseils.

gris.png   

Merci du tuyau Zhudashao,n par contre je trouve un peu dommage qu'il y est des boutons en anglais comme par exemple "add to cart"  "view" et que dans le panier de commande il y est de l'anglais ça peut refroidir certains clients à ce point crucial.

C'est vrai qu'à la page d'accueil, c'est bien en français  : Plus d'infos, ajouter au panier. mais dès qu'on visite un produit on retombe en anglais (bouton)

Si vous avez des solutions pour rectifier en français ça serait fort sympa, 

c'est pas trop compliqué,à mon avis la traduction du module et autres n'est pas totalement faite. du coup tu as un peu de boulot. Dans la back office->localisation->traduction->Traductions front office, surtout n'oublie pas de selectionner le thème "GreenStore", et fais un coup de recherche 'Add to cart', c'est à toi d'ajouter la traduction.

Edited by zhudashao (see edit history)

Voilà je viens de rencontrer un problème la deuxième ligne de produits se chevauche sur la première en page d'accueil :

Voir la photo, merci de vos conseils.

gris.png   

Tu as beaucoup de question.

homefeatured.css

#featured-products_block_center li {

margin-right: 10px;

padding: 10px 0px;

width: 126px;

height: 320px; /* par exemple*/

}

... facultatif

homefeatured.tpl

ligne 31

{assign var='liHeight' value=250}

essaye de modifier 250 à 500( 500 n'est pas un chiffre magique, juste un exemple) et regarde ce qui est changé.

• Like 1

Bonjour je vous remercie pour vos 2 réponses alors pour la traduction impeccable !

Pour le chevauchement de la ligne 1 à la ligne 2 toujours pareil, la modification dans le fichier homefeatured.tpl

ligne 31 {assign var='liHeight' value=250} ça ne fait que baisser le pied de page mais ne change en rien l'espace voulu;

Par contre impossible de trouver le fichier 
homefeatured.css , j'ai cherché dans tout le thème mais j'ai rien vu , je ne l'ai pas!
En principe il devrait être dans greenstore/css mais rien, si le fichier n'est pas trop long pouvez vous me faire un copié collé comme ça je crée le fichier.
Il faut qu'il soit au bon emplacement.
Encore merci pour votre aide
Michel

Je remonte le sujet au cas où quelqu'un aurait une idée, concernant le chevauchement de la ligne 1 sur la 2 comme on le voit sur dessin.
Merci pour votre aide.

Je remonte le sujet au cas où quelqu'un aurait une idée, concernant le chevauchement de la ligne 1 sur la 2 comme on le voit sur dessin.

Merci pour votre aide.

prestashop_install/modules/homefeatured/homefeatured.css

margin-right:10px;

padding:10px 0;

width:126px;

height:240px

}

=>

margin-right:10px;

padding:10px 0;

width:126px;

height:320px  /*par exemple*/

}

je te conseille d'utliser firefox pour débugger css,

Bonjour,

J'aurais une dernière question, peut-on faire un menu déroulant, en effet je souhaiterais que les produits s'affichent sous la catégories quand on passe la souris.

D'avance merci de votre réponse

N'avez vous pas une idée pour que les produits soit dans la catégories dans la barre du menu horizontal soit

Catégorie 1 I  catégorie 2 I  catégorie 3 I etc  I

v

Produit 1
Produit 2
Produit 3
Produit 4

Voilà  en gros comment ça pourrez donner, mille merci pour vos idées

Hello,

I can't install Greenstore theme, result is "bad config file", does it compatible with 1.6 prestashop version ?

Thank You

Bonjour,

Je n'arrive pas a installer le thème sur Prestashop 1.6.0.9 . J'ai un message "mauvais fichier de configuation", quelqu'un peut il m'aider ?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...

Important Information

Cookies ensure the smooth running of our services. Using these, you accept the use of cookies. Learn More