Jump to content

Oprette specielle tilbud


peterdk

Recommended Posts

Hej

 

Prestashop v. 1.5.4.1

 

Jeg har siddet og fået en del grå her på det sidste, mere end godt er egentlig.

 

Mit problem er følgende (jeg forklarer det så godt jeg kan, er bestemt ikke en super haj til IT, men kender da lidt til det, mere end som nybegynder.)

 

Jeg har f eks. forskellige produkter som jeg ønsker at sætte på tilbud, hvis man f eks. køber 5 af slagsen.

 

Helt nøjagtigt drejer det som 33 forskellige (lad os kalde dem flasker) varer, med hver sin smag. De er også oprettet som 33 forskellige varer.

 

Hver flaske, har derefter 3 forskellige styrker i alkohol f eks. (mener det hedder attributter og værdier)

 

F eks. en flaske har smagen mynte, med 3 forskellige styrker: 5%, 10%, 15% alkohol.

 

Men nu vil jeg gerne give mine kunder muligheden for at kunne frit vælge imellem alle 33 flasker, og samtidigt også frit kunne vælge hvilken styrke de ønsker deres 5 forskellige flasker skal være.

 

Jeg er simpelthen helt lost på det her punkt, og har prøvet alt hvad der er mig muligt.

 

Håber der findes en venlig sjæl, som guide mig i den rigtige retning. Har brugt MANGE timer indtil nu uden held desværre.

 

På forhånd rigtig mange tak.

Edited by peterdk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

 

Jeg ville blot lige tilføje at jeg HAR søgt samtlige forum (eller hedder det fora i flertal) jeg kunne finde omkring emnet, og desværre uden held. Så igen, håber der er en venlig sjæl derude som kender svaret.

 

På forhånd mange tak.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg den smarte idé at lave en prisregel for en kategori. Sådan at hvis man købte mere end x antal varer fra den samme kategori, så ville der være x antal kr./% rabat.

 

Lad os lege med antallet 5 stk. fra kategorien flasker.

 

Fint nok, så er det nye problem bare at man nu SKAL vælge 5 flasker med den samme smag for at få rabatten. Altså kan man ikke blot vælge 2 flasker med mynte smag og 3 med babansmag og så opnå rabatten.

 

Jeg har også prøvet med producenter osv. men ikke noget der virker som jeg gerne vil.

 

Nogen der her en idé til hvordan jeg får løst dette problem ?

 

På forhånd mange tak.

 

Ps. De grå hår er der ikke blevet mindre af, her troede jeg lige jeg havde fundet løsningen :)

Link to comment
Share on other sites

Takker, men den jeg fandt - der er demo kun på fransk efter man er logget ind i backend, og der må jeg erkende at det var ikke på skemaet i folkeskolen :)

 

Jeg leder videre, men stadig hvis nogen har en idé om hvordan det gøres, hører jeg meget gerne fra jer. Jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste med en shop der dette problem.

Da jeg endelig fik testet det igennem viste det sig at det IKKE kan lave de tilbudsrabbater jeg ønsker ud fra prisregler. Så jeg er stadig på bar bund.

 

Hvad gør i andre der sælger samme type varer og ønsker at give mængde rabat ?

 

Fortsat god aften

Edited by peterdk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Altså det burde jo virke i version 1.5.x - jeg har ikke prøvet det, men er du sikker på, at du sætter det korrekt op? Umiddelbart kan man jo lave flere betingelsesgrupper baseret på kategorier OG varianter.

 

Ja det vil jeg også mene, men jeg HAR virkelig prøvet alt. Har nu siddet med det i snart 4 dage, men det kan jo tænkes at der er noget jeg har overset.

 

Det virker bare mærkeligt at man ikke kan sige at alle varer fra grupe x, har en rabat på x antal kr/% ved køb over 5 stk. UANSET hvad de måtte have a atributter og værdier. Det at man siger det gælder hele gruppe x, burde jo være nok.

 

Men jeg har skam forsøgt samtlige kombinationer jeg har kunne tænke på, uden held :(

 

Men igen mange tak for hjælpen. Fedt du i det hele taget gider bruge tid på det, i det her skønne grill vejr :)

Link to comment
Share on other sites

Det modul prestafan henviser til burde virke i den version du bruger. Ellers prøv at kontakte dem der har lavet modulet, de plejer at være rigtig flinke til at hjælpe.

 

Det modul jeg henviser til, virker ikke ikke efter version 1.4.8. Men standardfunktionalitet i 1.5.x burde kunne klare det

Link to comment
Share on other sites

Det modul jeg henviser til, virker ikke ikke efter version 1.4.8. Men standardfunktionalitet i 1.5.x burde kunne klare det

Er der så ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan. Trin for trin, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Mener jeg selv jeg har gjort alt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...