Jump to content

[Løst]Ændre teksten på Search feltet


KimTheMan

Recommended Posts

Hej,

Nu har jeg i back office ( National tilpasning > Oversættelser )

forgæves forsøgt at finde oversættelsen til søge knappen. Og synes jeg har været det hele igennem.

 

Er det et andet sted, hvor jeg kan ændre denne til dansk, som jeg ikke lige kan finde?

 

image-7428_51A26747.jpg

Edited by KimTheMan (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Har du tjekket oversættelserne under installerede moduler og herunder block search? Kan ikke huske, om det er dér det skal oversættes, men generelt er det som oftest nødvendigt at rette oversættelser både i forkontor funktionalitet og i installerede moduler.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja nu var problemet jo også, at jeg Netop ikke kunne finde dette i backoffice. Ikke hvor det virkede.

 

I back office går jeg ud fra det er denne:

image-3EB9_51B44016.jpg

Og på selve siden ser det sådan ud:

image-45EF_51B44016.jpg

Så noget må være galt i selve koden siden der stadig står Search? (For ville da også hellere rette i backoffice, da dette skulle være nemmere.

Link to comment
Share on other sites

Hvad så presta-dyr. Nu da det ikke er måden at gøre det på. Ved at ændre direkte i tpl-filen. Har du så løsningen så jeg bliver fri for dette. Da løsningen med back office ikke kan lade sig gøre. Da de netop der er oversat.

Link to comment
Share on other sites

Den i modul ser sådan ud:

global $_MODULE;

$_MODULE = array();

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_13348442cc6a27032d2b4aa28b75a5d3'] = 'Søg';

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_52d578d063d6101bbdae388ece037e60'] = 'Angiv et varenavn';

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_34d1f91fb2e514b8576fab1a75a89a6b'] = 'OK';

 

Og den i theme ser sådan ud:

global $_MODULE;

$_MODULE = array();

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_13348442cc6a27032d2b4aa28b75a5d3'] = 'Søg';

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_52d578d063d6101bbdae388ece037e60'] = 'Skriv navnet på den vare du vil søge efter';

$_MODULE['<{blocksearch}prestashop>blocksearch_34d1f91fb2e514b8576fab1a75a89a6b'] = 'Søg';

Link to comment
Share on other sites

Der er en bug i denne version og oversættelser. Dog normalt ikke standard theme, men måske er du ramt af det på en måde. Har du andre moduler, der ikke bliver oversat? Jeg er ved at sætte en side op for en kunde i version 1.5.4.1 hvor jeg har store problemer med oversættelser (selv om det burde være løst).

Link to comment
Share on other sites

Nej det synes jeg ikke. Men lige nu har jeg Mega problemer med at få shoppen op og kører igen.

 

Sletter og gendanner filer og filer til phpmyadmin. Men kan selv ikke komme til back office mere eller se noget i front office når shop bliver smidt ind i mappen shop som subdomæne hvorfra den er oprettet.

 

Fatter ikke hvad der bliver ved med at gå galt. Da jeg har gendannet flere gange før uden problemer. Og så sent som i går...

 

Synes bare problemerne bliver ved nu. Og det er skidt med alle de timer jeg snart har brugt på den shop

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har døbt feltet "Find din vare" Og det virker fint for mig.

 

Har godt nok opdateret min version til 1.5.4.1. Men har ikke tjekket op på, om det virker i denne version. Da jeg har kopiret de ændrede filer med over i den nye version. Og det virker fint, så roder ikke i det mere herfra.

 

Takker for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...