Jump to content

Problem module "cheque" bij wijzigen naar "Contant bij afhalen"


Recommended Posts

Hallo,

 

Op het forum heb ik gelezen dat je de module/betaalmethode "cheque" kan ombouwen naar "Contant bij afhalen". Dat heb ik gedaan. Nu blijkt dat de module niet werkt.

Als de klant op de knop "Ik bevestig mijn bestelling" krijgt hij/zij een blanco pagina te zien met de paginanaam: http://uwshop/module/cheque/validation

 

post-488991-0-88971800-1368883934_thumb.jpg

 

En als je daarna op Pijltje links drukt, krijg je dit te zien.

post-488991-0-64643600-1368884007_thumb.jpg

De klant zou denken dat zijn/haar bestelling niet is verwerkt, maar het is wel verwerkt.

Er wordt een mail naar de klant gestuurd met de volgende tekst:

 

post-488991-0-68866400-1368883577_thumb.jpg

 

Deze tekst hoort bij het aanmelden van nieuwe account.

Weet iemand hoe ik de tekst/inhoud van de email kan wijzigen/aanpassen?

En hoe ik de blanco pagina voor bevestiging van die betaalmethode werkend kan krijgen?

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Die foutmelding, zie je dat alleen bij deze betaalmethode of ook bij bijv. bankoverschrijving?

Zet anders de debug modus aan in config/defines.inc.php. Verander deze regel:

define('_PS_MODE_DEV_', false);

in

define('_PS_MODE_DEV_', true);

Je krijgt dan normaal gesproken een foutmelding te zien i.p.v een witte pagina.

 

De inhoud van de mail die bij de cheque/acceptgiro module hoort, kan je aanpassen in de backoffice bij de e-mail template vertalingen (localisatie > Vertalingen). Zoek dan naar cheque.html en cheque.txt. Je kunt deze bestanden ook direct aanpassen, ze zijn te vinden in de map /mails/nl/

Link to comment
Share on other sites

Hoi AKJV,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb alles gedaan wat je boven zei, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik kreeg nog steeds dezelfde foutmelding: witte pagina nadat ik op de knop "Ik bevestig mijn bestelling". Bij de module "bankoverschrijving" gaat alles goed. Alleen bij "cheque" kreeg ik nog steeds de mail over contant betalen met de inhoud over het aanmaken van de account (zie boven nog). Ik denk dat de koppeling van de mail is niet goed gegaan. Weet je hoe ik de link kan controleren/wijzigen?

 

Je hulp is zeer gewaardeerd!

Link to comment
Share on other sites

Hoi AKJV,

 

Ik heb de inhoud van de tekst weet te vinden en oplossen. Ik had bij Orders/Statuses/cheque --> template cheque aangepast naar "cheque". Dat was nog "account".

 

Nu alleen nog een witte pagina nadat ik op de knop "Ik bevestig mijn bestelling" drukte. Normaals gesproken krijg je een bevestiging op het scherm dat de bestelling is bevestigd net als bij bankoverschrijving.

 

"Beschouw de bijbehorende bestelling als gevalideerd" was aangevinkt. Maar ik heb het nu uitgezet. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Weet je toevallig hoe dat komt?

 

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Hoi AKJV,

 

Ik heb de inhoud van de tekst weet te vinden en oplossen. Ik had bij Orders/Statuses/cheque --> template cheque aangepast naar "cheque". Dat was nog "account".

 

Nu alleen nog een witte pagina nadat ik op de knop "Ik bevestig mijn bestelling" drukte. Normaals gesproken krijg je een bevestiging op het scherm dat de bestelling is bevestigd net als bij bankoverschrijving.

 

"Beschouw de bijbehorende bestelling als gevalideerd" was aangevinkt. Maar ik heb het nu uitgezet. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Weet je toevallig hoe dat komt?

 

Alvast bedankt.

Zet anders de debug modus aan in config/defines.inc.php. Verander deze regel:

define('_PS_MODE_DEV_', false);

in

 

define('_PS_MODE_DEV_', true);

Je krijgt dan normaal gesproken een foutmelding te zien i.p.v een witte pagina.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt. Dat had ik ook gedaan toen AKJV dat ook zei, maar het bleef bij een blanco pagina.

het adres met blanco pagina is http:......./module/cheque/validation.

 

Mijn validation.php ziet er zo uit:

 

* @deprecated 1.5.0 This file is deprecated, use moduleFrontController instead

*/

include(dirname(__FILE__).'/../../config/config.inc.php');

Tools::displayFileAsDeprecated();

include(dirname(__FILE__).'/../../header.php');

include(dirname(__FILE__).'/cheque.php');

$context = Context::getContext();

$cart = $context->cart;

$cheque = new Cheque();

if ($cart->id_customer == 0 OR $cart->id_address_delivery == 0 OR $cart->id_address_invoice == 0 OR !$cheque->active)

Tools::redirect('index.php?controller=order&step=1');

// Check that this payment option is still available in case the customer changed his address just before the end of the checkout process

$authorized = false;

foreach (Module::getPaymentModules() as $module)

if ($module['name'] == 'cheque')

{

$authorized = true;

break;

}

if (!$authorized)

die($cheque->l('This payment method is not available.', 'validation'));

$customer = new Customer($cart->id_customer);

if (!Validate::isLoadedObject($customer))

Tools::redirect('index.php?controller=order&step=1');

$currency = $context->currency;

$total = (float)$cart->getOrderTotal(true, Cart::BOTH);

$cheque->validateOrder((int)$cart->id, Configuration::get('PS_OS_CHEQUE'), $total, $cheque->displayName, NULL, array(), (int)$currency->id, false, $customer->secure_key);

Tools::redirect('index.php?controller=order-confirmation&id_cart='.(int)($cart->id).'&id_module='.(int)($cheque->id).'&id_order='.$cheque->currentOrder.'&key='.$customer->secure_key);

 

Zou het te maken kunnen hebben met de blauw gemarkeerde tekst hierboven?

En hoe zou een werkend cheque module eruit zien?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...