Jump to content

e-mail addresse står i IDN kode


Recommended Posts

Har et problem med at webshoppens e-mail bliver ved med at så i IDN kode.

Vores server er A2hosting - Prestashop er oversat til dansk - og det virker - og der kan kan skrives Æ Ø Å.

 

Problemet er i block_contact_info (den i footer) hvor e-mail adressen bliver ved med at stå i IDN kode:

 

hvordan kan vi rette dette?

der skulle stå - info@butikkenvedhøjen.dk - men der står

 

 

hvordan kan vi rette dette?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke lave mailadresser med "ø" nogen steder, så det hverken din host eller PrestaShop, der er problemet. Køb et domæne uden ø - så vil det virke. I øvrigt er navnet alt for langt og alt for svært at stave til, så jeg ville vælge et kortere firmanavn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde samme problem med www.netstrømpen.dk. Her bruger jeg domænet netstrompen.dk til e-mails.

 

Du kunne overveje yderligere at registrere domænet butikkenvedhojen.dk og så bruge det til e-mails.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jeg er løbet ind I samme problem med Prestashop 1,7.2.4

Under kontaktinformationer (butikker) er butikkens navn angivet med Ø, men mailadresen kan kun angives med IDN navnet.

Det er sådan set godt nok, men I shoppens kontaktmail på forsiden under butiksinformation står navnet stadig med IDN, og ikke med Ø.

Forsøger man at ændre mailadressen fra IDN til Ø, og efterfølgende at sende en testmail får man beskeden:

"Address in mailbox given [info@xxxø.dk] does not comply with RFC 2822, 3.6.2.

Det er jo sikkert rigtigt nok, men da vi befinder os I 2018 og IDN navne har været her længe, så må der findes en løsning.

Men hvilken ?

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar, men jeg er godt klar over alle disse ting. Dette domæne er meget internt. Det skal ikke SEO optimeres og mere eller mindre slet ikke offentliggøres (ikke muligt, men alligevel - skal ikke være "kendt").

Så spørgsmålet går ikke så meget på om det er en god eller dårlig idé, men mere på om man kan manipiulere med Prestashop koden det sted, hvor mailadressen til butikken vises ?

Der må være noget PHP kode et sted der indlæser mailadressen fra databasen og viser den. På det sted må det være muligt at indsætte mailadressen statisk, så man undgår IDN navnet?

Kan det virkelig ikke lade sig gøre ? (selvfølgelig kan det det, men HVOR er det?)  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, presta-dyr said:

Du kan ændre det i themes/classic/modules/ps_contactinfo/ps_contactinfo-rich.tpl. Husk at vælge "Genoversæt skabeloner, hvis filerne er blevet opdateret" under "Avancerede parametre" > "Ydelse".

 

/Kjeld

 

Jeg skal vidst have en smule mere hjælp  ... det ser ud til at uanset hvad jeg skriver I afsnittet:

</div>

<div class="data email">

{l s='Email us:' d='Shop.Theme.Global'}<br/>

</div>

<a href="mailto:{$contact_infos.email}">{$contact_infos.email}</a>

</div>

 

Så ænder det ikke noget. Og jeg har "genoversæt skabeloner" markeret. Det er som om mine ændringer ikke slår igennem (har prøvet fra flere maskiner så det er næppe lokal cache).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har fået lavet en særlig hjemmeside streng som skal læses Www.møllerpoulsen.dk 

men hedder  https://xn--mllerpoulsen-vjb.dk/

det fungere upåklagelig og læses fint af søgemaskiner o.l.

Kan ikke huske hvad den tekniske term for dette kodesprog hedder. Håber det kan være til hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...