Jump to content

One page checkout geeft error en refresht niet vanzelf


jinxz

Recommended Posts

Hi guys!

 

Ik ben bezig om een shop op te zetten en loop tegen het volgende probleem. De one page checkout geeft 2 errors en wilt niet vanzelf refreshen.

De 1e error die ik krijg is "unable to save carrier". Deze melding krijg ik direct als ik naar de winkelmand en naar de bestelpagina ga.

De 2e error die ik krijg is "unable to save addresses" Deze krijg ik direct als ik op een andere vervoerder klik.

De errors komen op het moment dat de pagina zich moet refreshen. Zoals bij het wisselen van vervoerder en bij het wisselen van betaalmethode. Ik moet dan op F5 drukken om het refreshen te forceren, krijg de error, en kan verder. Het is dus wel mogelijk om de order te plaatsen als je de errors doorloopt en handmatig refresht.

 

De 'unable to save carrier' levert deze response in firebug :

 

<br />
<b>Fatal error</b>:  Uncaught exception 'SmartyException' with message 'Unable to load template file '/home/shop/public_html/themes/default/order-carrier.tpl'' in /home/shop/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php:127
Stack trace:
#0 /home/shop/public_html/controllers/front/OrderOpcController.php(539): Smarty_Internal_TemplateBase->fetch('/home/shop/publ...')
#1 /home/shop/public_html/override/controllers/front/OrderOpcController.php(465): OrderOpcControllerCore->_getCarrierList()
#2 /home/shop/public_html/override/controllers/front/OrderOpcController.php(112): OrderOpcController->_getCarrierList()
#3 /home/shop/public_html/classes/controller/Controller.php(150): OrderOpcController->init()
#4 /home/shop/public_html/classes/Dispatcher.php(348): ControllerCore->run()
#5 /home/shop/public_html/index.php(28): DispatcherCore->dispatch()
#6 {main}
 thrown in <b>/home/shop/public_html/tools/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php</b> on line <b>127</b><br />

 

De 'unable to save addresses' geeft deze response in firebug:

{"hasError":false,"errors":[],"id_customer":27,"token":"3e497ede5ac51597436324464807052b","isSaved":true}

 

 

 

De shop draait op PS 1.5.3.1

Aangezien de shop in Duitsland moet draaien draait er Germanext op. Ook bij het uitzetten van de module geeft het dezelfde errors.

post-522324-0-93447800-1366716153_thumb.jpg

post-522324-0-47104000-1366716279_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb ondertussen de error-reporting/debug functie van PS uit gezet om de pop-up error te omzeilen maar kom op de shoppingcart page nogsteeds de "unable to save carrier error" tegen. De shop staat ondertussen open voordat ie live gaat:

http://shop.delegro.nl/index.php?controller=order-opc&shipping_cart=1

Iemand AUB een idee wat de carrier error kan veroorzaken??

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ondertussen de error-reporting/debug functie van PS uit gezet om de pop-up error te omzeilen maar kom op de shoppingcart page nogsteeds de "unable to save carrier error" tegen. De shop staat ondertussen open voordat ie live gaat:

http://shop.delegro....shipping_cart=1

Iemand AUB een idee wat de carrier error kan veroorzaken??

De ajax aanroep naar de functie updateCarrierAndGetPayments van de order-opc controller resulteert in een fatale Prestashop fout:

 

[PrestaShopException]

 

Method is not defined

at line 288 in file override/controllers/front/OrderOpcController.php

 

282. else

283. throw new PrestaShopException('Method is not defined');

284. }

285. }

286. elseif (Tools::isSubmit('ajax'))

287. throw new PrestaShopException('Method is not defined');

288. }

289.

290. public function getOrderHref($id_module = false)

291. {

292. $id_module = $id_module ? $id_module : $this->context->cart->id_payment;

  • OrderOpcController->init - [line 150 - classes/controller/Controller.php] - [0 Argument]
  • ControllerCore->run - [line 348 - classes/Dispatcher.php] - [0 Argument]
  • DispatcherCore->dispatch - [line 28 - index.php] - [0 Argument]

Er zit dus een fout in de geïnstalleerde override van de controller ('override/controllers/front/OrderOpcController.php'). Wat gebeurd er als je de override uitschakelt (even renamen naar OrderOpcController.bak ofzo) en waarvoor is die override geïnstalleerd?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...