Jump to content

Artikelen uploaden EN de bijbehorende foto's direct erbij lukt niet


Recommended Posts

Ik gebruik PS 1.5.3.1, en probeer de artikelnummers up te loaden dmv het CSV bestand. Het gaat redelijk (alleen de categorie klopt niet?) maar de foto's willen er maar niet bij komen. Heb al van alles geprobeerd, csv bestand via ftp uploaden, of via de BO, maar niets lijkt te helpen. Ook diverse lokaties geprobeerd, want je leest verschillende opties.

Uiteindelijk loopt hij het upload proces door, zonder errors te geven in het scherm van het uploaden. Dit staat bovenin mijn scherm, heb de optie om errors van de site weer te geven aangezet;

_________________________

Notice: Undefined variable: temp in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 647 Warning: fopen(): Filename cannot be empty in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 647 Warning: fgetcsv() expects parameter 1 to be resource, boolean given in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 648 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 649 Warning: unlink(13): No such file or directory in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 650 Notice: Undefined variable: temp in E:\horsecomplete.nl\wwwroot\controllers\admin\AdminImportController.php on line 647 Warning: fopen():

_______________________________

(dit gaat zo nog een poosje verder)

 

Ik wordt hier geen wijs uit..hopelijk iemand hier wel!

Edited by AnitaR (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

uiteraard. OOk de foto's, zoals gezegd, in verschillende mappen gezet, omdat diverse onderwerpen hier op het forum melden van verschillende mappen. Maar nog steeds werkt het niet, en krijg ik bovenstaande melding.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb overigens 1 van de controllers aangepast zoals ergens wordt gezegd. Nu krijg ik deze meldingen, na de upload bovenin het scherm:

er zijn 2 waarschuwingen:

  • Product n°43: de afbeelding kan niet worden opgeslagen: /img/IMG_0003.jpg
  • Product n°44: de afbeelding kan niet worden opgeslagen: /prestashop/img/IMG_0004.jpg

ZOals je ziet heb ik 2 verschillende locaties geprobeerd, niets dat werkt.

Link to comment
Share on other sites

Vreemd.

 

Heb je genoeg space bij je hosting provider. Heb ooit meegemaakt dat dit een probleem kan zijn.

 

Verder zal ik stap voor stap uitleggen hoe ik te werk ga. Voor het geval je iets over het hoofd ziet.

 

Eerst creeer ik jpeg files van al mijn afbeeldingen. Ook verander ik direct de naam van de afbeeldingen. Ik geef de afbeedlingen meestal de product naam. Dit in het belang van zoek machine optimalisatie.

 

Vervolgens creeer ik een map op de server en die noem ik meestal "imagestore". Je kunt de map uiteraard gewoon een naam geven die jij vindt passen. Verschillende locaties heb je niet nodig dat is flauwekul.

 

Daarna upload ik de afbeeldingen in de map "imagestore".

 

De url van de afbeeldingen is relatief kort http://www.domein.nl/imagestore/afbeelding.jpg. Ik heb een absolute link naar de afbeeldingen. Het moet ook zonder lukken.

 

Vervolgens zet ik het "path", ofwel de url van de afbeeldingen per product in de volgende "collumn" Image URLs (x,y,z,...)

 

Daarna upload ik het .csv file en dan lukt het meestal.

Edited by impressed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik had zelfde probleem.

 

Probeerde via de csv-sheet de afbeeldingen direct van de pc te downloaden maar dat gaat dus niet.

je moet inderdaad je afbeeldingen uploaden naar je server in een aparte directory. http://www.domein.nl/i )mages/xxx/ waarbij de xxx een sub-dir is van je categorie ( houdt de boel een beetje overzichtelijk met al die plaatjes :)

 

In je csv sheet geef je dan de absolute link op http://www.domein.nl/images/xxx/plaatje.jpg

 

Werkt nu perfect

Link to comment
Share on other sites

Nou, nieuwe map voor de foto's aangemaakt, nieuwe foto's maar ff gepakt, opnieuw gesaved, excact zelfde formaat, zodat het daar allemaal niet aan kan liggen.

Het probleem zit hem denk ik in de URL, maar wat, kan ik niet precies de vinger op leggen. Welgeteld 1 keer heeft hij 1 van de 2 testitems met plaatje geup-load, na artikelen verwijderen en opnieuw proberen (met, in excel file; remove excisting pics...daar zat volgens mij ook een probleem, denk dat hij niet kan overschrijven) krijg ik 2 verschillende meldingen, maar geen plaatjes te zien:

Schiet mij maar lek!

 

PS, racemaniac; zie www.lotus-sunbeamracing.nl:-) Mijn site, mijn race auto!

Link to comment
Share on other sites

Misschien "domme" vraag :wub:

Draait je server op linux ? dan kan het zo zijn dat je een "conflict" hebt met de hoofdletter gevoeligheid. Dit fout heb ik ook gemaakt in het begin.

IMG_0002.jpg is niet het zelfde als img_0002.jpg onder linux

 

/Pic/ is een andere directory dan /pics/

 

Check je csv-sheet eens of daar de exacte juiste vermelding staat

 

Suc6

 

Edit

 

Copy paste een deel van je csv-sheet eens hier, misschien zie ik iets staan wat niet "juist" is

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nee, het is een windows server, maar case-sensitiviy verhaal ken ik dus had er al voor gezorgd dat alles gelijk is. Ik heb het vcermmoeten dat er iets aan de hand is met de server. Iets met traagheid oid? Want nu, met dezelfde file, echt de upload via BO gedaan, krijg ik deze meldingen;

Er zijn 2 waarschuwingen Verberg waarschuwing

Het artikelnr van de eerste regel; heeft nu een plaatje!Maar ook 3 voudig geupload, heb nu 3 regels van ieder, waarvan slechts 1 regel met plaatje. Dit moet haast wel iets te maken hebben met de verschillende lokaties waar PS kopiën maakt van de plaatjes?

 

id Active (0/1) Name* Categories (x,y,z,...) Price tax excl. Or Price tax excl Tax rules id Wholesale price On sale (0/1) Discount amount Discount percent Discount from (yyy-mm-dd) Discount to (yyy-mm-dd) Reference # Supplier reference # Supplier Manufacturer EAN13 UPC Ecotax Weight Quantity Short description Description Tags (x,y,z,...) Meta-title Meta-keywords Meta-description URL rewritten Text when in-stock Text if back-order allowed available to order (1/0) date product added show price Image URLs (x,y,z,...) remove exvcisting pics 1 1 test 1 Kruiden - los 4 1 0 0.100 800 test 1 enzovoort bla bla over test 1 test1 1 1 http://www.horsecomp...cs/IMG_0002.jpg 1 2 1 test 2 Kruiden - mixen 6,05 1 0 0.25 500 test 2 enzovoort bla bla over test 2 test2 1 1 http://www.horsecomp...cs/IMG_0003.jpg 1

Edited by AnitaR (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

nog alles een keer testen, ben bang dat ik de upload via BO het verkeerde bestand gekozen had.

 

Naar importeren gegaan via de producten lijst

- bestand aldaar geupload

- geen foutmeldingen

- geen dubbele regels

Maar 1 plaatje ontbreekt, bij de 2e regel.. Ik zie geen verschillen in de regels?Ook de hoeveelheid voorraad is niet overgenomen.

Edited by AnitaR (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ach... en na 3 keer verversen staan alle plaatjes+voorraad erin. Conclusie, traagheid an server icm upload via geavanceerde parameters---> csv upload welke op de een of andere manier niet goed lijkt te werken? Nu dus de optie via de productenlijst gedaan.

Link to comment
Share on other sites

Als je een upload doet dan kun je ook kiezen om alle producten te verwijderen alvorens de .csv te uploaden. Dan begin je met een schone lei. Let wel op dat alle producten dan uit de shop worden verwijderen.

 

Verder vraag ik me ook af of je tijdens het uploaden ook de de juiste velden instelt? Soms komen die niet overeen met de .csv. Verder moet je ook de eerste regel eruit filteren. Dit kun je ook instellen alvorens je daadwerkelijk de .csv upload doet.

Link to comment
Share on other sites

Het is nu gelukt, dus er is niets mis met mijn csv file. Gaf enkel aan dat er een verschil lijkt te zitten in de wijze van upload, via welk pad he in het upload scherm komt en het resultaat. Niettemin, bedankt voor alle tips, zal deze op solved zetten zodra ik achter de pc zit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Na de upgrade PS 1.5.5.0 lukt het mij weer niet om de afbeeldings-url goed te krijgen

Ik krijg geen foutmelding echter de afbeelding wordt niet getoond, als ik in de artikel gegevens kijk, staat de afbeelding er dus niet in.

 

Weer zo'n gek geval ???

 

Wie o wie heeft wellicht een oplossing ??

 

Edit ...

 

csv-file  bevat als test 1 regel

 

test 1;91903-co1302;test;http://www.hobby-benodigdheden.nl/images/webwinkel fotos/Mallen/Collectables set Owl.jpg

 

artikel wordt goed geïmporteerd echter plaatje nergens te vinden. ook de thumbs niet

 

ik heb een "maagdelijke" installatie PS 1.5.5.0 gedaan en een bestaand scv bestand gebruikt.  in 1.5.4.1 liep alles goed.

post-346276-0-46965000-1378724561_thumb.jpg

post-346276-0-72644400-1378724570_thumb.jpg

post-346276-0-56257700-1378724575_thumb.jpg

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...