Jump to content

DIBS Betalings Modul


Stig K

Recommended Posts

Hej,

 

Vi har købt DIBS Betalings modulet til Prestashop, som vi skal have til at køre på PrestaShop 1.5.3.1, hvilket den skulle understøtte, desværre oplever vi at den er meget fejl behæftet, og selvom den er udviklet af PrestaShop selv, får vi ingen svar på vores henvendelser til dem, hvorfor jeg vil høre her i det Danske forum, om der er nogen der har oplevet/løst samme problemer som vi har...

 

Problem 1 :

 

Når man lægger en ordre og gennemfører betalingen, så redirecter den ikke til order confirmation siden (som vi har sat under Accept URL i admin), men derimod blot til forsiden af vores Hjemmeside.

 

Problem 2 :

 

Ordren som bliver lagt , bliver ikke registreret af PrestaShop, og derved er Cart heller ikke cleared efter man har betalt .. vi tror det har noget at gøre med at vi ikke kan få den til at gå til Order Confirmation siden, men er ikke sikker.

 

Problem 3 :

 

Vi kan ikke få den til at sende parameteret [maketicket] med til DIBS, hvorfor vi ikke kan registrere abonnements betalinger.

 

Vi føler lidt at det er et ufuldendt modul, med en hel del fejl i, og kigger vi rundt på nettet kan vi se at der ligger kode med højere revision numre end den vi har fået under købet, nemlig version 7096, men siden bryder ned når vi prøver at ligge den højere kode på.

 

Vi har virkelig brug for hjælp, da vi er skiftet over fra en anden betalings service til dibs, og vi derfor, hvis vi ikke snart får dette løst kommer til at stå med en shop som ikke kan tage betalinger.

 

Jeg håber at i kan hjælpe :-)

 

Mange Hilsner

 

Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Tror desværre ikke der er ret mange prestashops der bruger DIBS og hvorfor har i valgt denne.. ??? istenden for Quickpay eller Epay som er meget mere udbredt og understøttet af prestashop

 

Men denne kommentar hjælper jer selvfølgelig ikke i nuværende problem.. mener før DIBS har været oppe at vende i forum.. prøv at lave en søgning..

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Hej stig

vi har samme problem og i morgen skal jeg have fat i DIBS ,hvis vi finder en løsning skal jeg nok skrive til dig

 

så hvis du når at løse problemet før os skriv da

 

hvor mange her bruger DIBS ? måske kunne vi ligge pres på dem så de laver et modul der virker optimal

 

johnny

Link to comment
Share on other sites

Hej Aupino

 

Det er der 2 meget gode grunde til. Vi har indtil i sidste uge brugt ePay, men da deres Modul gav os store problemer, og ePay ikke ville hjælpe os med at løse det, på trods af at vi gentagne gange har henvendt os til dem, blev vi nød til at skifte.. Vi kontaktede QuickPay, og var ved at skifte over til dem, men fandt ud af at deres PrestaShop modul ikke understøtter Abbonements betalinger, hvilket vi har brug for, var der kun et valg tilbage, nemlig DIBS, med mindre vi ville betale €400 om måneden for at bruge Belgiske Ogone, hvilket jo svarer til Kr. 3.000 pr. måned .. og det havde vi ikke lyst til :-)

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Johnny,

 

Det lyder rigtig godt.. Måske skal vi som du siger, ligge lidt Pres på dem med lidt fælles front .. Du skal ihvertfald bare henvise til at vi også har de samme problemer.. Jeg har besluttet mig for at jeg ringer til PrestaShop Support på deres US nummer her, når de åbner i formiddag, og så snart jeg har noget brugbart hører du fra mig her på tråden!

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Johnny,

 

Jeg har nu haft fat i PrestaShop Support i Frankrig pr. telefon .. personen jeg snakkede med ville tage det videre til deres udviklere, og vende tilbage hurtigst muligt.. jeg fortalte ham situationen, om at vi står og ikke kan tage imod betalinger fra idag, da vi er skiftet over fra ePay, og vores gamle site kører med det, hvilket fik ham til at love at skynde sig.. så må vi se hvad det betyder på Fransk ;-)

 

Har du haft noget held med DIBS?

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

hej Stig

er lige blevet færdig med at tale med DIBS og de kan ikke hjælp da det er prestashop som har lavet dette modul

de har slet ikke dette produkt mere og de havde kun aktiveret det for mig for de på deres hjemmeside stod klart og tydeligt at de ikke tilbyder til dansk kunder så for at sige det DIBS er noget lort hmm er lidt glad for jeg ikke nåde at sende den underskrevet kontrakt

så det bliver en lang dag med at finde en ny løsning på dankort betaling

 

johnny

Link to comment
Share on other sites

Hej Johnny,

 

Jeg har selv lige snakket med DIBS, og han sender noget til mig nu her som jeg kan sende afsted til PrestaShop .. Hvis du kunne have interesse i det, kan du give mig et kald på min mobil (Jeg har sendt dig en Private Message med mit nummer) .. Så kan vi måske sammen hjælpe hinanden med at få det løst!? Jeg har brugt lang tid på finde en betalings løsning som er brugbar og dækker alle behov vi har brug for og har snakket med alle de store Europæiske gateway udbydere!

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

 

Det har jeg allerede svaret på:

 

Hej Aupino

 

Det er der 2 meget gode grunde til. Vi har indtil i sidste uge brugt ePay, men da deres Modul gav os store problemer, og ePay ikke ville hjælpe os med at løse det, på trods af at vi gentagne gange har henvendt os til dem, blev vi nød til at skifte.. Vi kontaktede QuickPay, og var ved at skifte over til dem, men fandt ud af at deres PrestaShop modul ikke understøtter Abbonements betalinger, hvilket vi har brug for, var der kun et valg tilbage, nemlig DIBS, med mindre vi ville betale €400 om måneden for at bruge Belgiske Ogone, hvilket jo svarer til Kr. 3.000 pr. måned .. og det havde vi ikke lyst til :-)

 

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Johnny,

 

Jeg kan fortælle dig at der i øjeblikket sidder en udvikler fra PrestaShop og kigger vores BackOffice og site igennem for at finde problemet :-) .. Jeg giver en Update så snart jeg har noget nyt!

 

/Stig :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Stig

 

1000 tak for din tilbagemelding men jeg er gået over til fjenden EPAY :) der gik 30 minutter så var vi online med betaling.

hvis jeg var dig vil jeg skifte til nogle andre udbyder for DIBS er ikke så gode som de giver sig ud til at være og jeg er blevet dybt skuffes over deres kunde service og chefen ville have en løsning i dag

 

Har du prøvet Paypal ved godt nok ikke om de har Abbonements betalinger

 

johnny

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...