Jump to content

Verzendkosten worden niet berekend in Winkelwagen (gast)


Recommended Posts

Wanneer ik als Gast, dus niet ben ingelogd, een product in de winkelwagen toevoeg. Dan staat er gratis verzending weergegeven.

 

Wanneer ik afreken, dus ook een account aanmaak en inlog, dan worden de verzendkosten wel berekend en netjes weergegeven.

 

Iemand bekend met dit probleem?

post-502215-0-67219900-1366402456_thumb.png

post-502215-0-03362500-1366402457_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ik als Gast, dus niet ben ingelogd, een product in de winkelwagen toevoeg. Dan staat er gratis verzending weergegeven.

 

Wanneer ik afreken, dus ook een account aanmaak en inlog, dan worden de verzendkosten wel berekend en netjes weergegeven.

 

Iemand bekend met dit probleem?

Dat is standaard, en logisch, gedrag. Prestashop kan van een gast niet zien waar die vandaan komt of waar een bestelling naar moet worden verzonden (dus geen berekening van verzendkosten). Log je in en voer je een verzendadres is, kan Prestashop de verzendkosten berekenen aan de hand van de configuratie. Edited by scorpionsworld (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat is standaard, en logisch, gedrag. Prestashop kan van een gast niet zien waar die vandaan komt of waar een bestelling naar moet worden verzonden (dus geen berekening van verzendkosten). Log je in en voer je een verzendadres is, kan Prestashop de verzendkosten berekenen aan de hand van de configuratie.

 

Dat is niet standaard, want ik heb een upgrade gedaan van versie 1.4.x naar 1.5.x. Voordat was alles goed, alleen mijn klant is niet tevreden, na de upgrade. De oude versie deed dat wel...

 

Ik snap wat je bedoelt, maar niet logisch voor de klant..die zijn dom(niet verder vertellen..)..zelfs ik maak er een topic voor aan..aangezien ik het raar gedrag vind..ik dacht even dat het aan mijn webserver lag...

Edited by vverloop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

dit is puur hoe je hem hebt ingesteld ,

zowel de range van de vervoerders alsmede wat je bij de artikelen voor verzender hebt gekozen

 

meld je maar eens aan en bestel dan eens wat , .. is het dan hetzelfde ?

 

Ik snap wat je bedoelt, zie de screenshots. Ik zal bij "Alle" ook de bedragen van Nederland in moeten voeren. Klopt dit?

Dan word standaard de verzendkosten getoond voor Nederland in winkelwagen, maar wanneer je gaat afrekenen en je woont in Belgie, dan worden de verzendkosten hoger doordat het berekend word op je adresgegevens.

 

Het probleem is juist, dat in de winkelwagen word weergegeven: "Gratis verzending". Dat is niet zo, want het word pas later berekend, doordat je je adresgegevens invoert tijdens afrekenen...dus een ililusie dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Wanneer je gaat afrekenen moet je wel ineens de verzendkosten betalen. Is niet netjes tegenover je klanten...

 

 

post-502215-0-52100200-1366455212_thumb.pngpost-502215-0-83400400-1366455218_thumb.png

post-502215-0-75492300-1366455162_thumb.png

post-502215-0-43344000-1366455167_thumb.png

Edited by vverloop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik snap wat je bedoelt, zie de screenshots. Ik zal bij "Alle" ook de bedragen van Nederland in moeten voeren. Klopt dit?

Dan word standaard de verzendkosten getoond voor Nederland in winkelwagen, maar wanneer je gaat afrekenen en je woont in Belgie, dan worden de verzendkosten hoger doordat het berekend word op je adresgegevens.

 

Wanneer ik dat doe, veranderd Belgie verzendkosten automatisch mee. Dus alle verzendkosten worden hetzelfde. Dit is ook geen oplossing. Zie screenshot.

 

post-502215-0-17603900-1366456341_thumb.png

Edited by vverloop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

De oplossing, maar ook een nieuwe feature van Prestashop versie 1.5.x:

 

Dit is een nieuwe feature van Prestashop versie 1.5.x, Prestashop 1.4.x heeft geen Visitor of Guest groepen:

post-502215-0-28306700-1366466476_thumb.png

 

 

De op

Groeptoegang voor Vervoerder: Visitor & Guest aanvinken.

 

 

 

post-502215-0-06909700-1366456781_thumb.png

Fout!

 

 

 

post-502215-0-74021000-1366456865_thumb.png

Goed!

 

 

 

post-502215-0-04057900-1366457026_thumb.png

Resultaat!

Edited by vverloop (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hallo,

 

Is het al gelukt? indien nog niet, dan denk ik het te weten.

Je gaat naar vervoerders optie (zie hieronder). In mijn voorbeeld heb ik PostNL 6,75 euro bij kosten vervoerder.

Je kiest de standaard vervoerder die je wilt laten zien tijdens het bestellen. Zodra de klant verder naar een van de laatste stappen van de bestelling gaat, kan de verzendmethode door de klant gekozen worden. Dan ziet de klant hier de werkelijke verzendkosten.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

 

Shipping
separator_breadcrumb.png
Carriers

AdminCarriers.gif Vervoerder opties

Standaard vervoerder:

Beste prijs Beste kwaliteit Vienas Gratis afhalen PostNL DHL Servicepoint Kiala Punt

Uw standaard vervoerder

 

Sorteer op:

Prijs Positie

Dit is alleen zichtbaar in de winkel

 

Sorteer op:

Oplopend Aflopend

Dit is alleen zichtbaar in de winkel

 

 

Kosten per vervoerder, geografische zone en klassen

delivery.gifKostenVervoerder: PostNL DHL Servicepoint Kiala Punt

Zone / klasse 0€ naar 10000€ Alle € (ex. btw) Europe 000000 € (ex. btw) North America € (ex. btw)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...