Jump to content

uppdaterat: Måste man ha PAYPAL API för snabkassa? .. betalningsmodule paypal eller payson- express kassa?


oklok

Recommended Posts

PAYPAL VS PAYSON!

Vilken betalningsmetod ska jag välja om jag vill att kunden ska kunna betala utan att först registrera sig till PAYPAL/PAYSON? Direkt betalnings processen ska gå till så att kunden endast behöver skriva ner sitt visa korts nummer och liknande och trycka send. Sedan ska allt vara klart, dvs behöver ej registera sig en gång till.

Hade från början tänkt att använda mig utav paypal API, med då min nuvarande server inte stöder SSL så innebär detta att jag inte kan använda PAYPAL API som har express checkout.
Hur är det med payson? Kräver dem att man har SSL samt har dem express checkout? dvs att man inte behöver registera sig som kund först.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen ...verkar som om ingen har någon helst koll på detta...

Iafall har jag en ny fråga jag undrar om ngn har testat:


Enligt paypals kundtjänst ska man kunna ha en snabb kassa dvs betala utan att kunden behöver registera sig som kund i paypal. Men dock har jag inte lyckats att få det fungera med paypal. Har inte testat paypal API då min server inte stödjer SSL.
Är det så att man måste ha PAYPAL API för att kunden ska kuna betala utan att behöva registera sig för konto?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag vet inte om detta är det du är ute efter.
Men när du har vanliga paypal modulen, så kommer kunden slussas till paypals sida när dom skall betala.
Där, på första sidan kan dom välja att klicka på länken, "betala utan att registrera sig".
Då kommer kund bara att behöva ange kortnummer osv.

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...