Jump to content

[Løst] Rabatkuponer i 1.5.3


rmadsen80

Recommended Posts

Det kommer an på hvad du forstår ved rabatkuponer, men generelt er det nok for besværligt at bruge "Prisregler for katalog".

 

I PS 1.5.3 er der mulighed for både at udstede og behandle generelle værdikuponer (Vochers), eller at opbygge et kundeloyalitetsprogram.

 

Modulet til det sidste hedder "Kundeloyalitet og belønninger", og er inkluderet som std. i 1.5.3

 

Her kan man definere hvordan rabatterne udløses, f.eks. i form af points, og samtidig definere hvordan points bliver til rabatkroner,

Systemet holder selv styr på points, og fjerner dem igen hvis en ordre slettes.

Eneste mangel er, at man kan bruge points inden fortrydelsesretsperioden på shoppen er udløbet.

 

Jeg er interesseret i at høre, om nogen har efteringer (gode / dårlige) med dette modul (ikke om det virker, for det gør det, men mere om kunderne forstår hvad der foregår).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der kommer et "Rabatkuponkode" felt frem ved checkout, men kun hvis der er en (eller flere) brugbare vochers for den pågældende kunde.

Dette er faktisk smart og sindsygt usmart. PS 1.5.3 skelner nemlig ikke imellem typen af vochers i kurven. Laver man en "vocher" uden kode, og lader den gælde f.eks. gratis fragt i en periode, så dukker der (desværre) et Rabatkuponfelt op (selv om der altså ikke er nogen rabatkupon at bruge). Det er der vist en udvikler der bør rette på.

Link to comment
Share on other sites

Bruger du one-page-checkout?

Når jeg klikker på "Til Kassen" får jeg altid kodefeltet med (hvis kunden kan bruge det). Men jeg bruger også 3 phase checkout.

 

Jeg har egentlig ikke tænkt nærmere over hvad der er smartest one page eller multi page checkout.

 

Du kan prøve det: http://shop.cremebrulee.dk

 

Der er gratis fragt frem til 11. maj på denne shop, lavet som en vocher, så rabatkupon kodefeltet kommer frem her.

Edited by TorbenRune (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår dig ret, at hopper din shop direkte til login, når du klikke på Kurv / Kasse. Det mener jeg kun sker, hvis du skal være registreret før du handler. Der må i det tilfælde være noget galt med din installation.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...