Jump to content

Ordrer går ikke ind i backoffice - hostingfejl?


colorrush

Recommended Posts

Hejsa,

 

De sidste par ordrer på min shop er ikke gået igennem til backoffice. Betalingen er gået fint igennem hos Quickpay.

 

Jeg er hostet hos Meebox og har haft ufattligt mange problemer med nedetid og svartider - kan det være derfor?

 

Det har nemlig hele tiden virket fint - og jeg har intet ændret på shoppen i lang tid. Derfor undrer det mig at det pludselig ikke virker.

 

Nogle der kan hjælpe lidt? :)

Link to comment
Share on other sites

Nej, der kommer ingen ordrebekræftelse på dem der ikke går ind i backoffice.

Hvis jeg kigger på indkøbskurve og går ind i dem som ikke er gået ind som ordrer, står der det er gennemført, og jeg kan også se på varerne at de bliver trukket fra lageret, Men går jeg ind under kunden, står det under ugyldige ordrer og jeg kan ikke ændre noget på dem.

Link to comment
Share on other sites

For en god ordens skyld: Du har ikke opdateret Prestashop eller nogen moduler inden for de seneste dage vel?

 

Accepterer du kontooverførsel eller andre betalingsformer som ikke benytter QuickPay-modulet? I så fald ville jeg prøve at lave nogle testordrer den vej, for at se om problemet kun opstår i relation til QuickPay-modulet.

Link to comment
Share on other sites

Mystisk... Jeg har desværre ikke noget godt bud på hvad fejlen kan skyldes. Jeg tvivler lidt på at det er ustabilitet hos Meebox der er skyld i det. I så fald ville du sandsynligvis også få fejl, bare når du sad og klikkede dig rundt i shoppen.

 

Mit bedste råd må være, at du får sat en separat test-installation op, hvor du lægger en kopi af shop og database over på, og tester forskellige muligheder af. Fx om problemet også opstår med andre betalingsmuligheder, og hvis ikke; Om det kan fikses ved at fjerne og geninstallere Quickpay-modulet.

Link to comment
Share on other sites

Mystisk... Jeg har desværre ikke noget godt bud på hvad fejlen kan skyldes. Jeg tvivler lidt på at det er ustabilitet hos Meebox der er skyld i det. I så fald ville du sandsynligvis også få fejl, bare når du sad og klikkede dig rundt i shoppen.

 

Mit bedste råd må være, at du får sat en separat test-installation op, hvor du lægger en kopi af shop og database over på, og tester forskellige muligheder af. Fx om problemet også opstår med andre betalingsmuligheder, og hvis ikke; Om det kan fikses ved at fjerne og geninstallere Quickpay-modulet.

Der er i den grad også ustabilitet når jeg klikker rundt på shoppen. Den er sindsygt ustabil.

 

Så ville bare høre om det kunne skyldes dette - for hvis det kan, så vil jeg ikke bekymre mig om at skulle fikse noget i shoppen, hvis det "bare" er serverproblemer. Jeg får vel først helt svar på det når siden er stabil igen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...