Jump to content

Recommended Posts

Hej med jer,

 

Jeg er løbet ind i en lidt større udfordring.

 

Jeg er ved at SEO optimer PrestaShop 1.4.10.0 som jeg lige har opgraderet fra version 1.4.1 via modulet "1-click Upgrade v1.0.9" til version 1.4.10.0

 

Denne opgradering gik fint og siden funger rigtig fint.

(Når Brugervenlig URL slået fra og når jeg holder fingerne væk fra "Generering af .htaccess-fil")

 

Hvis bare jeg klikker en gang på "Generering af .htaccess-fil" så går siden ned lige med det samme, at den laver denne .htaccess fil og jeg mister muligheden for at bruge backend og frontend delen total.

 

Fejlen jeg får er: "No input file specified."

 

Jeg har nu kun mulighed for at logge på ftp serveren og så omdøbe .htaccess filen eller slette den helt og derefter logge på backend delen og klikke ind og fjerne hakket fra Brugervenlig URL og så gemme mit valg så er siden oppe igen.

 

Jeg har brugt utallige nætter og timer på, at løse denne udfordring, men det har ikke været muligt at finde ud af hvad der er årsagen til dette.

 

Lidt historik:

 

Siden er flyttet over til Gigahost mens versionen var 1.4.1 så blev PrestaShop opgraderet til version 1.4.10 og så er der ellers ikke gjort mere ved siden andet end, at der er tilføjet flere vare og Brugervenlig URL er så forsøgt slået til dog uden held endnu og derfor slået fra igen.

 

Jeg har forsøgt at gennemsøge dette forum adskillige gange inden denne post samt google samt Bug systemet for PrestaShop og det tætteste jeg kom var da jeg uploaded en .htaccess fil som jeg fandt på nettet. Så kørte siden med brugervenlige URL men så var der bare ikke et eneste billed på forsiden som kunne vises mere, så det var heller ikke en brugbar løsning og menu systemet fungerede heller ikke korrekt.

 

Har nogen en side som er blevet opgraderet via "1-click Upgrade v1.0.9" som ligger hos Gigahost og som har Brugervenlig URL slået til og hvor det funger 100% også med 404 som funger som den skal i .htaccess filen, så høre jeg meget gerne fra jer eller hvis i har nogle forslag, så kom endelig med dem stort som småt er mere end velkommen. Måske er det lige netop din post jeg sidder og venter på og skrive endelig hvis i har brug for flere informationer.

 

Siden køre på en almindelig Linux server som Gigahost hoster.

 

Masser af hilsner herfra ;-)

Edited by sportskompagniet (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har installeret en PrestaShop 1.4.10.0 (fra grunden). Her virker det fint, når jeg genererer en .htaccess-fil. Så der må være gået noget galt i opgraderingen.

 

Bemærk, at jeg endnu ikke har haft tid til at rette de danske oversættelser til 1.4.10.0.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar.

 

Jeg kan sige at opgraderingen gik fint i forhold til hvad modulet "1-click Upgrade v1.0.9" fortalte. Men om der er nogle filer som er korrupte eller det er noget helt tredje er nok ikke til og svare på. Jeg kan dog se, at jeg lang fra er den eneste som har haft udfordringer med beskeden "No input file specified" og tænker at andre må have løbet ind i det samme problem.

 

Så skulle nogen have fundet en løsning så post den meget gerne her eller hvis i har en .htaccess fil så post den gerne her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opgraderede en shop til verison 1.4.10 for en kunde, og brugervenlige URL's virkede fint. De gange hvor jeg har opgraderet og ting er gået galt, har jeg startet forfra (backup indlæst og opgraderingen lavet igen), da det er stort set umuligt at finde ud af, hvad der er gået galt.

 

EDIT: Du kan ikke bruge en anden shops .htaccess fil, for der kan være andre sprog installeret som du ikke har i din shop. Har du prøvet at slette indholdet i filen (og altså ikke hele filen) og så generere den igen?

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...