Jump to content

Oversættelse


Spirit World

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har installeret Prestashop 1.5.3.1. og har selvfølgelig oversat til dansk. Frontend blev delvis oversat og backend blev slet ikke oversat.

Jeg gik derfor ind i Localization og translation. Der var ca 3.500 tekster, som ikke var oversat. Dem har jeg nu oversat.

Jeg har tjekket under Localization at det er Dansk, der er aktiveret, som det eneste sprog. Jeg har tjekket under lande, at det er Danmark, Norge, Sverige, Grønland som kan komme i butikken.

Valuta er sat til dansk. Jeg har installeret Tab translation og konfigureret den.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør forkert.

Mit forkontor er oversat fuldstændig til dansk. Men bagkontoret, tja der er en side på dansk:

Localization, Translation, Backoffice Translation, klik på det danske flag og ENDELIG har jeg en dansk side. Resten er stadig på engelsk - suk

 

Derudover - under Customer - customer service, ja der er stadig kun det amerikanske flag ud for boksen med Default meddelse og der er engelsk tekst i boksen. De andre steder er der da trods alt også et dansk flag at vælge.

 

Hvad mangler jeg at sætte i indstillingerne ? Jeg håber virkelig, at der er nogen, som kan hjælpe.

 

Mange hilsner

 

Lise Andersen

www.spirit-world.dk

 

PS jeg glemte at skrive, at jeg har været rundt her på foraet og har læst nok 8-10 tråde omkring det at oversætte og problemer med det i forbindelse med 1.5.x og har IKKE fundet mit svar.

Edited by Spirit World (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

PrestaShop 1.5.3.1 er oversat. Men hvis du har installeret et nyt theme, bliver oversættelserne ikke automatisk overført. Dette har også været nævnt ofte her i forummet.

 

Mit tabtranslate-modul er beregnet til PrestaShop 1.4 og tidligere, så det skal du ikke bruge.

 

Du kan opdatere alle oversættelserne, under "National tilpasning" > "Oversættelser". Vælg så "Danish" og klik på "Tilføj eller opdater sproget". Men det vil så overskrive dine egne oversættelser. Du kan dog lave en backup af alle oversættelserne under "Eksporter et sprog".

 

Kan du give et eksempel, på en tekst, der ikke er oversat i back office?

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Keld

 

Tak for dit svar.

 

Du giver en advarsel om at mine oversættelser kan forsvinde, når jeg vælger sproget dansk og opdaterer det. Det havde jeg gjort inden, jeg begyndte at oversætte manuelt. Jeg har nok klikket på Import/update language mindst 5 gange siden i håbet om at oversættelsen så slog igennem i bagkontoret, som det gjorde ved forkontoret

 

Hvad jeg har gjort:

Jeg har først valgt et nye theme. Derfter har jeg opdateret/importeret sproget, for at få så meget som muligt på dansk.

 

Derefter fandt jeg ud af, at der var meget, som manglede oversættelse i forkontoret. Jeg gik ind i Location - translation og under modify translation og valgte forkontor, bagkontor, fejlbeskeder, feltnavne, templates, m.m. og kunne se, at mange tekster manglede oversættelse.

Ved alle uden undtagelse har jeg nu oversat alle tekster, som manglede at blive oversat (ca en uges arbejde). Alle tekster burde derfor være der på dansk. Men de kommer ikke frem. Heller ikke hvis jeg går ind i

Lokalization -- lokalization - default language

Ej heller hvis jeg går ind i Location - translation og Translation exchange og vælger dansk og klikker update. Der bliver mine oversættelser heller ikke fjernet igen.

 

Jeg har ikke forsøgt at importere et nyt sprog, da dansk jo var på listen til at opdatere/importere.

 

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med "angive et eksempel på, hvad der ikke er oversat til engelsk. "

Jeg kan ikke huske hvilke linier, som ikke var oversat i menuerne under Location - translation, under modify translation.

Alle sider i bagkontoret er på engelsk. Det er som om, at oversættelserne ikke slår igennem, ligesom de slog igennem på forkontoret, hvilket skete helt automatisk, da jeg selv oversatte de manglende og derefter gik ind og opdaterede sproget Dansk.

 

 

Jeg håber, det er svar nok.

 

Mange hilsner

 

Lise Andersen

www.spirit-world.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lige gætte, hvad problemet kan være. Oversættelserne til back office ligger i translations/da/. Du kan jo prøve at kopiere filerne manuelt. Jeg har vedhæftet de nyeste danske oversættelser til 1.5.3.1.

 

Forummet tillader ikke endelsen .gzip, så du skal selv omdøbe filen til "da.gzip".

 

/Kjeld

da.gzip.zip

Link to comment
Share on other sites

Hej Keld

 

Det hjalp heller ikke. Jeg tror, jeg starter forfra med installationen af shoppen og ser, enten om fejlen opstår igen, eller om jeg kan undgå den.

 

Jeg kan godt sætte tråden til "løst" men mit problem vil blive omgået men det vil ikke blive løst og der er ikke noget i denne tråd, som reelt vil hjælpe andre med samme problem. Skal jeg sætte den til status "Løst" ?

 

 

Mange hilsner

 

Lise

www.spirit-world.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et "stort" problem med oversættelser....

 

Alle mine oversættelser er oversat (næsten).. Men nu er det sket 2 gange at hele min shop pludselig er på engelsk?? Men hele mit BO er stadig på dansk? Jeg kan se mine danske CMS sider i BO, men de forsvinder fra live shoppen.. Det er sindssygt underligt.. Nogle der ved hvad problemet kan være??

Selv min host ved ikke hvad det kan være.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jeg TROR, jeg MÅSKE ved, hvad fejlen var i min butik. Det var (måske), at jeg i min store naivitet havde installeret et modul og et theme som ikke 100% var kompatibel med 1.5.3.1. Selvom jeg prøvede at fjerne dem igen, var skaden sket. Da jeg ominstallerede butikken, forsvandt fejlen.

 

Måske du også har et enket modul eller andet, som måske ikke er helt kompatibelt med din nuværende version af Presta ???

 

 

Mange hilsner

 

Lise Andersen

Spirit World

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...