Jump to content

verzendkosten instellen op gewicht


Recommended Posts

Ik ben bezig geweest met het instellen van de verzendkosten, alles is zo ingevoerd als het zou moeten, alleen klopt het niet.

Op het moment dat ik iets in mijn winkelwagen doe krijg ik hele vreemde verzendkosten in beeld, voor iets van 0.02kg zou ik € 1,50 aan verzendkosten moeten betalen, alleen geeft hij € 3,03 aan.

Ik snap niet hoe dit kan, heeft iemand tips wat er mis kan zijn.

Link to comment
Share on other sites

Weet niet welke versie je gebruikt, maar hieronder is een voorbeeld gebaseerd om 1.4.X. Het principe blijft hetzelfde ook bij 1.5.X.

 

Indien je met een vervoerder werkt moet je de shipping > "weight ranges" ingeven. Werk je met meer vervoerders dan moet je dat per vervoerder doen.

 

Voorbeeld

0 - 1 kg

1 - 5 kg

5 - 10 kg

10 - 20 kg

 

Vervolgens ga je naar tab shipping. Je komt dan in het hoofdgedeelte van shipping.

 

Helemaal onderaan zie je een gedeelte staan dat "costs" oftewel kosten heet. Hier kies je de vervoerder.

Als alles goed is zie je de weight ranges staan en kun je in de bijhorende velden de prijs ingeven per gewichtsklasse.

 

Op deze zelfde pagina zie je ook het gedeelte "facturering" staan. Hier vul kies je voor facturering volgens het totaal gewicht.

 

Uiteraard moet je ook een gewicht toekennen aan je producten. Als het goed is worden alle producten in het winkelmandje bijelkaar opgeteld en krijg je de juiste verzendkosten.

 

Tevens wil ik je adviseren om de volgende keer duidelijker te omschrijven wat je probleem is. Schrijf wat je precies gedaan hebt. Omschrijf je instellingen. Geef ook de versie van prestashop aan. Je omschrijving is te algemeen. Doe je dit niet dan zullen mensen niet erg snel reageren.

 

 

Verder is dit een probleem, waarover al veel geschreven is. Waarschijnlijk kun je een topic vinden dat precies hierover gaat. Het is vaak even zoeken, maar dat bespaart tijd en soms zelfs moeite.

 

Veel succes

Edited by impressed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...