Jump to content

Recommended Posts

Goeiedag allemaal,

 

Ik probeer nu al enkele dagen 3600 producten via CSV te importeren. (ik heb gelezen dat ie dat aankan zoveel)

Ik heb het bestand producten gekozen en het voorbeeld van prestashop.

Mijn versie 1.5.3.1

Ik kwam dit tegen online:

http://forge.prestashop.com/browse/PSCFI-2302

 

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik me fieldset kan aanpassen!? Iemand van jullie misschien!

 

Hij geeft na het uploaden steeds aan: (in het rood)

10053 (nummer:1) kan iet opgeslagen worden

Properts Product -> Available_for_order is not valid

 

En als waarschuwing in het oranje:

Herschreven link voor 10053 (nummer:1) is herschreven als 10053

 

Alvast bedankt voor het helpen want deze dame is echt ff de draad kwijt.

 

 

MvG,

Didi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heb een soortgelijk probleem gehad.

 

Probeer in je csv-sheet je kolom van het veld Available_for_order eens binnen excel ( ik neem aan dat je excel gebruikts als source-file) aan te passen. In plaats van celopmaak "standaard" te kiezen voor "tekst

 

Ik heb het opgelost door in plaats van 1 als waarde (getal) in de cel '1 ( dus tekst) te zetten

 

Die waarschuwing van de herschreven link heb ik opgelost door het veld herschreven link niet te importeren vanuit de csv maar "leeg laten" en de software het zelf te laten doen

 

 

 

Hopelijk werkt het ook bij jou

 

Suc6

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik probeer ook een csv (excel) bestand te importeren en krijg ook allerlei foutmeldingen (zie bijlage). Ik heb het test-bestand gebruikt van prestashop zelf en heb maar 1 regel (om te proberen) ingevuld, maar zelfs dat werkt niet.

 

Wat gaat hier mis?

 

Naamloos.png

Link to comment
Share on other sites

Nou ik heb gewoon het voorbeeld-excel-bestand van Prestashop uit de backoffice gedownload, en die gebruik ik.

 

Verder is daar niets aan veranderd. Ik zie inderdaad wel dat de velden condition en available for order niet in het document staan. Moet ik die handmatig toevoegen?

Edited by brooss (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het is me inmiddels gelukt om artikelen te importeren. Alleen gaat het nu nog mis met de afbeeldingen. Ik heb bijvoorbeeld een afbeelding 123.jpg . Deze upload ik naar de zelf aangemaakte map "imgimport'' op de webserver. In het CSV-bestand geef ik bij Afbeelding-URL aan '123.jpg' .

 

Werkt dus niet.

 

Als ik als link opgeeft: http://www.testdomein.nl/123.jpg kan ik het plaatje vanuit een browser gewoon benaderen maar in Prestashop blijft het kaal, geen plaatje dus.

 

Als ik als link opgeef: .../imgimport/123.jpg , dan maakt prestashop daar ineens www.yourdomain.com/img1.jpg van???

 

Wat gaat hier mis?

 

ps. als ik handmatig eenplaatje toewijs aan een product dan gaat dat uiteraard wel goed. Maar ik moet er duizenden doen, dus had het handig geweest om het via de CSV te doen.....

Link to comment
Share on other sites

dat ziet er dan zo uit:

 

2;1;NOG EEN ARTIKEL!!;Kerstartikelen;99;1;;0;;;;;2104326;;;;;;;;;NOGEENTJE!!;testertje;;;;;;;;.../imgimport/2104363.jpg;;;;

 

.../imgimport/2104363.jpg

 

als eerste staat er 3x een punt (.)

 

Probeer eens om de volledige url neer te zetten dus

 

http://www.domein.nl/imgimport/123.jpg

 

heb zo'n vermoeden dat de aansturing ../ niet helemaal goed gaat

 

zelf heb ik staan http://www.domein.nl/images/webshop/groep/plaatje.jpg

 

Suc6

Link to comment
Share on other sites

ja het pad '.../imgimport/123.jpg' heb ik van het prestashop-forum (engelstalig). Dit zou prestashop opvatten als de root-dir van je webserver (dat klopt ook want prestashop verandert dat dus automatisch in www.yourdomain.com).

 

Als ik de volledige URL in het CSV-bestand zet dan gebeurt er ook niets.....(dit had ik al geprobeerd)...

 

en nu?

Link to comment
Share on other sites

Bij mij was de oplossing redelijk simpel, wat de plaatjes betreft; ga naar het pad csv uload vanuit de produkt lijst, niet vanuit geavanceerd. Bij mij werkte het toen ineens wel! En dan de file uploaden via de BO, niet via FTP> Wel de juiste file daarna selecteren.

Link to comment
Share on other sites

ok.

 

ja dan snap ik 'm :-) .

 

Maar op die wijze deed ik dat al, maar het bestand komt wel goed aan, alleen de URL van de plaatjes die in het CSV-bestand staan lijken geen effect te hebben omdat het plaatje wit/leeg blijft bij het product....

Link to comment
Share on other sites

ik begrijp die vraag niet helemaal.

 

Ik ga gewoon in de backoffice van prestashop naar 'geavanceerde parameters' --> CSV import

 

Daar upload ik vanaf mijn eigen laptop het csv-bestand en kies voor 'producten' . Vervolgens de tabellen goed zetten en importeren maar....Gaat perfect dus, alleen de plaatjes worden niet zichtbaar.....

Link to comment
Share on other sites

Heb je mijn excel / csv-sheet via mail ontvangen ?

 

Het draait bij mij nu als een jekko.

Heb nu 1.5.4.1 "maagdelijk" geïnstalleerd, het importeren gaat perfect, incl. de afbeeldingen.

Zelfs kortingen heb ik er nu in zitten.

Loop alleen nog tegen 1 punt aan dat de kortingen bij updaten de oude niet verwijderd maar een nieuwe ( extra) aanmaakt.

Wellicht is daar nog een oplossing voor. even puzzelen of op forum plaatsen :D

Link to comment
Share on other sites

Welk mail adres?

 

En Lucky you. Ik ben op mijn test - server (ander domein/provider dan de uiteindelijke webshop), had ook besloten en maagdelijke installatie van 1.5.4.1 te doen, maar krijg hem niet geïnstalleerd, bal als en stekker!

Link to comment
Share on other sites

Welk mail adres?

 

En Lucky you. Ik ben op mijn test - server (ander domein/provider dan de uiteindelijke webshop), had ook besloten en maagdelijke installatie van 1.5.4.1 te doen, maar krijg hem niet geïnstalleerd, bal als en stekker!

 

mail-vraag was voor brooss bedoeld :lol:

 

Ik installeer alle software via Installatron http://www.installatron.com/plugin die gekoppeld is binnen mijn directadmin-panel bij provider, dus geen "handmatige" installatie.

Link to comment
Share on other sites

Anita: ik heb geprobeerd via catalogus --> producten --> import

 

maar dan kom ik in het zelfde scherm terecht als via geavanceerde parameters --> import

 

Overigens werkt het dan nog steeds niet (lees: de producten worden keurig geimporteerd maar plaatjes worden online niet zichtbaar)

 

Arie: bestand ontvangen, alhoewel ik geen verschillen zie ga ik straks toch even die van jou proberen....

 

ik bericht zsm hoe het verloopt....

Link to comment
Share on other sites

Anita: ik heb geprobeerd via catalogus --> producten --> import

 

maar dan kom ik in het zelfde scherm terecht als via geavanceerde parameters --> import

 

Overigens werkt het dan nog steeds niet (lees: de producten worden keurig geimporteerd maar plaatjes worden online niet zichtbaar)

 

Arie: bestand ontvangen, alhoewel ik geen verschillen zie ga ik straks toch even die van jou proberen....

 

ik bericht zsm hoe het verloopt....

 

Suc6

 

Vergat ook nog even te vragen of je alle "3" de browsers geprobeert hebt.

Bij IE schijnen de plaatjes ook nog wel eens "onzichtbaar" te zijn.

(probleem had ik met IE ook zie ook mijn andere post)

 

Kijk eens met Chrome en FF ... :rolleyes:

Of geef de link eens waar de shop draait, kunnen wij eventueel een blik werpen. misschien zien wij de plaatjes wel

Link to comment
Share on other sites

Het werkt inmiddels.

 

Het maakt overigens niets uit of je via ''geavanceerde parameters'' naar import csv gaat of via '' catalogus-->producten'' .

 

Het probleem bij mij was gewoon heel simpel. De pre-formatted csv-file die je uit de BO kan downloaden komt qua headers gewoon niet overeen met de nieuwste versie van PS. Ik heb de csv-file dus handmatig goedgezet zoals in de wizard naar voren komt en voila het werkt!

 

In ieder geval bedankt voor alle moeite!

Link to comment
Share on other sites

Toch nog even een vraagje.

 

Als de import klaar is zie ik in de webshop dat er toch nog een aantal dingen misgegaan zijn. Een aantal producten kan hij blijkbaar niet plaatsen en daarom maakt hij deze maar als categorie aan. heel vreemd. Ik heb bijv. 3 categorieën

 

Huis

Tuin

Keuken

 

Ik importeer het CSV-bestand met artikelen die in die 3 categorieën ingedeeld zijn. En dan ineens staat er in de categorienlijst:

 

Huis

Tuin

http://www/domein.nl/img.jpg

Keuken

http://www.domein.nl/img2.jpg

 

Wat gaat hier mis?

Link to comment
Share on other sites

Nee dat is niet het geval. Wel zag ik in Excel dat alle cellen als 'standaard' stonden. Voor de cellen met tekst heb ik dit ook veranderd naar 'tekst'. Heb het nog niet opnieuw geprobeerd.

 

Zal ik je anders het csv-bestand sturen per e-mail?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sander , ik heb je net een mail gestuurd :D met onderstaande tekst en csv-sheet

Voor de volgers van dit topic maar even Copy-paste van de tekst gedaan ;)

 

 

 

Ik heb net de csv-sheet geïmporteerd in PS 1.5.4.1 (clean install test shop dus zonder eerst alle categorieën en andere vaste gegevens aan te maken) en kwam een aantal problemen tegen dat de producten niet opgeslagen konden worden. De afzonderlijke categorieën werden wel netjes aangemaakt – ook al staan er dus nu geen producten in.

 

Ik heb handmatig in de csv de lege kolommen verwijderd. Alle relevante koppelingen qua import velden aangemaakt en Voila, alle producten geïmporteerd in de juiste categorie.

 

Ik heb dus een vermoeden dat er ergens in je sheet in een ( blijkbaar) lege niet gebruikte kolom toch iets staat wat het importeren spaak laat lopen

Edited by racemaniac (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik loop ook tegen de zelfde problemen aan.

Ik moet ± 6000 producten online krijgen met minimaal 2 maal zoveel foto's

Ik krijg het echter niet aan draaien.

heb het zelfs geprobeerd met hulp van storemanager, maar ook daar kregen ze het niet aan het lopen.

Nu zijn er hier wel wiz-kidz op het forum die dit mogelijk kunnen maken.

Ik kan je evt volledige toegang geven tot de site en het csv bestand.

de foto's staan in een map online (± 800mb)

plaatsgebrek heb ik niet, daar ik een eigen server heb draaien.

het lukt echter niet om de csv online te krijgen.

Stuur mij een pm voor meer info of toegang tot de site.

 

Alex

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nee dat is niet het geval. Wel zag ik in Excel dat alle cellen als 'standaard' stonden. Voor de cellen met tekst heb ik dit ook veranderd naar 'tekst'. Heb het nog niet opnieuw geprobeerd.

 

Zal ik je anders het csv-bestand sturen per e-mail?

Hallo heb jij voor mij een voorbeeld van exel ik zit al dagen te zoeken en aan het uploaden steeds maar weer foutmeldingen

 

Zal ik je anders het csv-bestand sturen per e-mail?

gr peter

dierennederland

Link to comment
Share on other sites

waarom en wat staat er fout bij mij

zie voorbeeld

 

name subtitle eenheid ean nummer Productcode weight gross_weight length width height description category_path adviesprijs btw JUWEL VOEDERAUTOMAAT   1 4,02E+12 64545 0 0 0 0 0 Met de Juwel voederautomaat kunt u gemakkelijk uw vissen een geregelde voeding aanbieden, In Juwel aquaria met een High-Lite lichtkap is een uitsparing aanwezig om de Juwel voederautomaat te bevestigen, maar deze is ook geschikt voor andere aquaria,<br /> Aquarium, Accessiores, Juwel 33,39 21 TETRA AQUASAFE BIO-EXTRACT IN DISPLAY 70X250 ML 1 4,00E+12 79845 0 0 0 0 0 Waterpreparaat dat agressief leidingwater onmiddellijk verandert in veilig en visvriendelijk aquariumwater, met BioExtract voor gezond, helder water,<p>Voor zoet- en zeewateraquaria,</p><span>Display met 70 flessen van 250ml,</span> Aquarium, Accessiores, Tetra 685,99 21
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...