Jump to content

[LØST] Indkøbskurv (Cookie+Cache)


Steffen

Recommended Posts

Løsning: Meebox slog cache fra på mit domæne og nu virker det normalt igen!

 

Hej alle

 

Jeg er ved at genetablere min shop, og i den forbindelse er jeg stødt på et problem. Indkøbskurven cacher helt ekstremt. Jeg kan fint lægge varer i kurven, men når jeg så sletter dem og opdatere siden (eller går til en hvilken som helst anden side på shoppen), så dukker varerne frem i indkøbskurven igen.

 

Det er først når jeg "tvinger" siden til at genindlæse med ctrl+F5 (shift+F5), at kurven opdaterer og sletter varerne. Se billede-eksempel.

 

Det sker i alle afprøvede browsere (Safari, Firefox, Chrome, IE9) på Mac og PC. Jeg kører PS-version 1.4.4.1

 

Har du et muligt svar og ønsker at afprøve det, kan du sende mig din IP-adresse, så du kan komme ind på min testshop.

 

På forhånd tak!

 

http://youtu.be/Gb1G4UVnkQc

post-109079-0-13648100-1364380236_thumb.jpg

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Nondo

 

Har kigget lidt på din shop. Jeg kan ikke fortælle dig præcis hvad der er galt, men har fundet nogle ting, der måske kan bringe dig (eller andre) tættere på en løsning.

 

Hvis du efter at være gået til kassen venter ca 30 sek, inden du sletter, så virker det faktisk.

 

Hvis du sletter en vare og venter den resterende tid tid fra du gik ind på siden til du slettede varen. fx du gik ind på siden ventede 20 sek med at slette varen, så skal du vente yderligere 10 sek. Så virker det også.

 

Du kan lave følgende test.

Læg 3 vare i kurven. Start et stopur i samme øjeblik du går til kassen. efter 10 sek sletter du en vare. tryk F5. varen kommer tilbage. bliv ved med at trykke F5, og efter 30 sek, kommer den ikke tilbage mere.

 

Altså ser det ud som om det magiske tal er 30. efter 30 sek. laver den måske et nyt opslag i Databasen eller?

 

Håber dette kan pege dig i den rigtige retning.

 

P.S. har selv lige testet det på min egen shop, og du har ret, den gør ikke det samme.

 

Mvh Jimmy

 

www.smykkekurven.dk

Link to comment
Share on other sites

Det er meget, meget mystisk...

 

Jeg har nu prøvet at indlæse en backup jeg lavede efter at have opgraderet til 4.9.0 og den gør det samme. Så prøvede jeg at lægge backuppen på et andet domæne (ikke subdomæne), og det samme sker stadig. Så prøvede jeg at installere en helt frisk PS installation med ny database - det samme sker! :o

 

Lige nu kaster jeg begge hænder opgivende i vejret.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dag kastede jeg håndklædet i ringen og forsøgte mig med en ny platform. Jeg installerede derfor OpenCart og gæt engang! Samme problem... Det har nu fået mig til at tro, at der er gået noget galt hos Meebox, så dem har jeg kontaktet og bedt kigge på det - alternativt nulstille mit webhotel. Fingers crossed!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...