Jump to content

Email meldinging "From" naam klant ipv naam webshop


Recommended Posts

Ik gebruik de module "Email meldingen (MailAlerts)" om geplaatste bestelliingen in mijn eigen emailbox te ontvangen. Als ik de email in mijn Outlook binnenkrijg staat als afzender de naam van mijn webwinkel met het email van de klant.

Hoe kan ik dit wijzigingen in de naam van de klant ipv de naam van mijn webwinkel?

 

Vooral bij het beantwoorden van deze emails vind ik het niet netjes dat de email als geadresseerde dan weer de naam van de webwinkel heeft. Dit moet ik dan weer handmatig aanpassen en dat moet anders kunnen.

 

En hoe kan ik ook het geslacht van de klant in deze email bij de naam krijgen?

Edited by Frevab (using 1.4.9.0) (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

/modules/mailalerts/mailalerts.php aanpassen op regel 224

Mail::Send((int)$id_lang, $template, $subject, $templateVars, explode(self::__MA_MAIL_DELIMITOR__, $this->_merchant_mails), null, $configuration['PS_SHOP_EMAIL'], $configuration['PS_SHOP_NAME'], null, null, dirname(__FILE__).'/mails/');

vervangen voor

Mail::Send((int)$id_lang, $template, $subject, $templateVars, explode(self::__MA_MAIL_DELIMITOR__, $this->_merchant_mails), null, $customer->email, $customer->firstname.' '.$customer->lastname, null, null, dirname(__FILE__).'/mails/');

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dank voor je antwoord.

Hoe kan ik man/vrouw hierbij ook opnemen in de email. Nu kan ik alleen in de backoffice bij klanten kijken of het een man of vrouw is en ik vind het wel correct de klant correct aan te spreken.

Het valt mij wel op dat als ene klant als gast uitcheckt hij wel aangeeft of hij man of vrouw is maar ik kan dat in de backoffice nergens vinden bij de order.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...