Jump to content

Searching numerical products give too much info back | Zoeken van numerieke producten


erti

Recommended Posts

I'm creating a website for tyres where you can search on tyres by size, eg. 225 45 18.

225 45 18 is described in the product name.

WHen I search for that I'm getting more results back, results that are not equal to 225 45 18.

I'm getting as followed:

225 40 17

225 45 18

225 45 17

225 50 18

225 55 18

etc ....

 

I also played with the weight of search on productname, put it on 10 and all the rest on 0.

Didn't work, can someone help me ?

 

-------

 

 

Ik ben een website aan het bouwen voor autobanden waar je dus banden kunt zoeken per maat zoals 225 45 18. Dit nummer zit in de productnaam met daarbij de merk van de band.

Wanneer ik dus het geen zoek wat ik hier boven heb vermeldt, krijg ik ook andere maten te zien zoals,

225 40 17

225 45 18

225 45 17

225 50 18

225 55 18

etc ....

 

Ik heb wat veranderingen gedaan aan het gewicht van de zoekconditie, gewicht productnaam op 10 gezet en al de rest op 0, maar tevergeefs.

Werkt niet, heeft iemand ook een soortgelijke probleem gehad ? En hoe heb je het opgelost ?

Enige ideeen ?

 

Ik maak gebruik van Prestashop 1.5 (Dutch)

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

je kan dit oplossen door het minimum letters te verhogen ,,

je kan dit doen in : VOORKEUREN - ZOEKEN

ergens onderaan zie je hoeveel letters minimaal moet zijn , staat standaard op 3

dus als jij op 225 45 18 zoekt , dan pakt hij alles wat 225 heeft

 

je kan indien je geen artikelnummers hebt de maat van deze band bij referentie ingeven ,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Als ik het verhoog naar 4 krijg ik geen enkel resultaat terug ... :S - Heel raar !

 

Kun je meerdere keren dezelfde referentie gebruiken voor verschillende producten ?

dan kan ik eens proberen om referentie gewicht op 10 en de rest op 0.

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

misschien omdat je spaties in de nummers hebt staan ?

je zou dan eigenlijk toch iets hoger moeten wel lastiger voor de klant ,denk ik ,,

je kan idd meerdere keren dezelfde referentie gebruiken ,,

voor sommige is de artikelomschrijving al goed en sommige werken met referenties <artikelnummers>

je hebt het over gewicht op 10 ,,

bij gewicht vul je het gewicht van het artikel in en je verzendkosten kunnen worden berekent op het totaalgewicht van een bestelling

als een band dus bv 7 kg weegt en hij besteld er 3 dan heb je al 1 band verschil :-)

Link to comment
Share on other sites

Ik bedoel met gewicht, gewicht van ZOEK conditie. Je hebt namelijk ik denk 8 ofzo parameters, product, omschrijving, referentie etc...

Hier kun je een "gewicht" op plakken die de prioriteit bepaald op wat de systeem eerst moet zoeken.

 

Als ik de tag invul voor de band met 225 45 17 en ik klik op de tag dan krijg ik ook alleen de 225 45 17'ers te zien.

Als ik dan mijn zoek string bekijk dan is dit identiek hetzelfde "225 45 17". Ik denk dat tag zoeken ander methodology heeft als gewoon zoeken ...

Link to comment
Share on other sites

Ik zie al waarom het fout gaat, het heeft namelijk te maken met spatie. If I use 225&45&17 dan krijg ik enkel 225 45 17'ers te zien.

Dus ik moet waarschijnlijk iets aanpassen in Search.php dat spaties vervangen wordt door &.

 

Is daar een makkelijke manier om dit te doen?

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

misschien omdat je spaties in de nummers hebt staan ?

tja ,,, :wacko:

of streepjes ,, maak eens een referentie met streepjes ,,,

dus bv 155-14-10 of iets dergelijks

scheelt een hoop geknutsel aan je php bestanden ,,

Link to comment
Share on other sites

nee ik bedoel gewoon , vul eens referentie 155-10-14 in

 

en zoek dan eens met spatie ,, in je webshop ,,,

 

zoals ik al zei ik kan het zelf nu even niet testen , heb de testomgeving leeg gehaald

dus heb zelf even geen 1.5 draaien waarin ik het kan testen ,,,

 

aan de andere kant , als je een bepaalde band maat zoekt vul je ook je hele maat in om te voorkomen dat de brommerbanden krijgt haha

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...