Jump to content

IP adres koppelen [solved]


Recommended Posts

Hallo,

 

Als een klant een bestelling plaatst kan ik in de backoffice zijn of haar ip-adres zien. Nu hebben we een klant die heel veel winkelwagens aanmaakt met het zelfde product maar niks besteld. We kunnen het ipadres van deze klant, en dus de naam niet achterhalen. misschien kunnen we hem contacteren en helpen met zijn/haar keuze.

nu is mijn vraag, is het mogelijk om de winkelwagen en het ipadres te koppelen.

 

groeten mark

Edited by MarkeY (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat is juist het probleem, Het ip adres is niet zichtbaar. het wordt pas zichtbaar na een bestelling, dan wordt het gekoppeld aan de klant gegevens en de bestelling. Daarvoor kun je alleen zien welke producten er in de winkelwagen worden gezet. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om het ipadres weer te geven op de pagina van de winkelwagen, maar ik ben een leek op gebied van php schrijven. Ik gebruik prestashop 1.4.4.1

 

groeten Mark

Link to comment
Share on other sites

Dat is juist het probleem, Het ip adres is niet zichtbaar. het wordt pas zichtbaar na een bestelling, dan wordt het gekoppeld aan de klant gegevens en de bestelling. Daarvoor kun je alleen zien welke producten er in de winkelwagen worden gezet. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om het ipadres weer te geven op de pagina van de winkelwagen, maar ik ben een leek op gebied van php schrijven. Ik gebruik prestashop 1.4.4.1

 

groeten Mark

Zelfs al kun je het ip-adres achterhalen, kun je er nog niks mee. Ten eerste omdat het tegen de privacy-wetgeving in gaat, ten tweede omdat dat ip-adres dan enkel uit komt bij een provider of instelling/bedrijf met zijn eigen publieke ip-range.
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...