Jump to content

Ved upload af produkt billeder -> Fejl: Undefined


KenMos

Recommended Posts

Hejsa med jer :)

 

Jeg er ny prestashop bruger, men det går nogenlunde med at arbejde med systemet :)

 

Jeg har dog et problem med at uploade produktbilleder til mine produkter. Jeg har importeret csv fil, og skal egentlig blot indsætte billeder, så er produktvisningen super.

 

MEN - hver gang jeg vil uploade billeder får jeg en rød boks i bunden med en tekst som siger "undefined".

 

Jeg får i stedet for billedet en adresse der henviser til img mappen på ftp serveren, men følger jeg denne kan jeg se at der i den mappe ikke er lokeret en jpg fil.

 

HJÆÆÆÆÆLP - det er rigtig frustrerende, da alt ellers kører super. :wacko:

 

Bedste hilsner

 

KenMos aka Presta Newbie

post-508946-0-25431700-1363214603_thumb.png

post-508946-0-73433100-1363214696_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har også det problem, og noget tyder på at det er din host. Det har virket fint for mig... indtil for nylig. Måske har min host ændret noget på serveren.

 

I debug console kommer dette frem : at den er gal med "fileuploader.js line 1078". Og efter lidt googlen' rundt fandt jeg dette:

 

This issue comes from your hosting provider, it doesn't allow file upload by ajax.

The most of time that comes from a mod_security misconfigured, you should ask your hosting provider to disable it.

 

Har skrevet til vores host, for at høre om de kan hjælpe.

 

Skriver lige igen, hvis de kan ændre noget så det virker igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft problemet når jeg ville oploade et jpeg billed

hvis jeg gemmer billedet lokalt som gif kan den sagtens oploade

ikke den bedste løsning men et billed er bedre end intet :D

 

.gif er ikke brugbart til produktbilleder overhovedet - og nej, det er ikke bedre end ingen billeder.

 

Jeg har ikke oplevet problemer i de shops, jeg har arbejdet med, hverken med jpg eller png billeder. - og hverken i 1.4 eller 1.5 versionerne af PrestaShop.

 

I er generelt nødt til at give nogle flere oplysninger, for vi ved hverken hvilken version I snakker om, eller hvor I er hosted (undtagen csunds, som er hosted hos enavn, som jeg aldrig nogensinde har hørt om).

 

Læs retningslinier på forsiden her i det danske forum.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mig hvis ikke udtrykt korrekt

Jeg har ingen problemer med at oploade jpeg billeder.

Men har jeg taget et billed med min mobil kan jeg køre det igennem nok så meget billedbehandling uden det på noget tidspunkt er lykkes af få det lagt ud som jpeg

Ændre jeg til png vil det heller ikke men i gif format fungere det

Derfor tror jeg ikke det har noget at gøre med hvor det hostet men mere hvad der bliver taget billeder med

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hej

Jeg bruger prestashop 1.5.5 hos meebox.dk

 

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at ligge produktbilleder ind.

 

Det er sjovt nok kun på nogle billeder det er et problem, men jeg kan ikke gennemskue hvilke det er, og hvorfor?

 

Hjælp!

 

Mvh
Anders

www.frksmilla.dk (som pt. er en bricksite side, men skal flyttes over på presta hos meebox)

 

post-713934-0-30584200-1380880651_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...