Jump to content

Tom Kategoriblok


crjensen

Recommended Posts

Jeg bruger PrestaShop 1.5.3.1

Kig engang på http://www.mediacellen.dk/nyhjemmeside2012 hvor jeg opbygger en hjemmeside.

 

Varekategorierne findes, når man klikker på menuens 'Home'-knap.

Men længere nede på siden, til venstre, er Kategori-blokken. Og den er tom. Jeg vil gerne høre, hvordan det kan være, at varekategorierne ikke vises i Kategori-blokken?

 

(og som tillægsspørgsmål: Hvordan ændrer jeg menuens 'Home' til 'Start' eller 'Forside'?)

 

Tusind tak for hjælpen,

 

Carsten.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar.

Antal kolonner er sat til over 0. Men det er nu først og fremmest kategori-blokken i venstre kolonne på hjemmesiden, jeg tænkte på: Den viser ikke varekategorierne.

 

Det er korrekt, at jeg har opdateret hjemmesiden med 1-click og det fungerede fint, men problemet med manglende visning af varekategorierne i kategori-blokken eksisterede også før opdateringen.

 

 

Har i checket modules --> kategorier blok --> Antal kolonner i footer er sat til over 0 ?

 

- et andet problem KAN være: ...ser ud til at ovenstående shop er opgraderet med 1-Click upgrade...

Link to comment
Share on other sites

UPS, lige den version kender jeg ikke...må være en specifik bug for den, hvis du ikke har pillet ved koderne :o)

1-Click upgrade ser ikke ud til at skifte nogen filer i "theme/default" - så du har sikkert stadig de gamle templates for categories...

- kan prøve forsigtigt at skifte "default" template ud med det nye Theme fra 1.5.3.1 download

,,,løser sikkert også andre problemer der dukker op...

Link to comment
Share on other sites

Tak for din hjælp!

Så jeg tager bare de nye default template-filer og ftp'er dem ovenpå de gamle?

 

 

UPS, lige den version kender jeg ikke...må være en specifik bug for den, hvis du ikke har pillet ved koderne :o)

1-Click upgrade ser ikke ud til at skifte nogen filer i "theme/default" - så du har sikkert stadig de gamle templates for categories...

- kan prøve forsigtigt at skifte "default" template ud med det nye Theme fra 1.5.3.1 download

,,,løser sikkert også andre problemer der dukker op...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både overskrevet de gamle 'default' template filer OG installeret en udgave som en ny template.

Begge ser fint ud, men der er stadig intet i blokken 'Kategorier' i venstre kolonne.

Meget mystisk.

 

 

Yep, eller som en ny template - så risikerer du også din Mobile Presta virker B)

 

- men gem lige de gamle filer først - så du kan fortryde, just in case !

Link to comment
Share on other sites

Tror bare du skal slette filerne i cache/smarty/compile mappen

- og/eller i administrationen: "avancerede parametre" + "ydelse" knappen - og marker "force compilation"

 

Hvis ovenstående ikke virker - mappen i "modules --> blockcategories" kan du prøve at overskrive...

 

Iøvrigt - nu kører siden på mobilen :o)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rigtig glad for din hjælp!

Jeg har gjort alle de ting,du foreslår, men der er stadig ingen varekategorier på forsiden i venstre blok 'Kategorier'.

Meget, meget mystisk.

 

 

Tror bare du skal slette filerne i cache/smarty/compile mappen

- og/eller i administrationen: "avancerede parametre" + "ydelse" knappen - og marker "force compilation"

 

Hvis ovenstående ikke virker - mappen i "modules --> blockcategories" kan du prøve at overskrive...

 

Iøvrigt - nu kører siden på mobilen :o)

Link to comment
Share on other sites

Sidste mulighed jeg kan finde på...rettigheder / groups i kategorierne

- men tror det er gået galt med 1-click upgrade...

 

Det kan jo ikke være et upgrade problem, når det har eksisteret fra start:-)

 

Kan vi ikke få lov til at se dine indstillnger fra Back Office, der relaterer sig til menuen i form af skærmdumps?

Link to comment
Share on other sites

Hvad var den forrige version ???

- kan ændre "home" direkte i databasen...

 

Det er en rigtig dum ide at ændre direkte i databasen! Du kan ændre i .tpl filen i modulet, såfremt teksten er hardcodet ind. Og faktisk er det oftest sprogversioneret i det modul, hvor din topmenu vises, så det kan ændres i dine oversættelser til themets moduler. Men uden et link til siden, så vi kan se themet, er det umuligt at fortælle dig, hvor du bør rette - udover, at det ikke skal være i din database som javamobiletech skriver.

Link to comment
Share on other sites

Tak for al jeres hjælp! Det er en kæmpe hjælp at have sådan et brugerforum. Tak!

 

Løsningen på blokken 'Kategorier' som ikke viste varer: Jeg afinstallerede og re-installerede blokken, og nu fungerer den.

 

Vedrørende 'Home' knappen, @javamobiletech: Mener du under Moduler > Kategoriblok, eller i Liveedit eller?

 

Carsten.

Link to comment
Share on other sites

Et slutspørgsmål, nu hvor hjemmesiden fungerer:

Den ligger i en undermappe og skal nu flyttes til root.

Jeg har fundet følgende måde at gøre det på, men gælder vejledningen i linket stadig? Er der andre måder at foretage en flytning fra undermappe til rod?

http://www.prestashop.com/forums/topic/165406-solved-how-to-move-ps-installation-from-a-subfolder-to-the-root-directory/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...