Jump to content

Mobile Theme Prestashop - Vertaling Front-End


Recommended Posts

Ik heb zojuist de officiële Prestashop Mobile module geinstalleerd, deze dus: http://addons.prestashop.com/en/front-office-features-prestashop-modules/6165-prestashop-mobile-template-14.html

 

Werkt erg goed moet ik zeggen, behalve dan dat de front-end volledig engels is. Nu kan ik bij vertalingen via de backend wel de vertalingen doen van de velden/instellingen van de module die in de back-end gebruikt worden, maar niet de velden in de front-end. Als iemand de site dus benaderd via mobiel werkt het mooi, maar staat er 'cart', 'prices', 'my account' etcetera.

 

Waar kan ik deze onderdelen vertalen? Iemand hier ook ervaring mee? Het mobiele thema moet zeker bijdragen aan hogere conversie, dus ik neem aan dat meer mensen het al geinstalleerd EN vertaald hebben... Ik kan het simpelweg nergens vinden.

 

Bvd voor je reactie!

Edited by marcus4 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Macon,

 

thanks voor je reactie maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ik heb al wel de EN map van de module gekopieerd en hernoemd naar NL, maar dat levert nog steeds geen vertalingsmogelijkheid in de backend op. Wat bedoel je precies?

 

Thnx.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zojuist de officiële Prestashop Mobile module geinstalleerd, deze dus: http://addons.prestashop.com/en/front-office-features-prestashop-modules/6165-prestashop-mobile-template-14.html

 

Werkt erg goed moet ik zeggen, behalve dan dat de front-end volledig engels is. Nu kan ik bij vertalingen via de backend wel de vertalingen doen van de velden/instellingen van de module die in de back-end gebruikt worden, maar niet de velden in de front-end. Als iemand de site dus benaderd via mobiel werkt het mooi, maar staat er 'cart', 'prices', 'my account' etcetera.

 

Waar kan ik deze onderdelen vertalen? Iemand hier ook ervaring mee? Het mobiele thema moet zeker bijdragen aan hogere conversie, dus ik neem aan dat meer mensen het al geinstalleerd EN vertaald hebben... Ik kan het simpelweg nergens vinden.

 

Bvd voor je reactie!

 

Die ondersteunt toch alleen PAYPAL als betalingsmodule en niet IDEAL of dergelijke toch?

 

mvg,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Macon,

 

thanks voor je reactie maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ik heb al wel de EN map van de module gekopieerd en hernoemd naar NL, maar dat levert nog steeds geen vertalingsmogelijkheid in de backend op. Wat bedoel je precies?

 

Thnx.

als je de en map kopieert dan krijg je weer engels ...en is de afkorting van engels ..

ga met filezilla naar de map themes

daar zie je een map ""default"" ,, open deze , daar zie je een map ""LANG""

in deze map zie je een bestand nl.php download deze naar je pc

ga nu terug naar de map themes en ga naar je nieuwe thema ,,

upload nu het bestandje nl naar die map ,,

 

uh zie net dat je die module bedoelt sorry mijn fout

als de vertaling niet via de bo kan <modules vertalen>

dan kijk je in die map modules of je daar een bestand ziet bijvoorbeeld de of fr

hernoem deze naar nl en vertaal deze handmatig

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Macon, thanks again. ja daar zit precies het probleem, heb de de gekopieerd, hernoemd naar nl, maar dan verandert er niks in de frontend. Kan dan zoeken en vertalen maar hij gebruikt die NL file en map dan gewoon niet. Waarom weet ik niet maar daar ben ik naar op zoek idd... Snap niet waarom, jij?

Link to comment
Share on other sites

@Maroc1994, nee die ondersteunt de betalingsmodulen die jij gebruikt, dat kan elke module zijn. Je moet alleen de paypal module installeren in de backend om mobiel thema te kunnen enablen, maar je hoeft het dan niet te gebruiken. Zal wel een sponsording zijn tussen paypal en prestashop vermoed ik.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Macon, thanks again. ja daar zit precies het probleem, heb de de gekopieerd, hernoemd naar nl, maar dan verandert er niks in de frontend. Kan dan zoeken en vertalen maar hij gebruikt die NL file en map dan gewoon niet. Waarom weet ik niet maar daar ben ik naar op zoek idd... Snap niet waarom, jij?

het is niet vreemd :-)

als je enkel de map ""en"" hernoemd naar nl dan blijft het uiteraard gewoon in het engels

 

als het goed is zie je hier ook geen vertalingen instaan ,,,

dit is ook de reden zijn dat je geen vertaling in je bo te zien krijgt ,, engels is immers de standaard ,,

 

daarom open de duitse vertaling , dus in de map ""lang"" het de.php bestand en zet deze terug op je server onder de naam nl.php daarna kijk je eens bij vertalingen

geef het bestandje eventueel tijdelijk de 777 rechten ,, kijk of deze nu wel vertaalt kan worden ,, indien niet dan vertaal handmatig alles in dat nl.php bestand ,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ha Maconnl ja misschien niet duidelijk uitgelegd, maar dit heb ik idd ook gedaan. nl.php in de map lang in de module mobile_theme gemaakt (gekopieerd van duits), nog even geen vertalingen gemaakt dus de duitse vertalingen staan hierin, maar bestand heet netjes nl.php en staat op zelfde plek als andere bestanden. 777 gemaakt. Alles staat goed, zou je zeggen. Aan de voorkant nog steeds alles engels (zou dus duitse teksten verwachten).

 

 

Wellicht zie jij iets, het gaat om http://www.sierbetononline.nl

 

thnx again

Link to comment
Share on other sites

@Maroc1994, nee die ondersteunt de betalingsmodulen die jij gebruikt, dat kan elke module zijn. Je moet alleen de paypal module installeren in de backend om mobiel thema te kunnen enablen, maar je hoeft het dan niet te gebruiken. Zal wel een sponsording zijn tussen paypal en prestashop vermoed ik.

 

serieus?

 

En ik dacht hele tijd alleen Paypal.

 

Ik weet niet of je SISOW kent, maar daar wil ik binnekort een contract afsluiten.

 

Maar zij hebben een zelf gemaakt modules voor paypal, ideal en overboeking etc.

 

Is er dan een manier om Paypal die je verplicht moet installeren uit te schakelen zodat je mobile thema nog werkt

 

Want ik wil paypal van SISOW gebruiken.

 

Ik hoor graag uw antwoord!

 

mvg,

 

EDIT: nog een vraagje. Heb jij de ene saaie mobile thema

post-402178-0-73307200-1363104316_thumb.png

 

of die hele moderne?

post-402178-0-42039800-1363104307_thumb.jpg

Edited by maroc1994 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@Maconl Thanks. Inmiddels toonde hij inderdaad vertalingen. Wat me alleen opviel is dat zaken als ik click op 'cart' en alles wat daarna komt wel te vertalen is (dus in het vertaalbestaand staat). Alleen alle termen die in de 1e mobiele pagina staan die men ziet komen niet in het vertaalbestand voor. Dan heb ik het over , search, my account, logout en 'view full site'. Die wil ik ook vertalen. enig idee wat ik dan moet toevoegen aan het vertaalbestand danwel waar ik die kan vinden in een andere file? Thanks again!

 

 

@Maroc1994, dat is gewoon mogelijk. Wij gebruiken Icepay en via hun module/systeem gaat dan de betaling (creditcard, paypal, ideal etc). Paypal module installeer je gewoon in Prestashop, je installeert het mobiel thema activeert het en doet verder niks met die specifieke Paypal module. No problem.

Link to comment
Share on other sites

@Maconl Thanks. Inmiddels toonde hij inderdaad vertalingen. Wat me alleen opviel is dat zaken als ik click op 'cart' en alles wat daarna komt wel te vertalen is (dus in het vertaalbestaand staat). Alleen alle termen die in de 1e mobiele pagina staan die men ziet komen niet in het vertaalbestand voor. Dan heb ik het over , search, my account, logout en 'view full site'. Die wil ik ook vertalen. enig idee wat ik dan moet toevoegen aan het vertaalbestand danwel waar ik die kan vinden in een andere file? Thanks again!

 

 

@Maroc1994, dat is gewoon mogelijk. Wij gebruiken Icepay en via hun module/systeem gaat dan de betaling (creditcard, paypal, ideal etc). Paypal module installeer je gewoon in Prestashop, je installeert het mobiel thema activeert het en doet verder niks met die specifieke Paypal module. No problem.

 

Bedankt!

 

werk je met 1.4.x of 1.5.x?

 

Hoe ziet je mobile thema eruit? is dat de hele saaie grijze thema of die moderne thema?

 

Dat is alles wat ik wou weten!

 

Groet,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb hem ook zojuist geïnstalleerd maar paypal is niet verplicht bij de installatie. Bij de omschrijving van de module staat dat als je gebruik wilt maken van alle functies je paypal moet installeren.

In onze winkel gebruiken we geen paypal (ook niet geïnstalleerd) en had geen problemen met de installatie.

 

Ik had nog wel een vraagje, Is het mogelijk om ook in de browser weergave een link te plaatsen voor weergave van het mobiele thema? (ivm met aanpassen van de layout) dat vind ik makkelijker werken. of moet je daarvoor een heel script maken (ik ben niet goed in schrijven van php)

 

Ik werk nog met versie 1.4.4.1 en heb na installeren die "hele moderne" layout van de module.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...