Jump to content

Regnskab


Sarah1101

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hej Sarah.

håber det går godt med jeres webshops rundt omkring... Jeg er lidt nysgerrig, og kunne godt tænke mig, at vide hvilket regnskabsprogram i benytter jer af?


Der er flere som nævner Sigma, og jeg kan kun anbefale dig at kigge på det. Det er som nævnt gratis, og jeg mener du kan hente en ligeledes gratis komponent hos Microsoft, som gør at du kan bruge Sigma uden at have Office pakken installeret.

Umiddelbart kan Sigma være lidt kringlet at gå til, men når man først er kendt med fremgangsmåden med de forskellige operationer i Sigma, så er det faktisk lige ud af landevejen. Jeg har brugt det i ca. 1 års tid efterhånden.

Før det brugte jeg et gammelt DOS baseret program ved navn "Mini2001" fra FK Data, men det er noget skrammel i forhold til moderne programmer. Især hvad printer opsætning osv. angår.

Hvis du tager chancen med Sigma, skal du være velkommen til at spørge, hvis der er noget du "løber sur i" :-)

Hilsen Elmo.
Link to comment
Share on other sites

Ja, du kan hente Microsoft Access 2007 Runtime. Jeg kører ellers med Office 2000, men sammen med 2007-versionen fik jeg også muligheden for at udskrive til PDF-filer, så det var værd at installere.

Jeg har nu brugt SigmaRegnskab i et par måneder. Jeg synes faktisk, det er nemt at bruge. Og så kan jeg godt lide, at det er meget nemt at tage backup eller flytte regnskabet til en anden maskine. En praktisk ting er, at man kan lægge standardtekster ind.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld!

Ja, du kan hente Microsoft Access 2007 Runtime. Jeg kører ellers med Office 2000, men sammen med 2007-versionen fik jeg også muligheden for at udskrive til PDF-filer, så det var værd at installere.


Det var lige præcis den jeg mente :-)
Jeg kører osse selv med Office 2000 SB DK, og bruger så blot OpenOffice når jeg skal gemme noget som PDF. Iøvrigt har jeg osse CutePDF Pro, og den kan varmt anbefales. Den koster lidt men er alle pengene værd!

Jeg har nu brugt SigmaRegnskab i et par måneder. Jeg synes faktisk, det er nemt at bruge. Og så kan jeg godt lide, at det er meget nemt at tage backup eller flytte regnskabet til en anden maskine. En praktisk ting er, at man kan lægge standardtekster ind.


Ja, jeg synes osse den er nem når først man lige har lært den at kende. Osse det at man kan lave skabelon til faktura etc. direkte i Word. Forudsat altså man kender diverse koder til Sigma, og der må jeg da erkende, at jeg har "nøjes" med at bruge den almindelige mode. Til daglig i mit job arbejder jeg bl.a. med online-regnskabsprogrammet "Economic", og der er væsentlig forskel på disse to. Som gratis program synes jeg imidlertid Sigma er alle tiders.

//Elmo
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 years later...
  • 1 year later...

Hej 

 

Jeg bruger Billy Regnskabsprogram, og det er jeg rigtig glad for. 

 

Man kan netop det Tec5 efterspørger: Man kan få overført data automatisk mellem Prestashop og Billy Regnskabsprogram fx. ordre, varesortiment, gebyrer, rabatter osv. Det gør min hverdag en hel del nemmere, når ordrerne ruller ind. 

 

Det er også ret brugervenlig, så når jeg har brug for deres gratis support, så handler det mere om selv regnskabet. 

 

De har også en feature, jeg synes, gør min virksomhed mere professionel rent visuelt. Man kan selv designe sine fakturaer fx. logo, farver og skrifttype. 

 

Du kan få en gratis prøveperiode på 30 dage. Det er en god måde at teste programmet af på: https://www.billy.dk

 

Efter prøveperioden valgte jeg deres premium abonnement, men man kan godt fortsætte med at bruge programmet helt gratis. Dog kan man ikke få overført data automatisk mellem Prestashop og Billy med gratisudgaven. 

Edited by Sophie
forkert navn på bruger (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...