Jump to content
roepie

[SOLVED] E-Mail Adres Winkelcontactinformatie Wijzigt Niet

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een wazig probleem waar ik niet uitkom.

Bij Voorkeuren-Winkelcontactinformatie kun je een algemeen e-mail adres invoeren.

Dit is het winkel e-mail adres dat getoond wordt in de e-mail berichten naar klanten.

Hier heb ik bij installatie mijn prive e-mail ingevuld (zeg even naam@prive.nl)

Nu wil ik dat wijzigen naar mij webwinkel mail (naam@webwinkel.nl)

Als ik op Bewaren klik, dan verschijnt de melding dat het bijwerken geslaagd is.

Echter, als ik later weer terug ga naar dit scherm, dan heeft Prestashop gewoon weer mijn oude (prive) e-mail adres ingevuld.

Klanten krijgen dan ook van dat adres de e-mail berichten.

Via het Engelstalige forum wel e.e.a. gevonden (o.a. aanpassen e-mail adres onder beheer- medewerkers maar daar staat het goed) maar nog geen concrete oplossing gevonden.

Ik gebruik Prestashop 1.5.3.1

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Edited by roepie (see edit history)

Heb je het e-mailadres gewijzigd in Voorkeuren(Preferences) -> Winkelcontactinformatie(Store Contacts) of in

Klanten(Customers) ->Contactpersonen(Contacts)?

Hoi.

In Klanten(Customers) ->Contactpersonen(Contacts) staat alles op @webwinkel dus daar staat het goed.

Ik probeer in Voorkeuren(Preferences) -> Winkelcontactinformatie(Store Contacts) het domein van @prive naar @webwinkel te zetten en daar wijzigt het domein steeds weer in @prive na een save.

Zou het misschien met de instellingen bij mijn hosting partij te maken kunnen hebben? Ik neem tenminste aan dat de e-mail berichten vanaf daar verstuurd worden naar klanten?

Met een omweggetje gevonden.

In de database gezocht naar de @prive domeinnaam en in een tabel met Shop Info de waarde gewijzigd naar het @webwinkel domein.

Edited by roepie (see edit history)

Met een omweggetje gevonden.

In de database gezocht naar de @prive domeinnaam en in een tabel met Shop Info de waarde gewijzigd naar het @webwinkel domein.

welke tabel was dat? Ik heb hetzelfde probleem namelijk

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit aanpas. Ik ziet namelijk met precies het zelfde probleem, ik kan alleen deze tabel niet vinden :-(

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit aanpas. Ik ziet namelijk met precies het zelfde probleem, ik kan alleen deze tabel niet vinden :-(

Je kunt de tabel ps_shop_url in de database niet vinden? dan heb je volgens mij nog een groter probleem.

Ja, alles werkt wel! Ik weet alleen niet in welke map op server ik deze ps_shop_url moet zoeken. Kan ik deze vinden in Public HTML, Theme, Module etc..

Edited by Ivoschenk (see edit history)